Dag barbara,Je kan van mij aannemen dat ze je echt in de maling nemen hoor
,vooral gezien het feit dat het jong al soepel het blok weer in ging volgens juo het jongste was.
Waarschijnlijk heeft de eerste al met plm 10 weken de boel geinspecteerd en met 11 zijn ze echt al even buiten wezen kijken hoor,ben benieuwd hoe het verder gaat?
Volgens mij heb je helemaal gelijk!
Ik heb nu het licht in de voliere aangedaan (in de zomer met de lange dagen doe ik dat eigenlijk nooit). Daardoor kan ik vanuit huis het nachthok van de gaaien door het raam daar in de gaten houden. Vandaag wel een paar keer stiekem wezen kijken of er een kleine grijze in of op het broedblok scharrelde, maar mooi niets.
En wat denk je! Ik geef ze het avondeten, schakel het licht aan, ga in de woonkamer zitten, kijk door het achterraam naar de voliere en wat zie ik? Drie gaaien. 1 op het voederplateau voor het raam (vermoedelijk Mammagaai), een op het broedblok (Pappagaai) en er steekt een koppie uit het invlieggat! Het leuke is dat ik kan zien dat ook Pappagaai het jong voert :thumbsup:.
Even later zag ik twee gaaien, 1 op het broedblok en een op de stok. Toch even buiten van dichterbij bekijken door het invlieggat heen. Pappagaai op de stok en een jong op het broedblok! De stiekemerds! Ik krijg inderdaad het idee dat ze dit al vaker 's avonds gedaan hebben!
Vanmiddag zat een van de ouders op de invlieglade (ja heb geen ander woord voor de bak in mijn invlieggat) met de kop naar binnen gericht. De roep die ik nu gehoord heb, is een zeldzame dus volgens mij worden er een paar grijsjes aangemoedigd om toch vooral de wijde wereld te gaan verkennen!
Dit is wel leuk hoor, om te zien. Ik wou dat ik eerder op het idee gekomen was om 's avonds weer even die lamp bij te schakelen!