Ik zou nog kunnen proberen, Riboet aan Chico te gaan koppelen

. Maar ik weet nu al dat ik met Chico veel meer moeite zal krijgen om die tam te krijgen als ik dat nog wil eigenlijk. Die vliegt in de buitenvoliere al voor me weg

. Dat doet Pappagaai juist niet meer....

Maar het is inderdaad opvallend hoe Riboetjuh zich gedraagt. En het gaat echt om Djarno hoor, Chanel wordt gewoon weggejaagd.
De nieuwe eigenaren van Chanel kwamen vandaag weer even kijken en waren verheugd over de vorderingen van het gaaitje. Vorige week was het nog een schreeuwerd en nu alleen nog een beetje grommen op een vreemde. Hihi, ze zeiden meteen: jaaaaaaah, dat is de onze, ik mag dat wel, eentje met pit! Ik denk dat ze hetzelfde zien in Chanel als waar ik op viel: het stukje zelfstandigheid, dat eigen willetje. Maar ja, het is ook (naar alle waarschijnlijkheid) een vrouwtje en die zijn pittiger, bitcheriger zeg maar!
Ik moest vandaag erg lachen om Djarno. Als hij vind dat hij eten moet krijgen dan roept hij dus PIIIEEEEHIIEP PIEEEEP (ja, het manipuleergedrag begint al vroeg

). Maar ik stop met de handvoedingen want ze kunnen goed zaadjes pellen, dus ik doe twee eetlepels vers zaad in het etensbakje. Gaan die twee eropaf om te eten. Hoor ik Djarno in zijn etensbak en volgens mij zelfs met zijn snavel vol zaadjes nog roepen PIIIEEEEHIIIIIEP PIEEEEHIEEP

.
Vanavond de handvoeding opgemaakt. Alsof ze uitgehongerd waren

! Chanel vloog van de bank naar de papegaaienspeelplaats en weer terug zodra ik het spuitje vol had en ze belandde zelfs op mijn hoofd (hoezo de machtstrijd begint nu al!). En de kop van bulldogje Beau die stond te bietsen werd ook even als landingsplaats uitgekozen, maar daar heb ik haar maar snel afgehaald

. Het is dat ik er een stokje voor stak, maar het liefst slikte ze de hele voederspuit in! Ze wilde hem ook al niet aan mij terug geven zodat ik er weer een aantal cc in kon stoppen. Hihi, het was een hele strijd vanavond. Einde van het liedje gingen ze uiteindelijk toch ieders hun weg nog voordat de pap op was (en ik had al niet veel) en heb ik het allerlaatste spuitje pap maar aan Favo gegeven, want die stond op afstandje te bietsen.
En ja, het is jammer als ze straks weggaan, maar ik heb er toch niet zo'n moeite mee als ik gedacht had. Ik wist immers dat ik ze niet zou houden en als je dat maar in je achterhoofd houd plus dat ik weet dat ze naar huishoudens gaan waar al papegaai-achtigen zitten (Chanel komt bij een huis met een amazone en Djarno in een gezin met een valkparkiet) dat maakt het ook iets makkelijker.