Hoi,
Ik wil hier effe op in haken, volgens de Theorie van Hooimeyer is een gaai die hoog zit niet per defenitie dominant maar eerder onzeker.
Nu heb ik er niet zoveel verstand van, maar heb dus 2 Amazones, die ik zo'n beetje de hele dag observeer in de dagelijkse dingen
rico, zit vaak hoog, en ook laag, het maakt bij hem totaal niet uit waar hij zit, hij zal nooit bijten naar me, zit hij hoog en dat is dan zeker ruim 1 meter boven me (kan niet anders i.v.m de honden, als ik hem roep dan komt hij.
Koko daar in tegen durft ook naar mij uit te halen als het hem niet zint, zijn kooi staat laag, nog lager als borst hoogte, de klimbomen zijn hoog, het vreemde is hij zit altijd hoog, zowel binnen als buiten, op de klimbomen is hij makkelijker in de omgang als dat hij op zijn kooi zit.
Dus in mijn geval gaat het theorie verhaal dus echt niet op.
in mijn geval is Koko gewoon een bezitterige gaai, alles is van hem en zeker zijn kooi
ze zeggen ook dat een gekortwiekte gaai makkelijker in de omgang is, ook in het geval van Koko en Rico maakt dat geen verschil vindt ik.
en zo heb ik al eerder theorieen gehoord gelezen dat ik denk (pfffft waar halen ze het vandaan

)
ik denk eerder dat de mens zoals hij, zij altijd al heeft gedaan en zal blijven doen, (we moeten het toch een naampje geven, dus dit noemen we dan maar dominantie of onzekerheid.
groetjes
Boudewijn