Auteur Topic: Met doek over de kooi schreeuwen  (gelezen 2384 keer)

dylantjuh

• Gast
Met doek over de kooi schreeuwen
« Gepost op: augustus 08, 2005, 12:38:53 pm »
Hoi.

Sweepy schreeuwt ook nog als de doek over de kooi zit.
Dus 's morgens om 6 uur begint dat beest al te schreeuwen en niet zo zachtjes ook.
Kunnen we hier wat tegen doen?

Alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2005, 16:02:27 pm door BirdmAster »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Met doek over de kooi schreeuwen.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2005, 13:18:28 pm »
Ik heb werkelijk geen idee. ???

Een doek hier heeft ook nog nooit geholpen, ze gaan er alleen harder door gillen en ik heb het een poos volgehouden.

Is je doek donker genoeg en laat het geen licht door?

Wat ik wel merk is dat als mijn vogels op mijn kamer slapen, ze stil zijn tot ik me beweeg. Pas als ik wakker wordt, gaan ze herrie maken. Misschien kun je dat eens proberen.

Faraday

• Gast
Re: Met doek over de kooi schreeuwen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2005, 23:00:18 pm »
Of het huis meer afdonkeren?

Offline Deborah

• Hetvogelplein.nl
  • Pas uitgevlogen
  • Deborah & Diesel
    • Het Vogel Plein
« Reactie #3 Gepost op: augustus 21, 2005, 20:57:21 pm »
Ik denk dat ze op geluiden van buiten af reageren, dat doen mickey en jago ook.
Zodra sochtens de eerste mensen gaan werken en er auto's vertrekken is het voor hun 2 dag. En dan zetten ze het op kweteren.

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 24, 2005, 10:40:02 am »
Mijn aga's doen dit ook. Zodra het licht begint te worden beginnen ze. Het vervelende is dat mijn grijzen hun gekrijs nu perfect nadoen, en die kunnen het nog veel harder. Mijn aga's reageren daar weer op...
Een doek helpt hier ook niet. Natspuiten helpt 5 minuten. Negeren helpt ook niet. Ik ben eerlijk gezegd ook behoorlijk radeloos. Wegdoen wil ik ze niet! Ze zijn stapel op mij, ik breek echt 2 hartjes!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: augustus 24, 2005, 11:55:17 am »
Oh! Wat akelig Francisca! Als je alles al geprobeerd hebt, weet ik het ook niet.. Je kan alleen maar hopen dat het over gaat en er dus

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 24, 2005, 12:28:35 pm »
Als ik echt iemand kon vinden die ze met liefde in huis wil nemen en goed voor ze zorgt en ze niet meeer wegdoet.... en ik ze dan ook nog eens zo nu en dan kon zien.... dan kus ik de vloer!

Maar toch wil ik dat eigenlijk ook weer niet.....

Moeilijk!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: augustus 24, 2005, 15:59:00 pm »
Ik zou je dolgraag willen helpen....maar ik weet niet echt hoe.  ??? Je dilemma herken ik maar al te goed, maar dat is weer een ander verhaal.
Als ik op mezelf zou wonen, dan had ik ze zonder pardon opgevangen, het schiet alleen nog niet zo op met de huizenjacht, helaas.

Wat je eens zou kunnen proberen:

Ik neem mijn aga's wel eens mee naar mijn slaapkamer en daar zijn ze stil tot ik wakker word en ga bewegen zeg maar. Dus ook al is het licht, ze zijn dan stil. Misschien het proberen waard?
Of lukt dat niet met je 2 grijsjes?

en inderdaad, misschien een pikzwarte hoes? Want ze zijn neem ik aan 's nachts wel stil toch?

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 24, 2005, 17:51:18 pm »
Ik zou je dolgraag willen helpen....maar ik weet niet echt hoe.  ??? Je dilemma herken ik maar al te goed, maar dat is weer een ander verhaal.
Als ik op mezelf zou wonen, dan had ik ze zonder pardon opgevangen, het schiet alleen nog niet zo op met de huizenjacht, helaas.

Je bent een engel! Ik hoop zowiezo voor je dat het opschiet!!

Wat je eens zou kunnen proberen:

Ik neem mijn aga's wel eens mee naar mijn slaapkamer en daar zijn ze stil tot ik wakker word en ga bewegen zeg maar. Dus ook al is het licht, ze zijn dan stil. Misschien het proberen waard?
Of lukt dat niet met je 2 grijsjes?

en inderdaad, misschien een pikzwarte hoes? Want ze zijn neem ik aan 's nachts wel stil toch?

Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een pikzwart groot lakengeval...