Auteur Topic: Het wordt nu echt proppen  (gelezen 3008 keer)

Riboet

• Gast
Het wordt nu echt proppen
« Gepost op: augustus 11, 2005, 16:07:09 pm »
Pfff, volgens mij heeft het broedblok een binnendiameter van pakweg 20 cm ofzo en het is ongelooflijk, maar er passen gewoon 5 gaaien in. Wel wordt het met de nu toch pittig grote jongen wel erruug proppen.
Ik denk dat ze nu een week of 10 zijn, maar dat moet ik natellen. Er is nog wel duidelijk te zien welke vogel de oudste en welke de jongste is (en met drie is de middelste dus ook duidelijk hihi). Op de jongste zit nog nauwelijks staart. De eerste heeft nu een echt klein staartje. Overigens schreeuwt de oudste ook het hardst en dreigt ook al, maar hij durft me niet te bijten (dat durf ik niet van Mammagaai te zeggen, want als ik de jongen aanraak, moet ik goed opletten waar zij met haar snavel zit...

Dat het nu krap begint te worden in het broedblok kan ik trouwens ook horen: er wordt wat meer geschreeuwd alsof er eentje op een ander staat.

Affijn hier dus het bewijs dat het vol is in het bakkie:

(voor de foto op originele foto: Proppen 1)

De meest linkse is de oudste, de meest rechtse is de jongste en de onderste dan dus de middelste:

(voor de foto op originele foto: Proppen 2)

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
Re: Het wordt nu echt proppen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2005, 16:16:14 pm »
Leuk he natuurbroed,zien er goed uit,maar is je blok maar 20 x 20 ? is wel een beetje klein hoor,als je grotere legsels krijgt kun je wel een probleem krijgen,dus als je je broedblok makkelijk kunt verwijderen zou ik hem voor een iets groter vervangen.
Even wennen voor pappa en mammagaai maar dan kunnen ze er weer tegenaan.

vrgr. dils vdr.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2005, 16:20:04 pm »
Wat een mooie foto's zeg! Zijn ze al 10 weken? Nog een week of twee dan voor ze uitvliegen? Ga je ze dan er uit halen? Zijn er al van besteld? ;)

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2005, 16:22:27 pm »
PS IK bedoel natuurlijk niet nu he,maar zodra de vogels gevlogen,wieken of, kuierlatten hebben genomen.groeten,kees.

Riboet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2005, 16:54:32 pm »
Leuk he natuurbroed,zien er goed uit,maar is je blok maar 20 x 20 ?

Nee, hoor, natuurlijk niet. Het blok is 70 cm hoog, 35 cm in buitendoorsnede en de binnendiameter is 25 cm (die heb ik net opgemeten). Het lijkt waarschijnlijk ook krapper dan dat het voor de vogels is, want ik merk dat ze meerdere keren per dag van plaats wisselen. Mammagaai is inmiddel wel vaker buiten, maar jongen van deze grootte kunnen zich natuurlijk makkelijker zelf warm houden.

Uiteraard kan ik aan de hoeveelheid voer wel heeeeeeel goed merken dat ik meerdere gaaitjes in de voliere heb.

Riboet

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2005, 17:03:56 pm »
Wat een mooie foto's zeg! Zijn ze al 10 weken? Nog een week of twee dan voor ze uitvliegen? Ga je ze dan er uit halen? Zijn er al van besteld? ;)

Er hebben zich twee mensen gemeld die interesse hebben. De een is een goede kennis en de ander komt binnenkort eerst eens kijken en praten over het houden van grijzen. Dat heb ik ook voorgesteld, kijken of het klikt, ik wil natuurlijk wel dat de gaaien goed terecht komen.

Ik ga de gaaien er  inderdaad pas uit halen als ze uitgevlogen zijn en dan werken aan het tam worden en dan pas mogen ze naar een nieuwe eigenaar. Ik ben alleen bang dat ik het zo leuk vind om een groepje gaaien in de voliere te hebben, dat ze van mij voorlopig en misschien wel nooit weghoeven...  :( ::)

Maar ik weet vrijwel zeker dat ik het kweken dan ook vaarwel mag zeggen en dat wil ik eigenlijk ook nog niet (nee, ik heb geen geld en ruimte voor nog een voliere erbij, ja, ja ik hoor jullie denken aan een oplossing  :D). Ik heb er echter geen bezwaar tegen als de jonge gaaien langer bij me blijven dan dat ik in eerste instantie bedoeld had en ik heb er ook geen bezwaar tegen als Pappa- en Mammagaai niet meteen weer met een nieuw nest beginnen maar gewoon wachten tot volgend voorjaar (maar ik denk dat ze deze winter wel over zullen slaan, nu de jongen tot (bijna) volledige zelfstandigheid in de voliere blijven).

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2005, 17:06:23 pm »
Prachtige foto's, heerlijk het 'hoopje' vogels  :hart:

Nanda

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2005, 17:15:00 pm »
Wat een leuke foto's :hart:
Het ziet er wel gezellig uit hoor, met z'n alle in zo'n hokje gepropt :)

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #8 Gepost op: augustus 11, 2005, 21:15:56 pm »
Super zeg zo'n legsel met mooie jongen  :thumbsup: :hart:
(Stiekum ben ik best wel een beetje jaloers....) :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: augustus 11, 2005, 21:45:14 pm »
Ik ben zeer benieuwd hoe het verder gaat met de jonge gaaien als ze er na het uitvliegen uitgehaald worden.. Maar daar worden we vast van opm de hoogte gehouden! ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2005, 22:03:42 pm »
Jawel hoor.

Weet je waar ik zo om zit te zenuwen.. Niet dit weekend maar het weekend erop zijn we weg en het zou me niets verbazen als dan de eerste koppies uit het broedblok komen, misschien wel het eerste jong  ???. Zal je zien: mis ik het nog haha.

Ik zit ook te denken om de camera in het nachthok te hangen. Ik kan tenslotte moeilijk de hele tijd bij het nachthok gaan zitten wachten. Maar met een cameraatje op de tv aangesloten kan ik wel af en toe een kijkje nemen of afstand.

En het lijkt me zo'n machtig gezicht om meer gaaien in de voliere te zien stoethaspelen hihi.
Overigens is het een vrolijke bedoening in het nachthok. Ik hoor Pappa- en Mammagaai gewoon fluiten. Ik weet niet of ze op elkaar reageren of op de tamme gaaien die op de papegaaienspeelplaats met het raam op een kiertje aan het lawaaien zijn.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: augustus 11, 2005, 22:12:39 pm »
Gezellig! En: jaja doen, een camera ophangen!! Jammer dat je dat weekend wegmoet, laten we maar hopen dat ze uitvliegen als je erbij bent.. hihi  :thumbsup:

Riboet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 11, 2005, 22:25:21 pm »
Ach, er zit zo'n verschil nog in ontwikkeling in de jongste en de oudste, ze vliegen vast niet allemaal uit in dat weekend (hoop ik  :o)...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: augustus 12, 2005, 11:38:05 am »
Das waar ja, dat zal inderdaad wel een paar dagen schelen! :thumbsup:

BirdieGirl

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 12, 2005, 17:52:27 pm »