Auteur Topic: maatje erbij of niet? Edit: Wel dus  (gelezen 2669 keer)

Tommy

• Gast
Re: maatje erbij of niet? Edit: Wel dus
« Reactie #30 Gepost op: augustus 22, 2005, 12:43:17 pm »
Sorry dat ik het zeg...maar dat is GROTE ONZIN! :o
Je neemt nu risicos die je beter niet zou kunnen nemen! Vooral voor de vogel!

Er is overal genoeg te lezen over de koop en verkoop van onzelfstandige vogels en de meesten zijn er ERG tegen. Jullie hebben wel een heel erg jong diertje genomen. En dat hij tammer wordt? nou nee! eerder krijg je later meer problemen, omdat hij een stuk opvoeding van de ouders mist :'(

Ik vind het echt heeeeeeeeel erg dat dit soort ideeen nog bestaan. Mijn timneh is wildvang en zelfs die is harstikke tam...dus vertel me niet dat je een ouder jong niet tam zou krijgen. :(

Jammer dat je je hier niet meer in verdiept hebt :( Ik hoop voor t vogeltje dat het allemaal goed komt, maar risicos zijn er zeker! De nadelen zijn gewoon groter dan de voordelen...die ik persoolijk al helemaal niet zie.

Toch veel succes en ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft :-*

Simone

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: augustus 22, 2005, 13:06:56 pm »
Hi,

Ik zeg niet dat je hem niet tam meer zou krijgen... maar dat het misschien moeilijker zou gaan.

Ik zal het een beetje uitleggen..

Toen ik Cosmo ging halen had die kweker ook een ander nest... 1,5 week ouder dan Cosmo was. Hij kreeg ze bijna niet uit het blok zo bang waren ze... heel hard schreeuwden ze... echt een traumatische ervaring als je zo'n beestje moet dwingen met mensen op te groeien en pap te eten. Cosmo's nest was heel erg rustig en meteen toen ik ze in mijn handen kreeg reageerden ze niet bang. En het eten ging ook meteen heel goed, hij was heel snel gewend en sliep al heel gauw lekker bij me op schoot.

Vandaar dat ik zo graag een baby wilde en niet een jong van 8 weken...
En bij veel kwekers die handopfok doen worden ze zo vroeg uit het blok gehaald... of nog eerder.

En hij eet heel erg goed, krijgt super veel liefde... en warmte dus dan moet het toch wel goed komen.

Simone  :-*

Tommy

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: augustus 22, 2005, 13:12:16 pm »
Oh ja, het zal vast goedkomen, maar ik blijf dit soort acties een beetje egoistisch vinden...als het geen onwetendheid is ::) Is het wel onwetendheid, dan vind ik het een beetje dom dat die persoon zich er niet in verdiepte voor de aanschaf.
Je had ook een kweker kunnen vinden die ze eerst bij de ouders liet en ze dan zelf voedde tot ze zelfstandig waren ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #33 Gepost op: augustus 22, 2005, 14:23:53 pm »
H

Tommy

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: augustus 22, 2005, 14:35:16 pm »
Tsja, ervaring heeft ze geloof ik wel. Aan haar berichten te zien heeft ze de afgelopen tijd nogal wat jong grut aangeschaft ::) Ik hoop dat je deze vogels een fijn leven blijft geven Simone ;) Je bent nog erg jong zag ik en je duikt er wel direct diep in hoor :)

Maar ja, het is zeker niet zo dat ik het je niet gun, of je plezier wil vergallen, maar ik blijf het een beetje een domme actie vinden.....misschien nog niet voor jou, maar wel voor de vogeltjes. Hopenlijk krijg je er later niet t veel last mee, ik heb gelezen dat zulke jonge vogels pas op volwassen leeftijd problemen krijgen...en dat zou toch erg jammer zijn. Gelukkig hebben ze elkaar nog :-* Dat scheelt vast. Maar he...heb je ze ook allemaal laten testen? Anders loop je ook nog risicos met ziektes ed :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #35 Gepost op: november 10, 2005, 10:58:35 am »
SIMONE!!  HOE IS HET NU MET JE TIMNEY???? BEN ZO BENIEUWD!! :hart:

Edit: Oh, ik zie het al: https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,9316.msg64202.html#msg64202

:a036:
« Laatst bewerkt op: november 10, 2005, 11:02:53 am door Loes »