Hai,
aller1st sorry Foppe dat ik aan de verkeerde persoon dacht, foutje van mijn kant

.
In de natuur ben ik er zelf ook niet als het mis gaat.
Je kan met de beste wil van de wereld niet beweren, dat in volieres en kweekkooien in Nederland een zelfde situatie bestaat als in de vrije natuur.
Ja ik ben met je eens dat, de dieren in de NOP ook bij mij een dubbel gevoel geven.
Aan de andere kant kan je de autofabrikant het kwalijk nemen dat er vele verkeersslachtoffers vallen? Tegenover de NOP staan vele 1000en vogels die het wel goed hebben in de huiskamer.
Kwekers met als doelstelling TT's wat doen die met hun vogels die niet aan de standaard voldoen?
We weten wat duivenmelkers doen met dieren die niet rechtstreeks naar huis komen.
Zowel de koper als de verkoper hebben een verantwoordelijkheid als het gaat om de verkoop van de dieren.
De verkoper moet de koper voorlichten over verzorging, voeding en opvoeding.Ook zou hij moeten waarschuwen voor de specifique problemen van de afzonderlijke soorten.
De koper heeft als morele plicht niet over 1 dag eis te gaan en zichzelf ook goed van te voren voor te lichten.
Als voorbeeld de jonge kaketoe die vorige week is verhuist naar haar nieuwe baasje, was al 16 weken oud en volledig zelfstandig.De eigenaresse had bij het 1ste bezoek een andere kweker meegenomen om naderhand te vragen wat hij van de situatie bij ons vond,ik vind dat alleen maar toe te juichen.Maar zeker weten of het goed gaat doe je nooit, maar een goed gevoel geeft het wel.
Ja ik kweek en nee ik ben geen handelaar, ik moet dus mijn kweek net als elke kweker verkopen en probeer dit zo verantwoordelijk mogelijk te doen.Ga ik later vogels terug nemen die ondanks een volledige map met adviezen[ en altijd de mogelijkheid om te bellen] toch verkeerd zijn opgevoed?
Ben ik verplicht om de fouten van anderen op mijn nek te nemen?
Moet de autofabrikant de verantwoording voor een ongeluk nemen als iemand met zijn merk door het rode licht heen rijdt?
mvg Frank