Auteur Topic: Papegaaien en Parkieten Symposium 09-10-2005  (gelezen 6858 keer)

pika

• Gast
Re: Papegaaien en Parkieten Symposium 09-10-2005
« Reactie #15 Gepost op: oktober 05, 2005, 00:13:55 am »
H

billy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: oktober 05, 2005, 00:32:13 am »
Ja het is leuk en nee je hoeft je niet op te geven, er zijn allerlei stands, gewoon een heel leuke dag. :thumbsup:
Zal morgen even de link zoeken
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: oktober 05, 2005, 08:50:43 am »
www.sppw.nl

Het gaat niet door omdat er blijkbaar problemen waren met de zaal bij het Dolfinarium!
Het is zondag 9 oktober trouwens!  ;)

Van de drive in in Purmerend heb ik nog niets gelezen. Zal es kijken!

Gr Corina

Cosch

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: oktober 05, 2005, 10:00:45 am »
Ja het is leuk en nee je hoeft je niet op te geven, er zijn allerlei stands, gewoon een heel leuke dag. :thumbsup:
Zal morgen even de link zoeken
Groetjes Els

Ik heb hem gevonden!
Het staat bij www.demodernepapegaai.nl

Misschien dat we dit wel als alternatief gaan doen als het droog en mooi weer is! Maar wel een beetje ver rijden!  :CENS
Moet ik maar ff overleggen!

Het is erg leuk zo'n dag Pika. Er zijn dan veel papegaaien die los zitten.  Er zijn allemaal plaatsjes gemaakt waar je je papegaai kunt neerzetten en dat ze lekker bij elkaar zitten. Kijk maar es bij dit topic!
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,9155.0.html

Gr Corina

pika

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 05, 2005, 14:30:03 pm »
Bedankt voor de uitleg over de drive-inn. Ik ga er zeker heen zondag. In een andere topic heb ik over Toby geschreven die zou ik bij een dierenwinkel laten kortwieken. Ik neem hem dus gewoon mee naar purmerend. Dan kan hij daar gekortwiekt worden. Het lijkt me heel leuk, zoals ik heb gelezen. Wie van jullie gaan er nog meer??? Tot zondag dan.  :thumbsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: oktober 05, 2005, 14:37:08 pm »
Ik heb gehoord dat ik er ook niet meer onderuit kan! Tenzij het regent heb ik gezegd!

Wat een goed idee om hem daar te kortwieken. Weet je tenminste 100% zeker dat het goed gebeurd!
 :thumbsup:
Misschien zie ik je daar wel! Moet je wel even een foto van jezelf sturen/plaatsen, anders kunnen we je niet vinden!!  ;)

Gr Corina

pika

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: oktober 05, 2005, 20:14:16 pm »
Joh, ik vind het zo ingewikkelijk om een foto te plaatsen!!! Daarnaast ben ik in een ander huis aan het oppassen op honden en katten samen met mijn gaaien en honden) en heb ik hier geen foto's. Ik schrijf mijn naam wel op mijn voorhoofd!

Cosch

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: oktober 05, 2005, 20:18:45 pm »
Dat is afgesproken!  ;D

Gr Corina

billy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 05, 2005, 21:48:58 pm »
Joh, ik vind het zo ingewikkelijk om een foto te plaatsen!!! Daarnaast ben ik in een ander huis aan het oppassen op honden en katten samen met mijn gaaien en honden) en heb ik hier geen foto's. Ik schrijf mijn naam wel op mijn voorhoofd!

Dan doe ik dat ook  ;D ;D
Groetjes els

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #24 Gepost op: oktober 05, 2005, 22:07:48 pm »
Vraagje over die drive-in: er staat dat je je niet tamme vogel mee kan nemen voor een demonstratie. Hoe werkt dat dan? Lopen al die mensen dan de hele dag met hun vogel in een kooitje ofzo? ???
Onze Joda (aga) is wel tam, maar nog niet helemaal handtam (vind ik), ik zou bang zijn dat ze wegloopt, maar haar in een kooitje meenemen, is dat geen nare ervaring? Of blijkt hier erg mijn onervarenheid uit? (nou ja, ben ik ook)
Wie legt me dat eens uit?

billy

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: oktober 05, 2005, 22:16:51 pm »
Hoi
De bedoeling is dat je je aga kan laten korteiken en dan kan je hem/haar lekker meenemen op je hand of in een mega klimboom zetten, net wat je wilt.
Ik heb de vorige keer mijn amazone meegenomen in een kooitje en nadat hij gewiekt was een tijdje op een opstaptouw gehad, maar ze ontsnapte steeds :) maar nu gaat het al een stuk beter.
Groetjes Els

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #26 Gepost op: oktober 06, 2005, 12:45:13 pm »
Maar als ze nog niet helemaal handtam zijn, dan blijven ze dus niet de hele tijd op je hand zitten. Joda zit graag op mijn schouder, maar als ze iets eng vind of ergens van schrikt, dan probeert ze nog wel eens weg te fladderen (ze is al Gewiekt). Neemt mijn man haar op de hand, dan sprint ze naar zijn schouder en springt eraf!
Lopen er dan meer mensen daar met hun vogel te hannesen?  :) Had jij dat ook Billy?

Cosch

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: oktober 06, 2005, 12:49:34 pm »
Hahaha! Er lopen daar inderdaad meer mensen te hannesen!
Laatst bij de drive inn in Rotterdam liep er een vrouw achter haar vogel aan te vangen want hij wilde niet meer op het touw zitten! En als hij zat sprong hij er weer van af!
Ik was gemeen, want ik moest er erg om lachen. Het was zo'n komisch gezicht. Maar we hebben haar wel geholpen hoor! Uiteindelijk was tie moe van het wegrennen en bleef hij zitten!
Dus je zult niet de enige zijn en mensen zullen je ook helpen!

Gr Corina

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #28 Gepost op: oktober 06, 2005, 13:02:24 pm »
Nou misschien kom ik ook wel. Zal nog even denken of ik het wel aandurf ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: oktober 06, 2005, 17:01:49 pm »
Citaat
Hoi
Ik heb de vorige keer mijn amazone meegenomen in een kooitje en nadat hij gewiekt was een tijdje op een opstaptouw gehad, maar ze ontsnapte steeds  maar nu gaat het al een stuk beter.
Groetjes Els

Laatst bij de drive inn in Rotterdam liep er een vrouw achter haar vogel aan te vangen want hij wilde niet meer op het touw zitten! En als hij zat sprong hij er weer van af!

Was jij dat misschien Els?  ;D
Het was ook een amazone die ontsnapte en elke keer onder de bankjes weg liep!  ;D

Gr Corina