Auteur Topic: Wanneer vliegen ze nou es uit??  (gelezen 3182 keer)

Riboet

• Gast
Wanneer vliegen ze nou es uit??
« Gepost op: augustus 29, 2005, 15:17:54 pm »
Volgens mij zijn de C-jongen nu al dik 13 weken oud, maar mooi niks geen koppies voor het invlieggat. Nou ja, nou was ik net wezen kijken en zat Mammagaai in het gat, ja dan kan er ook geen C-jong door haha. Nu geloof ik toch niet dat de gaaien midden op de dag uitvliegen, dat zal wel in de ochtend zijn. Maar ze mogen van mij nu toch wel eens een kijkje nemen in de grote boze wereld..

Volgens mij doen ze het gewoon expres! Mij een beetje ongeduldig laten wachten! Tsss, zondag komt er visite, zouden ze daar op wachten ofzo? Zo van: dan komt er een nieuwe mamma bij ons kijken, laten we ons dan van onze beste kant zien!

Grrr, ik heb al gedroomd dat er 5 gaaien in mijn vlucht zaten, maar mijn geduld wordt nu toch wel erg op de proef gesteld.

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2008, 12:52:15 pm door Cosch »

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • Caique freak
Re: Ze doen het volgens mij gewoon expres
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2005, 16:39:24 pm »
hoi

of ze denken kom laten we toch maar hier blijven die wereld kan ik niet aan :)

gr

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: augustus 30, 2005, 10:56:14 am »
Haha Barbara, eens zullen ze er uit komen hoor. De ouders zullen ze misschien ook aanmoedigen, als ze vinden dat het tijd is? :CENS

Riboet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 30, 2005, 15:24:56 pm »
Jahoor, zal je net zien! Alle vogels komen 's ochtends uit hun blok, zodat ze de hele dag kunnen wennen. Nu wil het geval dat het deksel van mijn broedblok niet volledig gesloten is. Toen we met een camera aan het experimentern waren en beeld van het broedblok wilden hebben, hadden we de deksel verschoven. Vlot daarna gingen de gaaien met het broeden beginnen en toen durfde ik ze niet meer te storen met het rommelen aan het deksel dus deze staat dus nu nog steeds op een kier. Een kier groot genoeg voor een jonge grijze!

Je verwacht je eerste jonge grijze dus  buiten het broedblok in de ochtend (volgens mij vliegen alle vogels 's ochtends uit). Maar nee hoor, eigenwijze grijzen doen het 's avonds! Kom ik gisteren om een uur of zeven de voerbakken bijvullen, zit er een kleine grijze me aan te staren. Nee nog niet schreeuwen of blazen. Volgens mij was ie gewoon verbaasd. Gezien de lengte van de staart was het niet de oudste van de drie jongen, ik dacht zelfs dat het Chanel was. Toen ik de voerbakjes weggehaald, bijgevuld en teruggeplaatst had in het nachthok, klom het grijsje weer snel naar binnen.

Dus ik blij, ik denk dat ga ik meteen op het forum melden! Ligt het forum eruit  >:(. Het zat dus weer niet mee  :). Maar vanochtend zag ik weer een koppie boven het broedblok uitsteken, dus ik denk dat de grijzen het toch gaan durven wagen in deze grote boze wereld  :thumbsup:!

miekje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 30, 2005, 15:28:47 pm »
Gelukkig maar! dat lijkt me een mooi gezicht!  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: augustus 30, 2005, 16:26:33 pm »
Oh geweldig! Wat schattig, een verbaasd grijsje... Ik ben benieuwd hoe het verder gaat...  ;)

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #6 Gepost op: augustus 30, 2005, 17:39:22 pm »
Dag barbara,Je kan van mij aannemen dat ze je echt in de maling nemen hoor :P ,vooral gezien het feit dat het jong al soepel het blok weer in ging volgens juo het jongste was.
Waarschijnlijk heeft de eerste al met plm 10 weken de boel geinspecteerd en met 11 zijn ze echt al even buiten wezen kijken hoor,ben benieuwd hoe het verder gaat?

Vrgr dils vdr. 

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #7 Gepost op: augustus 30, 2005, 17:44:24 pm »
haha :P
die kleine grijze zou wel niet de enige zijn geweest die verbaasd was of nie.
zou je straks is un paar fototjes kunne plaatsen als het je lukt om ze te maken :)

gr kilian

Riboet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 30, 2005, 17:50:25 pm »
 :'( neeee, ben bang van niet. De camera is eergisteren gevallen en sindsdien krijg ik een roze of blauw scherm en idemdito foto  :'(
Ik heb hem al open gemaakt om te kijken wat het precies is. In het begin deed ie het nog wel als je er eerst een klap opgaf, maar ook dat werkt nu niet meer.
Ik kan tot nu toe nog niets vinden wat ik in die camera kan herstellen. Baaaaaal er ontzettend van!  >:(

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #9 Gepost op: augustus 30, 2005, 18:33:10 pm »
klooie :o
dat is minder en heel jammer

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: augustus 30, 2005, 19:21:27 pm »
Dag barbara,Je kan van mij aannemen dat ze je echt in de maling nemen hoor :P ,vooral gezien het feit dat het jong al soepel het blok weer in ging volgens juo het jongste was.
Waarschijnlijk heeft de eerste al met plm 10 weken de boel geinspecteerd en met 11 zijn ze echt al even buiten wezen kijken hoor,ben benieuwd hoe het verder gaat?

Vrgr dils vdr.  

Inderdaad, nu je het zegt van die soepelheid van het jong..   Lachen hoor!!  :P

Riboet

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 30, 2005, 22:11:05 pm »

Volgens mij heb je helemaal gelijk!

Ik heb nu het licht in de voliere aangedaan (in de zomer met de lange dagen doe ik dat eigenlijk nooit). Daardoor kan ik vanuit huis het nachthok van de gaaien door het raam daar in de gaten houden. Vandaag wel een paar keer stiekem wezen kijken of er een kleine grijze in of op het broedblok scharrelde, maar mooi niets.

En wat denk je! Ik geef ze het avondeten, schakel het licht aan, ga in de woonkamer zitten, kijk door het achterraam naar de voliere en wat zie ik? Drie gaaien. 1 op het voederplateau voor het raam (vermoedelijk Mammagaai), een op het broedblok (Pappagaai) en er steekt een koppie uit het invlieggat! Het leuke is dat ik kan zien dat ook Pappagaai het jong voert  :thumbsup:.

Even later zag ik twee gaaien, 1 op het broedblok en een op de stok. Toch even buiten van dichterbij bekijken door het invlieggat heen. Pappagaai op de stok en een jong op het broedblok! De stiekemerds! Ik krijg inderdaad het idee dat ze dit al vaker 's avonds gedaan hebben!

Vanmiddag zat een van de ouders op de invlieglade (ja heb geen ander woord voor de bak in mijn invlieggat) met de kop naar binnen gericht. De roep die ik nu gehoord heb, is een zeldzame dus volgens mij worden er een paar grijsjes aangemoedigd om toch vooral de wijde wereld te gaan verkennen!

Dit is wel leuk hoor, om te zien. Ik wou dat ik eerder op het idee gekomen was om 's avonds weer even die lamp bij te schakelen!

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #12 Gepost op: augustus 30, 2005, 22:42:36 pm »
Dag barbara,mijn eigen jong is nu13 weken en drie dagen en zit sinds zaterdag alleen,hij sorry,zij gaat overmorgen naar hhar nieuwe baasje,ze eet al goed zelf maar zij vertoonde hetzelfde gedrag en iedere keer als ik een foto wilde nemen was ze naar binnen,maar ik had haar wel al met plm 10 weken even uit het blok gezien.
Jouw vogels kunnen zichzelf waarschijnlijk ook al zelf redden maar ook in de natuur worden ze normaal nog lang bijgevoerd door de ouders.Ik heb zelf mijn Ara,s en Kaapse in het verleden ook lang bij de ouders laten zitten en dan kun je erg leuk gedrag waarnemen van de ouders en zul je zien dat echt elk jong een eigen karakter ontwikkeld,erg leuk.
Alleen jammer dat ik geen buitenvollieres heb,kan je ze nog beter en natuurlijker bekijken,maar ja je kunt niet alles hebben.Lees graag hoe het verder gaat met jouw jongen.

Vrgr dils vdr.

Koko

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 31, 2005, 02:54:29 am »
Hoi Barbara,

geweldig om dit te lezen, het lijkt me weer galoos mooi omdat zo mee te maken

Groetjes
Boudewijn

Riboet

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 01, 2005, 10:26:06 am »
Jouw vogels kunnen zichzelf waarschijnlijk ook al zelf redden maar ook in de natuur worden ze normaal nog lang bijgevoerd door de ouders.Ik heb zelf mijn Ara,s en Kaapse in het verleden ook lang bij de ouders laten zitten en dan kun je erg leuk gedrag waarnemen van de ouders en zul je zien dat echt elk jong een eigen karakter ontwikkeld,erg leuk.

Gisteren zaten er twee jongen op het broedblok (Chanel met een broertje, ik trek steeds meer naar dat kleine vrouwtje  :hart:), maar ik heb ze nog niet verder zien komen dan dat plekje. Op het voederplateau zijn ze nog niet geweest.

Ik weet niet goed of ik nu het gereserveerde jong naar de huiskamer zal halen (ze zijn nu natuurlijk nog makkelijk te pakken, want ik heb ze nog niet zien vliegen) of dat ik nog zal wachten tot ze zich verder weg gaan bewegen. Op zich natuurlijk leuk voor de visite die zondag komt, kan ze alvast zien welke gaai ik voor haar heb gekozen, maar ik zou ze ook graag in de voliere willen zien vliegen.
Misschien alleen die ene eruit halen, en de anderen nog laten zitten?
Pff, ik krijg er steeds meer moeite mee om ze weg te plukken van elkaar...