Auteur Topic: Knip knip doet de schaar!  (gelezen 9991 keer)

Ronald

• Gast
Knip knip doet de schaar!
« Gepost op: augustus 05, 2005, 16:10:56 pm »
Hallo allemaal. Ik ben er weer even. Ben snel bij een oom van me achter de pc gekropen om jullie het volgende mee te delen. :-[

Tjickie wordt vanavond gewiekt bij DierenKliniek Feld in Amersfoort. :thumbsup:

We hadden in eerste instantie een afspraak staan voor dinsdagmiddag alleen we konden nu ook een auto lenen en hebben dus Feld gebeld of we de afspraak konden verzetten. En dat kon dus!! Nu moeten we er om 20:10 zijn dus wens ons succes! ::)

We zijn heel benieuwd en eigenlijk ook best wel zenuwachtig! 8)

Jullie horen zo snel mogelijk weer van ons. ;)

Ronald.
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2005, 16:14:21 pm door Ronald »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Knip knip doet de schaar!
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2005, 16:13:15 pm »
Spannend zeg, heel veel succes voor jullie  :thumbsup:

Ik ben benieuwd!

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2005, 16:19:46 pm »
Spannend hoor!
Wel laten doen zoals jij het wil he?
Succes! Je zult geen spijt krijgen!

Gr Corina

Ronald

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2005, 16:20:33 pm »
We nemen dat plaatje mee wat Loes ook heeft gebruikt. Zal dus wel goed komen! Bedankt in ieder geval.

Ronald.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2005, 17:01:03 pm »
Ja, meenemen hoor. Ik heb gehoord dat Feld volgens mij ook pennen laat zitten! Succes, ik begrijp dat je nerveus bent.. 't Komt allemaal goed! Sjakko is ook helemaal de oude!!  :thumbsup:

jaantje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2005, 20:04:21 pm »
weet precies hoe jullie je nu voelen ;)
heel veel succes en ben erg benieuwd hoe het zal gaan verlopen :-*

Nanda

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2005, 22:20:49 pm »
Ik ben benieuwd hoe het gegaanis en is hoe tjickie het vindt. :(

Tommy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2005, 22:36:19 pm »
Weer een hele stap! :thumbsup:
Hoe is het gegaan???

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2005, 22:38:42 pm »
Weer een hele stap! :thumbsup:
Hoe is het gegaan???

Hai,

ze zijn voorlopig nog niet thuis, zitten nu bij de kweker [ Senna ]

mvg Frank

Nanda

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2005, 22:45:16 pm »
Hai,

ze zijn voorlopig nog niet thuis, zitten nu bij de kweker [ Senna ]

mvg Frank

Hahaha, dan heeft Senna een drukke dag vandaag ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2005, 22:47:28 pm »
Hahaha, dan heeft Senna een drukke dag vandaag ;)

Geen idee  ??? , krijg geen antwoord van haar , dus ben verder niet op de hoogte,

mvg Frank

Nanda

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2005, 22:48:17 pm »
Geen idee  ??? , krijg geen antwoord van haar , dus ben verder niet op de hoogte,

mvg Frank

Wij zijn namelijk net thuis bij haar vandaan :)

senna

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 06, 2005, 01:36:38 am »
Hoi hoi,

Ja, het was leuk vandaag  :) daar geniet ik wel van hoor!

Ronald, Maria en Tjickie zijn nu goed een uurtje weg. De buren kwamen ook even langs, die zijn vanacht terug gekomen van vakantie en wij hebben op hun valkje gepast, dus het was even druk. Maar ik vond het heerlijk om Tjicjie weer even te zien. Wat een heerlijke schat is het toch. Ik haalde haar uit de kooi en ze heeft bijna de hele avond op mijn schouder gezeten. En kusjes geven en mijn gebit even nakijken ........ ;D

Maar jullie willen natuurlijk weten over het knippen..........het was ze niet goed bevallen. Voor dat ze iets konden zeggen was Tjickie uit haar kooi getrokken en heeft die meid alles bij elkaar geschreeuwd. Hij heeft maar 1 vleugel geknipt en daar drie buitenste pennen aan laten zitten. Ze is heel erg kort geknipt. De andere vleugel was niets aan gedaan. Ja die manier heb je ook van knippen natuurlijk.......maar dat was niet wat Ronald en Maria in gedachten hadden. We hebben even goed gekeken maar het was niet mooi gedaan. Hij kon dinsdag terugkomen als hij het anders wilde, maar het huilen stond hun nader dan het lachen. Ze vonden het heel erg van hun tjickie...... :o 

Omdat de vleugel heel erg kort geknipt is, heb ik aangeraden om de andere kant maar niet te knippen. Dan houd ze bijna niets op haar ruggetje over. Wel heb ik na overleg de drie pennen ook weggeknipt. Edels zijn spelers en drukke vogels dus die moet je niet op die manier knippen. Dat is vragen om moeilijkheden. Maria voelde zich schuldig en vond het zo erg, maar de arts had het al gedaan voor ze iets konden zeggen.  :o

Tjickie zelf keek haar ogen uit en reageerde heel alert op alles bij mij thuis en vooral op mijn stem en Nicky en de kleine broertje en zusje. Ze liep te vrijen met me, echt geweldig. Ze heeft bij mij niet gevlogen dus ze weet nog niet dat ze dat niet meer kan, maar ik denk dat Ronald dat wel verteld.

De pc is weg dus ik weet niet of ze reageren en ik wilde het toch even laten weten.

gr corina

maria

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2005, 10:09:00 am »
DHR FELD:

Mijn ervaring?

Ik had de tranen in mun ogen staan  :-[ :'( Ze werdt zo bij de keel uit de kooi gerukt... I.P.V dat hij nou eerst ff rustig der bekijkt ofzo?Die arme meid heb lekker geschreeuwt  :o. (Of is dat normaal?)
Ronald vroeg aan  >:D Mr Feld >:D "Mag ik u vragen wat UW manier van knippen is?" de beste meneer antwoorde met de woorden "Dat zal ik nu laten zien" en rits...... weg de veren  :o  >:D na een paar seconden verbijsterd te hebben gestaard vroegen wij hoezo hij de buitenste 3 pennen liet zitten en dat wij het zo niet voor ogen hadden,  ???  hij zij dus dat hij het wel beter wist en uit 30 jaar ervaring sprak en hij het dus beter wist ( ondanks wat PLF zij )  Dus zat ze daar half suf met 1 geknipt vleugeltje waar nog 3 pennetjes bij uitstoken.. ( Dit kan Tjickie echt niet hebben deze dame laat zich van boven naar beneden vallen en zit best vaak in de knoei met der mooie verenpak, ze is hier te speels voor. )

We zijn blij dat we langs Corina zijn gegaan, we zaten er zo mee in onze maag dat we de deur uitstapten.  :-[
We hadden dan ook in een fraktie van een seconde besloten om even langs Corina te gaan....
Dus moesten we even achter het telefoon nummer komen en die hebben we dan ook gekregen dankzij  :-*  Loes  :thumbsup:

Frank wilde mij blijkbaar niet spreken ;)  :P :) :o

Maar tot zover onze VERkniptte Tjickie dus...
Corina.. Bedankt dat je ons heb geholpen!!  :-* :thumbsup:

Maria.
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2005, 10:55:37 am door maria »

Wickingh

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 06, 2005, 10:26:40 am »
Hai Maria,

tuurlijk wilde ik je wel spreken, maar we konden het telnr. niet zo snel vinden , vanwege opruim activiteiten vrouw.
Mijn mening over jullie kortwieksessie.
Ik denk dat de meeste vogelartsen wel een opfriscursus sociale vaardigheden kan gebruiken.
Zo maar zonder overleg aan de gang gaan en schermen met ik doe het al 30 jaar zo dus dan is het goed , vind ik zachtjes gezegd erg lomp.
Over het kortwieken zelf zal ik kort zijn, er is zoveel controverse over hoe dat nu moet , dat ik besloten heb om geen gaaien van een ander meer te knippen, je doet het altijd wel verkeerd inde ogen van de een of ander.Of het bij jullie verkeerd is gedaan, naar mijn mening deels ja en deels nee.
Maar nu het hanteren van Tjickie, het is zeer gebruikenlijk om een vreemde papegaai zo te pakken, het ziet er misschien wat naar uit, maar is zeker voor de vogel de beste manier en gevoelloos.
Jammer dat jullie het als zeer negatief hebben ervaren, maar ik denk dat binnen nu en een paar dagen wel de voordelen van het wieken zelf jullie duidelijk gaan worden,

mvg Frank