Ik herken het een beetje.
Wij hebben zelf 2 grijze. Allebei vanaf dat ze 6-8 weken oud waren, dus zelf grootgebracht, maar met ongeveer een jaar ertussen.
Toen we coco kregen, in 2000, ben ik voor mijn werk 6 maanden weggeweest. Daarna was hij helemaal naar mijn vriendin getrokken. Deze kan nu dan ook nog steeds alles met hem doen, terwijl ik hem niet mag aaien of kroelen. Hij wil trouwens wel altijd bij me zitten, maar aanraken ho maar.
De andere, Chico, hebben we kort nadat ik terug was erbij genomen. En Chico heb ik dan in mijn vele vrije dagen daarna helemaal opgevoed. Met als gevolg, ik mag met hem kroelen etc, maar mijn vriendin mag geeneens naar hem wijzen. Ook wil hij wel graag bij haar zitten.
Ik heb het idee dat ze toch een partner uitzoeken, naar wie ze toch wat meer toe trekken.
Nu is Chico de laatste tijd wat liever voor mijn vriendin aan het worden, en ze mag hem zelfs soms aaien. Dit zegt hij natuurlijk ook. Zit de hele tijd, mag ik je aaien, mag ik je aaien!.
Ze vinden elkaar ook wel erg aardig, en zitten elkaar te voeren etc. Dus dat zit ook wel goed.
Het zij gewoon sukkeltjes met een eigen wil, maar met genoeg aandacht en gewoon blijven proberen, moet het toch op den duur wel lukken. Ik heb er zelf ook nog steeds hoop op dat het gebeurt.
Andre