Auteur Topic: Tocht??  (gelezen 3355 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Tocht??
« Reactie #15 Gepost op: oktober 01, 2005, 10:52:32 am »
ik ben ff door de war heb van huis uit geleerd dat,citaat: doe de deur dicht, DE DEUR DICHT BELINDA, want de vogels staan op de tocht... maar dr.hooymeiyer zei toch duidelijk tegen me dat nog geen enkele vogel door tocht was doodgegaan, hoe zit dat dan nu eigenlijk wel of niet gevaarlijk????
 :CENS

Hai,

helaas kletst Dr. H. soms ook behoorlijk uit zijn nek en daar probeer ik mensen voor te waarschuwen.
Dat je de gedragstoestanden via de Dr. H. methode oplost/verbeterd is prima, maar neem niet elke opmerking van de man als zoete koek aan.
Het is heel simpel als je op een tochtig hoekje gaat staan en je bent daar niet opgekleed, loop je de kans om ziek te worden.
Bij een vogel zou dat niet zo zijn  :CENS ? Bullshit
Daarom ben ik een verklaard tegenstander van de man, er zijn nl. nogal wat mensen die zijn woord tot zich nemen alsof het onze lieve heer zelf is,

:CENS g Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: oktober 01, 2005, 12:00:51 pm »
Uhm frank...je zit er naast hoor. Mensen worden namelijk ook niet ziek van tocht ;)
Om ziek te worden is een virus of bacterie nodig, en die heeft hooguit meer kans omdat je lichaam te veel bezig is met het aanpassen van de temperatuur, maar zonder virus of bacterie word je niet grieperig of verkouden ofzo...zelfs niet als je met je blote kont in een tochtige hoek in de sneeuw gaat zitten ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: oktober 01, 2005, 12:59:33 pm »
Nee, het gaat om je weerstand. Als die goed is, word je niet ziek, ook niet van tocht. Zodra die minder is en er zijn bacterien of virussen in de lucht, pas dan word je ziek.

Wickingh

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: oktober 01, 2005, 13:33:16 pm »
Nee, het gaat om je weerstand. Als die goed is, word je niet ziek, ook niet van tocht. Zodra die minder is en er zijn bacterien of virussen in de lucht, pas dan word je ziek.

Hai,

ook vogels hebben bacterien en kunnen verborgen virussen bij zich dragen, zodra je ze op de tocht zet kunnen deze vrij spel krijgen.
Dus mijn eigen ""niet kloppende"" conclusie is NIET op de tocht zetten, ondanks wat de alom aanbeden  ;) Dr. H. zegt.
Wat jullie natuurlijk niet moet weerhouden om dit wel te doen  :o ,ik kan dit echter niet als slim gedrag adviseren aan anderen ,

:o g Frank

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #19 Gepost op: oktober 01, 2005, 15:01:13 pm »
Ik zet ze ook niet op de tocht, maar de conclusie dat je van tocht ziek word, is niet juist.  ;)

Koko

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: oktober 01, 2005, 16:54:12 pm »
hoi Frank,

en dat is nu het probleem met die hele H theorie, de mens is een kudde (dier), dus iedereen volgt braaf en gehoorzaam ???
op uitzonderingen daar gelaten, deze denken zelf na  :CENS
daarbij als er iets nieuws is rennen ze daar ook altijd direct op af, tot het fout gaat dan worden ze de grond in geschopt en de mond  :-X

Mijn conclussie is dus zet ze niet op de tocht, want mocht de weerstand minder zijn dan is je Gaaitje er zo geweest :'(

Groetjes
Boudewijn

Ronald

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: oktober 01, 2005, 17:26:11 pm »
De discussie over het wel of niet ziek worden van tocht laat ik er even buiten maar sowieso... Je gaat toch niet onnodig risico's lopen... Of wel dan?

Ronald.

Tommy

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: oktober 01, 2005, 22:07:46 pm »
Ik zet ze ook niet op de tocht, maar de conclusie dat je van tocht ziek word, is niet juist.  ;)

Maar het kan je weerstand wel verminderen doordat je lichaamstemperatuur te veel gaat schommelen janina ;) Je lichaam is dan druk bezig met het bewaren van de temp. Je hebt dus gelijk, maar er is een maar ::)

Trouwens is frisse lucht wel goed, opsluiten in de winter zorgt bij mensen EN dieren voor meer ziekte versprijding doordat ze vaak bij elkaar binnen zitten zonder frisse lucht...dan is de besmettingsdruk het hoogst.

Ik zet ze dus niet met opzet op de tocht, maar tocht of kou opzich maakt niemand ziek :D

gre

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 02, 2005, 00:30:50 am »
twee ramen tegen elkaar open zetten tocht wel erg en daar kan je vogel volgens mij niet tegen maar tot welke temperatuur kunnen ze wel mee naar buiten?

Wickingh

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: oktober 02, 2005, 03:06:07 am »
hoi Frank,

en dat is nu het probleem met die hele H theorie, de mens is een kudde (dier), dus iedereen volgt braaf en gehoorzaam ???
op uitzonderingen daar gelaten, deze denken zelf na  :CENS
daarbij als er iets nieuws is rennen ze daar ook altijd direct op af, tot het fout gaat dan worden ze de grond in geschopt en de mond  :-X

Mijn conclussie is dus zet ze niet op de tocht, want mocht de weerstand minder zijn dan is je Gaaitje er zo geweest :'(

Groetjes
Boudewijn

Hai Boudewijn,

:thumbsup:

m  :thumbsup: g Frank

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #25 Gepost op: oktober 02, 2005, 10:26:45 am »
Trouwens is frisse lucht wel goed, opsluiten in de winter zorgt bij mensen EN dieren voor meer ziekte versprijding doordat ze vaak bij elkaar binnen zitten zonder frisse lucht...dan is de besmettingsdruk het hoogst.

Ik zet ze dus niet met opzet op de tocht, maar tocht of kou opzich maakt niemand ziek :D

Precies.  ;)

En voor alle duidelijkheid hier!!!! Ik zet ze dus niet op de tocht of weet ik het wat, maar ik zorg dus wel voor frisse lucht in huis iedere dag.

En ik vind niet dat mensen die H 'volgen', niet zelf nadenken, want ik doe dat in ieder geval wel en ik ken er meer.

Wickingh

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: oktober 02, 2005, 10:31:42 am »
Hai Janina,

gelukkig wel ;) ,helaas hebben wel veel mensen iets of iemand nodig om achteraan te lopen omdat ze zelf niet instaat zijn om te denken.
Maar jij hoort niet in die categorie thuis,

;) g Frank

coco

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: oktober 04, 2005, 00:51:33 am »
nou ik gelukkig dan ook niet ben dan wel blond maar van nature donker(blond) :P haha :thumbsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: oktober 04, 2005, 13:12:19 pm »
twee ramen tegen elkaar open zetten tocht wel erg en daar kan je vogel volgens mij niet tegen maar tot welke temperatuur kunnen ze wel mee naar buiten?

Ik neem ze ook mee naar buiten in de sneeuw en als t vriest. Je moet alleen even opletten dat hun tenen enzo niet bevriezen, dus niet te lang en zeker niet te lang in de sneeuw laten lopen. Hoewel Tommy en Guano dat geweldig leuk vonden. :thumbsup:

Of tocht wel of niet ziek maakt heeft niks met Hooimeijer te maken...vraag t anders eens aan je huisarts ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #29 Gepost op: oktober 04, 2005, 19:02:03 pm »
Inderdaad, die hebben dezelfde theorie als H.  ;)