Auteur Topic: Tika bedelt nog om pap?  (gelezen 1196 keer)

Rika1963

• Gast
Tika bedelt nog om pap?
« Gepost op: augustus 12, 2005, 18:52:09 pm »
Hallo iedereen,

Vraagje onze Tika is nu +/- 18 a 19 weken en ze bedelt nog om pap, is dit normaal? Of wil ze graag een klein vogeltje blijven. Ze eet geen hele spuit leeg maar een paar ml maar vind het nog steeds prettig dus geef ik haar zo nu en dan wat pap zo. Ze is dan ook helemaal happy daarna. Ze eet volop fruit en groente en haar pellets dus honger moet ze niet hebben volgens mij. En kan het kwaad om haar nu nog pap te geven? Voor degene die zich afvragen wat ik bedoel met bedelen om pap, dan maakt ze een bepaald baby geluid en doet haar hoofd op en neer, net als toen ze klein was.

Groetjes Rika

Wickingh

• Gast
Re: Tika bedelt nog om pap?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2005, 19:16:46 pm »
Hai Rika,

het is wel een normaal verschijnsel, toch is het beter om het te negeren en haar gewone goede voeding voor te zetten , anders heb je kans dat het een lastige eter gaat worden die denkt als ik maar zeur krijg ik mijn zin,

mvg Frank

Rika1963

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2005, 19:37:51 pm »
Hallo Frank,

Ik geef het haar bewust ook niet iedere dag zo 1 nog in de week, maar het kan dus ook geen kwaad? Ik maak een mix nu van pellets harrison, wagner, nutrifood en ecobird. En verder eet ze graag broccoli, stuk maiskolf niet gekookt, pepers, druif, kers, wortel, appel, nectarina, gebrande amandel en een walnoot etc alleen banaan moet ze niet en tomaat gooit ze er ook uit.

En sinds vandaag heeft ze zonder aan mijn haren te trekken of een hap te verkopen eens lief op mijn schouder gezeten hahaha, ze heeft namelijk meer een voorkeur voor mijn man en meestal als ze bij hem zit en ik kom ernaast dan kan ik een stevige hap verwachten, niet dat ze mij bang maakt hoor  :)
Maar soms ook wel lachwekkend als ze een spuurt neemt om mij eens weg te jagen en dan kijkt van zo dat heb ik wel even gedaan om dan vervolgens te gaan kijken van heeeeeeeej nog niet hard genoeg misschien en dan het geluid uh uh uh erbij te doen van ik weet wel mag het niet maar baasje is van mij :)

Nanda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2005, 23:36:41 pm »

En sinds vandaag heeft ze zonder aan mijn haren te trekken of een hap te verkopen eens lief op mijn schouder gezeten hahaha, ze heeft namelijk meer een voorkeur voor mijn man en meestal als ze bij hem zit en ik kom ernaast dan kan ik een stevige hap verwachten, niet dat ze mij bang maakt hoor  :)

Misschien is het in dit geval (in de meeste gevallen trouwens) beter om je vogel niet op je schouder te laten zitten. Je geeft hem op deze manier een machtspositie waardoor het voor hem erg makkellijk is om je te bijten.
Als je hem op je handen of armen houdt(niet hoger dan borsthoogte) dan heeft ie die machtspositie niet en ben JIJ de baas in plaats van je vogel. Daarbij heb je hem op deze manier ook beter onder controle en kun je makkelijker ingrijpen wanneer hij toch wil gaan bijten.
Deze manier bespaart je ook gloeiende oorschelpen ;D
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2005, 23:40:08 pm door Nanda »

Rika1963

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2005, 23:57:43 pm »
Hoi Nanda,

Nou in mijn oren bijt hij niet zo zeer het is meer in mijn handen en mijn haar, mijn oren zitten goed verstopt onder mijn haar denk ik, en of ik haar nu op mijn hand heb of op mijn schouder dat maakt ( als ze een kwade bui heeft) niks uit,als ze bij mijn man zit loopt ze zelfs naar me toe om me een pik te geven in mijn hand of vingers.
Mooiste is als ik haar in haar kooi knuffel vind ze me altijd lief en komt ze zelfs tegen me aan liggen in mijn handen en kan ik alles met haar doen. Het is gewoon een rare meid hahahaa

Nanda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 13, 2005, 00:00:01 am »
. Het is gewoon een rare meid hahahaa

een echte pikvin dus ;D ;D ;D

Riboet

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 13, 2005, 07:47:04 am »
Ik zou dat met die pap ook niet zoveel doen, maar ik herken het wel hoor. Favo en Middel zijn nu een jaar oud en als ik papvoeding zou maken, dan rennen ze er meteen op af. Vooral Favo slobbert zo nog een aantal cc naar binnen (als je die laat gaan, neemt ze een hele krop vol). Middel wil gewoon nog even proeven en dan is het goed.

Hier doe ik het dus eigenlijk nooit meer, of ik moet even een jong vogeltje opvangen (dierenambulance) en die wil ik met wat handopfokvoeding even voeren. Dan maar ik teveel aan en dan mogen mijn gaaien ook nog wel even proeven.