Auteur Topic: Aanschaffen papegaai  (gelezen 6580 keer)

gre

• Gast
Re: Aanschaffen papegaai
« Reactie #15 Gepost op: augustus 14, 2005, 15:38:31 pm »
allemaal heel erg bedankt ik heb heel wat om over na te denken gr gre

Wickingh

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 14, 2005, 15:44:14 pm »
Hai Gre,

ik vrees dat het er niet makkelijker op geworden is  ;) ,

;) g Frank

gre

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 14, 2005, 16:49:26 pm »
ik ben bang dat het nog moeilijker is geworden maar ik weet in ieder geval wat meer
gre

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #18 Gepost op: augustus 14, 2005, 18:55:55 pm »
Dag Gre,ik ben net thuis,jouw vraag ging dacht ik overe een geschikte papegaai,Anmazone die geschikt is voor de huis kamer,een Geelnek-Amazone voldoet naar mijns inziens aan die criteria en de papieren regelt de kweker.
Alleen nog een goede kweker zoeken,die weet ik wel,kweekt al jaren met geelnek amazone,s,je moet alleen geduld hebben wanneer er jongen beschikbaar zijn.
In de tussentijd kan je informatie opdoen.
Ik zou je aanraden om als je een keus hebt gemaakt alleen in eerste instantie voor de desbstreffe nde soort alles rustig na te lezen en dan pas een beslissing te nemen ,anders zie je door de bomen het bos niet meer.

vrgr. dils vdr.

gre

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 14, 2005, 19:11:49 pm »
dat was ik ook van plan ik ga me er verder in verdiepen het heeft geen zin om in een impuls te kopen en er dan spijt van te krijgen
dat wil ik de papegaai niet aandoen gr gre

dutchgerard

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 14, 2005, 19:25:16 pm »
Ik heb een geelwangamazone gehad (die m'n ex meegenomen heeft) die was zeer tam.
Wat ik wel een nadeel vond dat hij veel irritante geluiden maakte en weinig sprak.
Nu heb ik een grijsje die voor mij wat minder tam is maar daar werk ik hard aan.
Heb de indruk dat een grijze een stuk slimmer is met alle voor en nadelen die daar aan vast zitten.
Als ik zie wat m'n vriendin er mee kan doen dan ben ik wel eens jaloers maar het zal wel komen.
En ja, als je een pratende papegaai leuk vindt dan moet je denk ik toch voor een grijsje gaan.
Gino heeft een enorme woordenschat, we staan er steeds weer verbaast over.
Maar goed, het maakt het er allemaal niet makkelijker op voor je. Ik wens je veel wijsheid en hoop dat je de juiste keuze maakt en je toekomstige papegaai een fijn leven met jou samen kan geven.

Koko

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 14, 2005, 20:01:44 pm »
Oke ik ga nu voor de derde x proberen om de karakters van mijn 2 Amazone's hier neer te zetten.

Ik heb er 2 dus 1 panama Amazone, hij is vrij rustig schreeuwt niet veel (doet eigenlijk alleen maar mee maar begint nooit zelf)
hij is niet zo eenkenig, maar kan best jaloers zijn, ik vindt hem vrij makkelijk in de omgang, en hij houdt erg van kroelen

Dan heb ik ook nog 1 blauwevoorhoofd Amazone, deze is erg schreeuwerig, kan dus ook rustig een ochtendje zitten schreeuwen (met het gevolg dat de Panama gezellig mee doet :) ik hoor ze dan 4 straten verder)
Deze blvh is ook vreselijk jaloers, is zeer eenkenig, voor mij geeft hij totaal geen problemen, maar voor bekende moeten hem niet benaderen want hij haalt direct uit, sommige zeer bekende zou hij zelfs (aanvallen als ze bij mij in de beurt zouden komen)

Dit kan ik over deze 2 vertellen (nu is het wel zo dat ze geen van beide van jongs af aan bij mij zijn komen wonen)
Met grijsjes heb ik geen ervaring

Groetjes
Boudewijn

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #22 Gepost op: augustus 14, 2005, 20:08:36 pm »
alle papegaaien hebben veel aandacht nodig.
Of je ze nu pas hebt of al jaren.
Dus denk er goed over na!

Je hebt ook thimneys dat is een grijze roodstaart maar dan een stuk kleiner.
En edels zijn niet duur hoor als je merkt wat je er voor terug krijgt :P

Groetjes en succes met beslissen
Een trotse edel bezitter

gre

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 17, 2005, 23:35:07 pm »
ik heb een edelpapegaai het was allemaal heel toevallig ik liep er zo tegenaan het is een schatje alleen wil ze steeds maar in mijn mond
zitten is dat normaal? ze is supertam je kan haar zo op haar rug leggen en dan blijft ze ook leggen verder weet ik het nog niet ik ben nog aan het uitbroberen ze praat heel veel alleen toen mijn dochter kwam kijken zijj ze helemaal niks ze ging heel hard over de bodem rennen en daar slaapt ze nu ok is dat normaal? gr gre

dylantjuh

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 17, 2005, 23:49:09 pm »
ik heb een edelpapegaai het was allemaal heel toevallig ik liep er zo tegenaan het is een schatje alleen wil ze steeds maar in mijn mond
zitten is dat normaal?
Hoi.
Het lijkt mij hartstikke normaal, ik heb allemaal boekjes enzo gelezen (merk het zelf ook) dat vogels naar je gezicht toetrekken.
Mijn Goofy zit ook heel graag aan mijn mond, wimpers enz.

ze praat heel veel alleen toen mijn dochter kwam kijken zijj ze helemaal niks ze ging heel hard over de bodem rennen en daar slaapt ze nu ok is dat normaal?
Ja, lijkt mij meer een teken van opgewonden ofzo.

Groeten Dylan

gre

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: augustus 18, 2005, 00:00:11 am »
bedankt ik ben helemaal verlieft op haar vanaf het eerste moment gr gre

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #26 Gepost op: augustus 18, 2005, 08:25:36 am »
Nou gefeliciteerd dan in de wereld der trotse edelbezitters.Je heb het over ze.Is het dus een pop.Ze praat al veel hoe oud is ze dan.Waar heb je haar gekocht.Ik wil alles weten en vooral veel fotoos zien

Rob.Ook een trotse edelbezitter

Rika1963

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 18, 2005, 08:47:40 am »
Gefeliciteerd met je edeltje ik heb ze bij Senna gezien en ze zijn ontzettend mooi en lief maar natuurlijk willen wij een foto van haar !!!
En hoe kom je er nu aan ?

Groetjes Rika

gre

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: augustus 18, 2005, 16:35:26 pm »
ik  hoorde toevallig iemand erover praten dat ze haar papegaai ging verkopen in verband met de financien daar ben ik op ingegaan en zo is het gekomen ze is 1 jaar het moest zo zijn denk ik gre

Tommy

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 18, 2005, 16:38:11 pm »
Gefeliciteerd hoor! Veel plezier met haar :-*