Auteur Topic: Eenkennig. Wat nu?  (gelezen 2616 keer)

Cosch

• Gast
Re: Helppp !!!
« Reactie #15 Gepost op: september 15, 2005, 16:27:56 pm »
Maar heeft dat toen ook geholpen?
Ging ze de volgende keer wel opstappen bij jou? Of duurde dat nog ff voordat ze weer gehoorzaamde?

Gr Corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: september 15, 2005, 17:04:15 pm »

Ik weet niet of dat na 1 keer gelijk z'n vruchten al gaat afwerpen Corina.

En wat betreft het bange van Sjakko. Ik weet niet of het echt bangheid is geweest. Het kan ook een tegenspraak van dat ze iets moest doen wat ze niet wilde. En zeker bij een vreemde. Onderdanigheid dus.

Cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: september 15, 2005, 17:11:51 pm »
Ik bedoelde eigenlijk of Sjakko nadat jij haar aangepakt had, wel gelijk luisterde! (omdat ze nu wel opstapt namelijk!) Of dat het uiteindelijk zelf opgelost is!
Dat jij eigenlijk niet nodig ben geweest!  ;)

Gr Corina

Jovo

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: september 15, 2005, 17:52:10 pm »
Ben ik weer, ik heb het dus net weer geprobeerd, maar Coco blijft voor me wegkruipen. Wel als ik iest lekkers voor hem heb , komt hij naar me toe maar stapt niet op. Na ong. 10 min. be ik gestopt, op het moment dat ik wegliep van de kooi, ging hij heel lief zitten kletsen en fluiten......moet ik dat nou negeren of juist dan tegen hem terug kletsen en prijzen? Groet Yvon & Coco

billy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: september 15, 2005, 18:44:35 pm »
Ben ik weer, ik heb het dus net weer geprobeerd, maar Coco blijft voor me wegkruipen. Wel als ik iest lekkers voor hem heb , komt hij naar me toe maar stapt niet op. Na ong. 10 min. be ik gestopt, op het moment dat ik wegliep van de kooi, ging hij heel lief zitten kletsen en fluiten......moet ik dat nou negeren of juist dan tegen hem terug kletsen en prijzen? Groet Yvon & Coco

Hoi
Waarom probeer je het niet met een opstaptouw, en dan zorg je dat hij opstapt, en als dat niet lukt,pak je hem met een handdoek en gaat verder met oefenen weg van de kooi.
Dat gaat hier heel goed.
Het moment dat je wegloopt als iets niet lukt heeft hij gewonnen, en geloof me ik heb een stel bijters maar het gaat nu al heel erg goed.
Groetjes Els

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: september 15, 2005, 18:51:27 pm »

Negeer het maar!! Jouw reageren is een beloning (aandacht) en hij wou niet opstappen dus je negeert hem! (negeren is in mijn ogen de enige manier van straffen, dat vindt ie niet leuk! Probeer altijd z

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: september 15, 2005, 19:46:04 pm »
Ik bedoelde eigenlijk of Sjakko nadat jij haar aangepakt had, wel gelijk luisterde! (omdat ze nu wel opstapt namelijk!) Of dat het uiteindelijk zelf opgelost is!
Dat jij eigenlijk niet nodig ben geweest!  ;)

Gr Corina

Nee, ze luisterde niet meteen naar mij! Ze stapte dus al voor Pascals actie avonds (en soms overdag) wel op. En dat is gewoon later ook naar overdag verschoven en naar mijn idee omdat ze er toch graag uit wou en dat dus niet mocht als ze niet vanuit de kooi opstapte. Ze begon het steeds leuker te vinden om buiten te zitten en mee te gaan om de honden uit te laten en stapte dus op een gegeven moment gewoon gr