Auteur Topic: Bij elkaar ?  (gelezen 4575 keer)

Riboet

• Gast
Bij elkaar ?
« Gepost op: januari 04, 2005, 12:17:02 pm »
Ik ben het beu. Twee kooien. Dus ik probeer het. Ik heb Riboet nu in de kooi van Favo en Middel gezet en kijk het gewoon even aan. Behalve wat quasi-aanvallen gebeurt er tot nog toe niets. Riboet zit wel lager dan die twee jonge gaaien, maar ik hoef nog niet in te grijpen. Als ze het nou eens met zijn allen gaan vinden, dan ga ik voor een nieuwe grote kooi (heb even op dierenvilla gekeken, maar ik heb het probleem dat ik niet verder dan 80 cm breed kan. Kan een grote kooi wel een kwartslag draaien en dan een diepte van 80 cm aanhouden, maar dan kan de deur weer niet open.

Maar goed, eerst even afwachten wat er gebeurt. Echt lief doen ze momenteel niet tegen elkaar.

Groeten,

Barbara
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2005, 12:19:24 pm door BirdmAster »

Cosch

• Gast
Re: Bij elkaar ?
« Reactie #1 Gepost op: januari 04, 2005, 12:36:02 pm »
Ikben benieuwd hoe het afloopt! Spannend hoor!
Een kooi van 80 cm breed voor 3 grijsjes lijkt me ook wel klein ja!

Gr Corina

Aaran

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 04, 2005, 12:50:57 pm »
Hey Riboet,

Het is altijd even afwachten hoe ze op elkaar reageren, hier in de kooi gaat het nog steeds goed, ze kunnen beide even hoog zitten dus er word ook niet gevochten om een plek. Wel zijn ze allebij een beetje bang voor elkaar, maar beide gaaitjes lokken elkaar ook weer uit,

Maar dat gevoel van 2 kooien zat zijn ken ik dus  ;)
Ik hoop dat het goed gaat met zijn 3en, natuurlijk zal het bij jou even wat moeilijker gaan omdat je 1 grijsje bij 2 inzet. Maar ik heb de volste vertrouwen dat ze elkaar gaan accepteren  ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 04, 2005, 12:58:11 pm »
Ik krijg er ook steeds meer vertrouwen in. Toen ik Riboet erinzette, zei ik al: ze zijn gewoon een beetje bang voor elkaar en ze zinden het ook wel spannend.

Tot nu toe is het trouwens bijna saai in die kooi  :o. Riboet en Favo zitten bovenin op de hangbrug, Riboet zit op de stok eronder. Er is geen gehak meer, maar er is ook geen samen spelen of kroelen laat staan eten uit een bak! Af en toe komt Favo naar beneden en dan gebeurt er niets. Oh, ik zie nu dat ook Middel op dezelfde hoogte zit als Favo en Riboet.
Als het zo blijft gaan, dan is het uiteindelijk toch wel 'dag kooi 1 en 'dag kooi2' en 'hallo kooi3'.

Waarbij het nog uitzoeken wordt wat kooi 3 wordt, een hele grote voor het raam of eentje op maat in de hoek. Vind het laatste iets mooier, maar voor de gaaien is voor het raam waarschijnlijk leuker.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: januari 04, 2005, 13:27:22 pm »
Zal best goed komen hoor! Zou wel ideaal zijn voor je Barbara! Ik denk gewoon dat als ze met elkaar in de kooi móeten, ze het zelf ook uitzoeken!! Het is hun probleem...  ;)

fujimo

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 04, 2005, 18:56:19 pm »
Foto Barbara  ;D
Ik wil dat wel eens zien , die 3 doerakken in 1 kooi  ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 04, 2005, 19:45:03 pm »
Te laat  ;D. We moesten weg en ik laat ze niet graag onbeheerd met zijn drieen bij elkaar.

Wel zijn ze later weer gewoon vrij geweest op de papegaaienspeelplaats en dat gaat eigenlijk altijd wel goed; of anders gezegd: daar hebben ze allemaal hun eigen plekje. Wel was het even ruzie om de voerbak, maar uiteindelijk heb ik Riboet zowel samen met Favo als een keer samen met Middel uit de voerbak zien eten, dus eigenlijk denk ik dat het allemaal goed gaat komen.

Wel was Middel vanmiddag even voor Riboet aan het kokhalzen en dat werd beantwoord op een snauwerige en hakkerige manier. Toen ik de kooi openmaakte, vluchtte Middel meteen naar mij, maar dat pik ik niet. Het is zijn probleem, niet het mijne. Dus ik heb Riboet ook op de arm gezet en ze alledrie even boven op de kooi. Ze moeten het uiteindelijk zelf uitzoeken :).

Maar ze mogen zo meteen weer lekker vrij op de speelplaats met een bakje met Parrot Diner en zo bouwen we het gewoon uit tot ik tijd en middelen heb om voor de juiste kooi te kiezen voor drie gaaien.

Groeten,

Barbara

dreumus

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 04, 2005, 20:41:18 pm »
Hier zitten ze nu een week met zijn drieeen in de kooi en dat gaat super.
Coco moet ik nog wel eens in de gate houden omdat die graag aan Jacco zijn poten bijt maar gelukkig bijt die ook goed van zich af.
Ze zitten hier in een kooi van 107 bij 70 en 170 hoog Eerst zat Jacco een stok lager een paar dagen maar sinds gisteren slaapt hij op de zelfde stok als Coco en Simba

manuel

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 04, 2005, 21:31:12 pm »
succes,

kan je niet zelf een kleine binnen voilere maken?? van 80cm bij XXX en 170 of zo? weet natuurlijk niet hoe groot  behuisd je bent! maar misschien een oplossing ipv een kooi zoeken!

manuel

Riboet

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 04, 2005, 22:40:46 pm »
Het idee is nu inderdaad een binnenvoliere van 1.00 m diep, 0.80 cm breed en 2.00 m hoog zoiets. Ik heb nog gaas over van de buitenvoliere, ook het draaibare voederplateau en een deurelement, moet alleen uitzoeken wat er nog meer bij komt kijken. Maar ik begin er al heel stiekem op te hopen straks weer een beetje loopruimte te hebben in de woonkamer  ;D.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: januari 05, 2005, 09:31:42 am »
Hier zitten ze nu een week met zijn drieeen in de kooi en dat gaat super.
Coco moet ik nog wel eens in de gate houden omdat die graag aan Jacco zijn poten bijt maar gelukkig bijt die ook goed van zich af.
Ze zitten hier in een kooi van 107 bij 70 en 170 hoog Eerst zat Jacco een stok lager een paar dagen maar sinds gisteren slaapt hij op de zelfde stok als Coco en Simba

Hee, wat goed zeg!!  :)

dreumus

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 06, 2005, 21:05:02 pm »

Hee, wat goed zeg!!  :)

Ja lekker he dat het zo goed gaat tussen die drie:) ben er ook apetrots op dat Jacco het zo goed doet is altijd maar afwachten en vooral met zijn achtergrond.
Hij stapte gisteren zo op op een stok nou helemaal toppie natuurlijk

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: januari 07, 2005, 09:43:32 am »
Tsjonge dat is dan toch ook snel gegaan, dat komt gewoon helemaal goed!  :)

Aaran

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: januari 07, 2005, 09:47:47 am »

Ja lekker he dat het zo goed gaat tussen die drie:) ben er ook apetrots op dat Jacco het zo goed doet is altijd maar afwachten en vooral met zijn achtergrond.
Hij stapte gisteren zo op op een stok nou helemaal toppie natuurlijk

Misschien vind je het leuk om bij ontmoetingsplein----> mijn lieverd je belevenissen neer te zetten met Jacco, ik en andere leden vinden het alktijd geweldig zulke verhalen te lezen.
Vooral omdat je zegt jakko geeft een achtergrond, misschien dat je daar iets over kan vertellen? En je vooruitgangen kun je opschrijven :) altijd mooi om een grijsje te zien veranderen ten goede ;)

dreumus

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 07, 2005, 09:57:05 am »
doen we:)