Auteur Topic: Nieuw baasje? of toch zelf houden?  (gelezen 6624 keer)

Tommy

• Gast
Re: Nieuw baasje
« Reactie #15 Gepost op: augustus 23, 2005, 13:28:13 pm »
Fantastisch Tes :thumbsup: :-*
En zoals je van anderen al leest kan het heel erg goed gaan! ;)

jaantje

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 23, 2005, 13:35:07 pm »
Toppie van je Tes :thumbsup:

Offline matybu

• NOP Sponsor
  • Net geringd
  • Geslacht: Man
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #17 Gepost op: augustus 23, 2005, 21:19:13 pm »
Geweldig Tes,

Wordt Chico niet het slachtoffer van jullie echtschijding, :)
Veel succes met jouw goede beslissing.
Je hebt echt een bloemetje verdient.

Groetjes Kees. :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: augustus 24, 2005, 08:51:14 am »
En ik hoop zo dat het parkietje mee mag..  ;)

Tes

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 24, 2005, 12:52:16 pm »
Ik zal jullie van de ontwikkelingen op de hoogte houden!

Waar kan ik die voedsel cages kopen waar wesley het over had? Want dat is ook weer een manier
om hem bezig te houden.

En rare vraag misschien maar als jullie spelen met de papegaai wat doen jullie dan? Ik ben echt
van plan om veel tijd te gaan besteden om chico dingen te leren en te spelen. Maar van veel
speelgoed was hij altijd bang. Hij vindt het bv wel leuk om een stuk papier te versnipperen
of een simpele pen om op te knauwen. Maar ik wil meer!!

En zetten jullie je papegaai gewoon onder de douche? want ik deed altijd met een plantenspuit
hem nat maken!

O ja en hoe kan je hem leren om bv ergens mee naar toe te gaan?
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2005, 12:54:37 pm door Tes »

Tommy

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 24, 2005, 13:09:03 pm »
Hahaaaaaa Grote plannen ! Wat leuk Tes! :thumbsup:

Tsja, volgens mij is het bij al deze dingen een kwestie van doen. Tenminste zo doe ik het wel. Ik zet ze onder de douche en doe net of er niks aan de hand is. Met speelgoed ook...ik hang het op ,vind het zelf heel leuk! en ze zoeken het maar uit hoor :) Meenemen...ook hier weer. Gewoon beginnen en eerst kleine stukjes, of in een reiskooitje en hem er daar pas uitlaten. Eerst deed ik dat ook en dan mochten ze ergens op het kooitje of in een tak spelen...als vanzelf is het makkelijker gegaan en konden ze ook meer los mee.

Hmm bij mij gaat het eigenlijk vrij automatisch ::) :-[ Nu ik er zo over nadenk lijk ik wel een egoist, ik trek me echt niks aan van hun angsten enzo :-[ Maar ja, het werkt dus wel ;D Ze vinden nu heel veel dingen leuk!

Cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 24, 2005, 13:52:26 pm »
Volgens mij is dat ook de enige manier. Niks aan trekken van hun angsten. Doe ik ook niet van Coco. En het verschil tussen bijv nu en een jaar geleden is enorm. Coco is niet zo heel erg bang meer voor nieuwe dingen. Mocht het toch iets te veel van het goede zijn, is hij er heel snel over heen.

Je kunt bijvoorbeeld met een balletje spelen. Naar hem toe rollen en dan rolt hij het weer terug of gooit het van de tafel ofzo! Je kunt kiekeboe doen!  :-[

Buiten kun je hem lekker op het gras laten lopen maar ook rustig op je arm laten zitten teriwijl je rusig loop!

Gr Corina

Tommy

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 24, 2005, 14:02:58 pm »
 :) Leuk he Corina? Zo fijn om die kinderlijke spelletjes enzo te doen ;D
Het is ook zo hoor, niks van aantrekken is de enige manier, maar toen ik err net overnadacht voelde ik me echt even een ego :-[

Ik weet nog dat ik 1 van de 1e keren Tommy meenam naar de zeedijk. Ik echt zo van...nou dit is leuk he! 8) En Tommy maar schreeuwen in zn reiskooi :-[ ;D Best absurd :P Gelukig kwam ik eerst nooit anderen tegen (zogt ook echt de rust op hoor) en ineens was het over :thumbsup: Niks geen geschreeuw, maar lekker genieten! Precies zoals ik me steeds voorstelde (en deed alsof :-[) toen t nog niet zo was

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #23 Gepost op: augustus 24, 2005, 16:22:33 pm »
En ik hoop zo dat het parkietje mee mag..  ;)

Ja dat zou leuk zijn  :thumbsup:

Veel sterkte Tes, ben blij dit bericht te lezen!  :-*

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #24 Gepost op: augustus 24, 2005, 16:52:10 pm »

Waar kan ik die voedsel cages kopen waar wesley het over had? Want dat is ook weer een manier
om hem bezig te houden.

En rare vraag misschien maar als jullie spelen met de papegaai wat doen jullie dan? Ik ben echt
van plan om veel tijd te gaan besteden om chico dingen te leren en te spelen. Maar van veel
speelgoed was hij altijd bang. Hij vindt het bv wel leuk om een stuk papier te versnipperen

En zetten jullie je papegaai gewoon onder de douche? want ik deed altijd met een plantenspuit
hem nat maken!

hey tes

de voedsel kooitjes kun je onderandere hier kopen : http://www.happybird.nl/ dan speelgoed en dan assesoires
nartuurlijk zijn ze ook bij de beter dierenspeciaalzaak te verkrijgen ik heb ze hier besteld.

En douchen en zo moet je gewoon doen! Caro vind de speeltjes aan het begin ook niet zo heel leuk maar dat is binnen een dag over!

Groetjes

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #25 Gepost op: augustus 25, 2005, 14:35:06 pm »

om hem bezig te houden.

hem nat maken!

Als ik jou was Tess, zou ik het hele papegaaienforum eens uitpluizen.. Er staat heel veel in over spelen, douchen, uitgaan met je papegaai! ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 25, 2005, 19:03:08 pm »
Een andere optie is afstaan aan Stichting De Moderne Papegaai, als het echt helemaal niet meer gaat. Degenen die zich voor adoptie aanmelden moeten namelijk aan bepaalde eisen voldoen.

Sorry,

dat ik het zo zeg , maar helaas is deze stichting oa het initiatief van een heel erg eng mens ,nl. dr Hooimeier ,als je niet met een nogal sekte-achtige organisatie te maken wil krijgen moet je deze stichting zoveel mogelijk ontwijken.
Ik hoop dat de schrijfster hiervan dit niet als een aanval op haar persoontje ziet , want dat is zeker niet de bedoeling , maar ik vind bovengenoemde heer heel erg eng bezig  :( ,

:( g Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: augustus 25, 2005, 20:21:13 pm »
En ik vind dat jij heel erg overdrijft...  ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: augustus 25, 2005, 20:24:07 pm »
En ik vind dat jij heel erg overdrijft...  ;)

Hai Loes,

en ik vind, dat jij dat mag vinden  ;) ,

;) g Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 25, 2005, 20:27:20 pm »
Ik weet ook 100% zeker dat dat niet betekent dat de gaai niet goed terecht komt! ;)
Ik doe persoonlijk mn vogels liever daarheen dan ze naar t NOP te brengen (de tamme dan) of ze te verkopen.