Auteur Topic: Dierenwinkel aangegeven  (gelezen 15377 keer)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
Re: Dierenwinkel aangegeven
« Reactie #60 Gepost op: november 29, 2005, 19:30:48 pm »
Ja ik heb daar inderdaad naar toe gemaild. Geen reactie op gekregen.  :(
Mn hoop is nu op Wesly donderdag  ;)

Gr Corina

:-[doe mn best
We hebben bij ons in de discus zaak ook een papegaai zitten.
een amazone 1 stok in de kooi wel gewoon een papegaaien kooi geen speeltjes niks.
Ze is wel ontzettend lief vooral voor mn vriendin. Ze liet janine aaien en stapte zelfs op!
Heb er ook iets van gezegt dat er wel 1 of 2 speeltjes in de kooi mochten maar helaas daar werd ook alleen bod op gereageerd!

"Ze is voor de verkoop niet voor verzorging" >:D
"ik leef al jaren met papegaaien en weet echt wel wat ze nodig hebben."

Na een eindeloos gediscuseer van 45 min ben ik maar weg gegaan. De mensen van discus weten duideijk niet hoe ze met mensen en dieren om moeten gaan

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #61 Gepost op: november 30, 2005, 09:17:36 am »
Ze is voor de verkoop en niet voor de verzorging!! Alsof je geen verantwoordleijkheid hebt als je een gaai huisvest die verkocht moet worden! Een paar speeltjes is inderdaad het minste wat je kunt doen! (en die kosten hun veel minder dan ons!) :angry:

Cosch

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: november 30, 2005, 22:01:56 pm »
Ja idd en wat zullen je klanten een vertrouwen hebben als ze dat zien en horen!

Maar succes morgen. Laat je meteen weten hoe het ging? Ben zo nieuwsgierig!
Loop ook iets door naar de aquariums. Daar staat die grijze roodstaart waar ik het eerder over had!

GrCorina

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #63 Gepost op: december 01, 2005, 08:27:32 am »
bijna is het zover
Ik zal goed even rondkijken!

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: december 01, 2005, 08:50:07 am »
kunne er niet van die mails en blaadjes opgehangenwordenover die winkels of naar de vogelbescherming of zoiets dergelijks ikweethet niet maar er moet toch iets zijn zodat we inieder gevalde mensen eraf kunnen houden om de beeestjes te kopen enz                        ik word hier zo pissig van hierzijn ook diverse dierenwinkels waarik veelbij kom maar ik weet zeker hier hebben ze het beter 

gr kelly

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #65 Gepost op: december 01, 2005, 09:04:03 am »
de dierenbescherming deed er volgens mij niks aan.

ik denk niet dat flyers ophangen werkt als mensen echt een gaai willen en meteen dan kopen ze hem toch daar (impulsieve aankopers)

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: december 01, 2005, 09:32:23 am »
jammer is zoiets he maar de vogelbescherming zoudie ook niets doen als je het hun vertelt ????????

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: december 01, 2005, 12:52:19 pm »
Kelly, ik deel je frustratie.

Ik ben jarenlang meegelopen met de inspecteur van de LID.
Heel vaak zie je dit soort situaties waar een vogel echt niet op zijn plaats is.
Niet alleen vogels maar ook andere dieren die in situaties verkeren waardoor je de tranen in de ogen springen.

Het hele grote probleem met Nederland is gewoon de wetgeving.

Is geen afschuiven, maar als jij je als inspecteur niet aan de wet houdt ben jij nog meer het varken dan de overtreder.
De gezondheids- en welzijnswet voor dieren, maar ook de flora en faunawet, is heel uitgebreid opgesteld. Het probleem is alleen dat nog lang niet alle wetten die hier in staan al zijn goedgekerd door de staat. Als de gehel wet goedgekeurd zou zijn, dan heb je daadwerkelijk iets in de hand om mee te werken. Maar zover is het nog niet.

Soms kom je met een tactische grote mond of bluf wel een heel stuk. maar als het een persoon betreft die niet wil meewerken, sta je al snel met de rug tegen de muur. En dat is ook voor de inspectiedienst zeer frustrerend.

Wat mensen niet moeten vergeten: in sommige gevallen is het beter om zo'n vogel gewoon te laten zitten!  :o

Koop je de vogel nl. weg dan heeft de handelaar weer een vrije plek en deze is zo weer opgevuld met een neiuw slachtoffer.
Laat de vogel zitten e maak zoveel mogelijk negatieve reklame, zodat iedereen weet wat voor winkel het is.

De media is in deze veel krachtiger dan de wet!

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #68 Gepost op: december 01, 2005, 14:54:33 pm »
nou wij zijn dus vanmorgen ook even langs de winkel gegaan.
De 2 jongeren zaten er nog nog steeds in de te kleine kooi en vol met stront. :angry:

Dus wij naar de kassa wat kosten de gaaitjes?
800 : de prijs is dus alweer gedaald.
wij hameren op op het feit dat de gaaitje in hun eigen stront lopen. Na flink drammen werd daar iets aan gedaan.
De oudere man groepte het meisje en ze moest de kooi verschonen.
Wij dus lekker blijven wachten maar er gebeurde niks, Toen wij er nog een keer wat van zeiden. Ging het meisje met een shagerijnig gezicht de kooi verschonen. Hup het zand eruit en net zo vlug zand erin. Waarop mijn vader een reactie gaf van hier speeltjes kunnen er ook wel in. Zij keek hem verbaast aan en deed de kooi weer dicht. Zul je ook niet eerst schoonmaken voor dat je er nieuw zand in gooit. Nee is niet nodig doen we altijd zo  :(
we merkte al gauw dat de gaaitjes niet echt tam waren 1 beet het meisje aardig hard in haar hand. Wij lachen nartuurlijk!
ook nog bij het grijsje bij de aquariums geweest ook daar eigenlijk het zelfde verhaal.
In een kooi moet niet vragen wat voor 1 zonder speeltje 1 stok water wat onderhand groen was en GEEN eten.
Ook daar weer een hoop over staan dramen ( pa is daar erg goed in heb ik gemerkt  :) )
Nu kregen we de reactie : waar bemoeien jullie je mee! Wij uitgelegd dat het eigenlijk niet normaal is dat ze er zo bij zitten.
Toen hoorde ik iets bekents : als het je niet bevalt dan kooi je ze toch.
Na een groot drama daar te hebben staan maken en er inmiddels al meerdere mensen bij stonden. Veel het er mee eens ook mensen niet.
werden we vriendelijk verzocht om de winkel te verlaten.
Dat hebben we toen maar gedaan. Naar de auto gelopen en daar 3 briefjes gemaakt met : KOOP HIER GEEN PAPEGAAI!
En op de ramen geplakt. Maar helaas die waren er binnen een minute al weer af.

Het was erg om te zien. Ik heb zoveel mogelijk mn best gedaan om de mensen duidelijk te maken dat het zo niet werkt.
We hebben er niks gekocht we vonden de gaaitjes er ook niet zo gezond uit zien!

Het meisje heeft innegeval moeten werken voor dr geld.

Pa had een beter plan om het aan te pakken : Kassa bellen en daar het probleem voorleggen. Hij is nu bezig met een brief te schijven. Niet alleen voor de winkel bij jou maar ook voor de discus winkel bij ons. Hopelijk komt daar nog iets uit.

Cosch

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: december 01, 2005, 15:18:31 pm »
Oh wat ben ik blij dat jij daar ook geweest bent!  :thumsup:
Echt geweldig. Jullie hebben meer bereikt dan ik. (tenminste een verschoonde kooi) Gelukkig maar!

Hartstikke bedankt  :-* en als er een gevolg komt op de brief naar Kassa, dan hoor ik het wel. Dan help ik graag!

Wat een ongelovelijke slecht zaak is dit!

Wat een argument: als het je niet bevalt, koop je hem maar.  :angry:
Zucht!

Gr Corina

jeske5

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: december 01, 2005, 15:25:52 pm »
Wat goed van je zeg! Hoop dat die brief naar Kassa iets oplevert, is toch schandalig zo!  :angry:

Tes

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: december 01, 2005, 16:39:15 pm »
Top van je pa wesly  :-*

Ik hoop dat ze hier iets mee gaan doen!!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #72 Gepost op: december 01, 2005, 18:58:42 pm »
Haha! Leuk hoe jullie daar de boel een beetje op stelten gezet hebben! Misschien doen ze dat slechte verzorgen wel expres inderdaad, om mensen medelijden te laten krijgen! Sch

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #73 Gepost op: december 01, 2005, 19:00:00 pm »
Corina, waarom stuur jij ook niet brief naar Kassa, dat zijn dan al twee meldingen van mensen die het echt gezien hebben..  ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #74 Gepost op: december 01, 2005, 21:55:56 pm »
lijkt me idd een goed plan !