Oh wat schrik ik van die foto's

! Dit is net zo kort als Favo d'r eigen geplukte vleugels, maar die deed het dannog zelf! Net als wat Wendy zegt: dit kan wel eens problemen geven bij het ruien. Ik heb dat met Favo ook. De veren zijn nu zo kort dat een nieuwe slagpen geen steun heeft bij het doorkomen en weer heel snel afbreekt.
Die slagpennen ruien namelijk nooit allemaal tegelijk. Deden ze dat maar, hadden ze steun aan elkaar en waren ze minder gevoelig voor breuk!
Favo had van de week aan een vleugel 1 mooie grote slagpen terug (nou ja bijna dan) en aan de andere vleugel groeien er gelukkig 3 naast elkaar terug. Daar gaat het goed, maar 1 verkeerde landing en jahoor, die enkele slagpen brak af. Nu duurt het nog langer voor dat zich hersteld (en ik was al zo trots op Favootje dat ze een nieuw doorkomende slagpen niet onmiddellijk zelf opbrak maar laat zitten

maar zo wordt het nog een lijdensweg).
Ik denk trouwens, zeker als dit de eerste keer is dat ze gewiekt is, dat de stompjes wel uit zichzelf nog kunnen uitvallen. Bij Favo waren de opgevreten pennen van pakweg 3 cm ook uitgevallen. Bij Favo is het plukken als ik me goed herinner in april begonnen en nu pas beginnen er terug nieuwe te komen waarvan dus een aantal weer door het gebrek aan steun zijn afgebroken, dus reken maar op maaaaaaaanden voordat je vogel er weer knap uitziet.