Auteur Topic: Update Djarno  (gelezen 4511 keer)

Riboet

• Gast
Update Djarno
« Gepost op: september 04, 2005, 09:57:54 am »
Djarno is nog niet zelfstandig. Hij speelt met de zaadjes, ik heb er een paar voor hem gepeld en die heeft hij gegeten. Hij probeert wel en met het zachte voer lukt het ook aardig om zelfstandig te eten, maar ik durf hem nog niet volledig 'los' te laten wat eten betreft.

Het schreeuwen doet ie al niet meer. Als je de kooi nadert, gaat wel de bek open. Is hij heel fanatiek dat doet hij Pappagaai na. Gaat op zijn rug en gooit de poten naar voren. Eenmaal in handen, is het een watje. Niets geen dreigen, opensperren van de bek of schreeuwen. Nee, het lieflijke piepen  :hart: wat Favo en Middel ook zo goed konden. Kroelen kan ook.
Dat tam maken van een 13 weken oude gaai, dat is het probleem niet heb ik al door (dus voor mij geen uit het blok halen meer met een week of 6/8). Hem wat zelfstandig krijgen, is lastiger. Komt wel.

Hij zit heerlijk op zijn touw. Klimt de hele kooi door. Nog geen vliegpogingen ondernomen.

Vanmiddag komen zijn eventuele nieuwe baasjes. Ben benieuwd wat ze van hem zeggen.

Ik heb de Juvenile inmiddels vervangen door de Nutribird handvoeding. Dit gaat er zij het met moeite beter in dan de Juvenile.
Djarno is trouwens het jongste gaaitje van de drie C-jongen.

Riboet

• Gast
Re: Update Djarno
« Reactie #1 Gepost op: september 04, 2005, 23:00:58 pm »
En nu een dagje verder. Djarno (of Cuddles, gaaitje krijgt misschien toch nog een andere naam) heeft een hele tijd bij zijn nieuwe baasje op schoot gezeten en zelfs even geslapen (en op de schoot van haar partner een boodschapje achtergelaten  :-[ ;)). Het is echt een lief gaaitje, een echt broertje van Middel.

Moet toch nog wel een paar handvoedinkjes hebben, want eet niet voldoende zelfstandig. Maar hij spert nu de bek al open bij het zien van het spuitje. Leuk weer, zo'n jong grijsje erbij. Oke, tijdelijk dan  :'(. Maar ik heb gezien welke enthousiasme en liefde Marry (jaja van het forum ;)) voor Djarno/Cuddles ten toon spreid, dus gaat helemaal goed komen met dit schatje!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: september 07, 2005, 09:38:56 am »
Oh, wat heerlijk! Dus Djarno gaat naar iemand van het forum!! Wat een mazzelaar ben je toch Barbara!!! :thumbsup: Kan je deze ook weer volgen!! Wanneer gaat ie definitief naar Marry?

Riboet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 16, 2005, 22:48:59 pm »
Volgend weekend geloof ik!

Inmiddels eet hij zelfstandig (ik heb Djarno en Chanel vandaag al 3 keer 2 eetlepels zaad gegeven en een bakje groente/fruitmix en alles is op  :thumbsup:) maar broer en zus bedelen en vechten nog graag om een laatste handvoeding. Het enige geluid dat ik Djarno bijvoorbeeld hoor maken is PIEEEHIEEEP PIEHIEP! En maar roepen om eten, ook al heeft ie zich net te goed gedaan aan de groentemix  haha. Chanel kan nog wel op me grommen, en probeert nog wel eens iets van een beet uit te delen (in de kooi als ik me een beetje aan haar opdring), maar is als was in mijn handen als ik met het handvoedspuitje kom en als ik haar even apart neem en bij me laat zitten en zachtjes spreek en streel, dan is ze ook lief en rustig. Zo tam als Djarno is ze niet, ze is veel zelfstandiger, dat heeft ook zijn charme (ik val nog steed voor dat gaaitje, zucht). Maar vergeleken met een week terug is ze al zo veranderd. Ben benieuwd hoe ze volgende week is.

Overigens is er hier ook eentje helemaal over haar toeren: Riboet!

Moet niets van Chanel hebben, zodra Chanel op het broedkastje op de papegaaienspeelplaats land, spurt Riboet erheen om haar te vertellen dat ze daar niet van gediend is.
Maar zit Riboet op stok en Djarno ook, dan kruipt Riboet zowat in Djarno. Arme Djarno weet helemaal niet wat hem overkomt met zo'n opdringerige slijmerige Riboet. Ik zou haast zeggen dat Riboetje verliefd is  :hart:... Want zo lief als ze met Djarno is, zo lief is ze nog niet met een van de andere gaaien hier geweest... En als ik Djarno weghaal, kan ik gewoon een corrigerende beet van Riboet verwachten  :o :).

Dat heb ik weer, hoor. Een volwassen gaai die een klein jong tienergaaitje als maatje verkiest! Arme Riboet: dat wordt een onbeantwoorde liefde. Arme Djarno. Nog zo jong en dan al de vrouwen van je af moeten slaan  :)!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: september 17, 2005, 09:27:29 am »
Wat apart h

Tommy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 17, 2005, 23:07:13 pm »
Wat is dit leuk om te lezen zeg :thumbsup:
Echt heel mooi dat je dit allemaal mee maakt, ik ben gewoon jaloers ;)

Wel heel jammer voor Riboet dat zn vriendje weggaat :'( Ik wens haar en jullie veel sterkte met het komende afscheid.  :-*

Riboet

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 17, 2005, 23:28:05 pm »
Ik zou nog kunnen proberen, Riboet aan Chico te gaan koppelen  :CENS  ;). Maar ik weet nu al dat ik met Chico veel meer moeite zal krijgen om die tam te krijgen als ik dat nog wil eigenlijk. Die vliegt in de buitenvoliere al voor me weg  :o. Dat doet Pappagaai juist niet meer....  :CENS

Maar het is inderdaad opvallend hoe Riboetjuh zich gedraagt. En het gaat echt om Djarno hoor, Chanel wordt gewoon weggejaagd.

De nieuwe eigenaren van Chanel kwamen vandaag weer even kijken en waren verheugd over de vorderingen van het gaaitje. Vorige week was het nog een schreeuwerd en nu alleen nog een beetje grommen op een vreemde. Hihi, ze zeiden meteen: jaaaaaaah, dat is de onze, ik mag dat wel, eentje met pit! Ik denk dat ze hetzelfde zien in Chanel als waar ik op viel: het stukje zelfstandigheid, dat eigen willetje. Maar ja, het is ook (naar alle waarschijnlijkheid) een vrouwtje en die zijn pittiger, bitcheriger zeg maar!

Ik moest vandaag erg lachen om Djarno. Als hij vind dat hij eten moet krijgen dan roept hij dus PIIIEEEEHIIEP PIEEEEP (ja, het manipuleergedrag begint al vroeg  ;)). Maar ik stop met de handvoedingen want ze kunnen goed zaadjes pellen, dus ik doe twee eetlepels vers zaad in het etensbakje. Gaan die twee eropaf om te eten. Hoor ik Djarno in zijn etensbak en volgens mij zelfs met zijn snavel vol zaadjes nog roepen PIIIEEEEHIIIIIEP PIEEEEHIEEP  :) :).

Vanavond de handvoeding opgemaakt. Alsof ze uitgehongerd waren  :o! Chanel vloog van de bank naar de papegaaienspeelplaats en weer terug zodra ik het spuitje vol had en ze belandde zelfs op mijn hoofd (hoezo de machtstrijd begint nu al!). En de kop van bulldogje Beau die stond te bietsen werd ook even als landingsplaats uitgekozen, maar daar heb ik haar maar snel afgehaald  :). Het is dat ik er een stokje voor stak, maar het liefst slikte ze de hele voederspuit in! Ze wilde hem ook al niet aan mij terug geven zodat ik er weer een aantal cc in kon stoppen. Hihi, het was een hele strijd vanavond. Einde van het liedje gingen ze uiteindelijk toch ieders hun weg nog voordat de pap op was (en ik had al niet veel) en heb ik het allerlaatste spuitje pap maar aan Favo gegeven, want die stond op afstandje te bietsen.

En ja, het is jammer als ze straks weggaan, maar ik heb er toch niet zo'n moeite mee als ik gedacht had. Ik wist immers dat ik ze niet zou houden en als je dat maar in je achterhoofd houd plus dat ik weet dat ze naar huishoudens gaan waar al papegaai-achtigen zitten (Chanel komt bij een huis met een amazone en Djarno in een gezin met een valkparkiet) dat maakt het ook iets makkelijker.

Ingmar

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 18, 2005, 07:24:00 am »
Het zal wel weer stilworden in huize ribout dan straks.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: september 18, 2005, 10:32:52 am »
Stil? Dat kan nooit daar, haha! Met honden, gaaien, cavia's etc?

Dus de baasjes van Chanel hebben al een amazone? Gelukkig! Errug leuk!! :thumbsup:

Riboet

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 18, 2005, 11:53:49 am »
Het zal wel weer stilworden in huize ribout dan straks.

Niet als ik Chico naar binnen haal  ;D!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: september 19, 2005, 16:33:27 pm »
Doen! Doen! :thumbsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 19, 2005, 16:43:29 pm »
Doen! Doen! :thumbsup:
;D ;D ;D Vind ik ook!

Riboet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 21, 2005, 10:45:29 am »
Zal ik jullie eens wat vertellen?

Ik haal veel meer voldoening uit het grootbrengen van Chanel dan van Djarno! De uitdaging om Chanel tam te krijgen, is groter dan die van Djarno, omdat ze afstandelijker was toen ze binnen gebracht werd. En haar toch te zien veranderen, dat is prachtig!
Ik heb heus wel eens gewanhoopt, want dat schreeuwen was niet leuk en haar wil om hard te bijten was echt aanwezig. En nog doet ze wel eens een poging om te laten zien dat ze zichzelf toch wel heel wat vind.

De uitdaging om Chico, de grootste bangerd van dit moment tam te krijgen lokt dan ook zeer  ;).

Maar ik doe dat pas als ik zeker weet dat hij zelfstandig is en als Djarno en Chanel naar hun nieuwe thuisjes gaan. Die kooi is te klein voor 3 gaaien.

Maar aan de andere kant twijfel ik nog of ik Chico als kweekman moet blijven houden, met zijn mooie lichte nageltjes (alle nagels). Ik heb me zelfs al afgevraagd of als ik er een pop met idem nagels bij kan zetten en ik kan ze houden, of ik dan een grijze met witte nagels kan kweken. Maar dan moet ik zeker weten dat die lichte nagels niet uit een gebrek voortkomen.
Hoewel me dat erg sterk lijkt. In het C- nestje heeft de oudste gaai dus lichte nagels (allemaal!), de middelste (Chanel) helemaal niets en de jongste twee iets lichtere nageltjes waarvan ik verwacht dat die in de toekomst gewoon nog donkerder gaan worden).

Tommy

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 21, 2005, 11:01:48 am »
Citaat
Zal ik jullie eens wat vertellen?

Ik haal veel meer voldoening uit het grootbrengen van Chanel dan van Djarno! De uitdaging om Chanel tam te krijgen, is groter dan die van Djarno, omdat ze afstandelijker was toen ze binnen gebracht werd. En haar toch te zien veranderen, dat is prachtig!

Dat had ik ook met Pepper en Tommy. Zo veel voldoening geerft dat om hun te zien veranderen :hart:

Ben heel benieuwd wat je uiteindelijk met Chico gaat doen ;) Kun je er geen tamme kweekman met witte nagels van maken? :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: september 21, 2005, 11:05:17 am »
Haha! Maar waarom zou je grijzen met witte nagels willen kweken? Je vindt het dus mooi? Kun je niet een foto maken waar het duidelijk op te zien is? Ojee, je camera, das waar!
Dat het meer voldoening geeft om een wildere, pittige of angstie gaai tam te maken kan ik me goed voorstellen! ;)