Auteur Topic: hoe doen jullie de 5 stappen?  (gelezen 8254 keer)

Koko

• Gast
Re: hoe doen jullie de 5 stappen?
« Reactie #30 Gepost op: september 23, 2005, 11:12:31 am »
nou heb ik een vraag.

wie kan me daar mee helpen, of advies geven.

toen we Koko net hadden, heb ik hem geleerd op een stok op te stappen, dit heeft best enige tijd geduurd, maar uit eindelijk toch gelukt.

daarna ben ik gaan oefenen met het opstappen op mijn hand, dit ging redelijk, maar nu komt het, op het moment dat er iemand binnen kwam, jenste hij vol in mijn hand, :'( ook weg zetten en negeren dan.
Dit werkte niet hij bleef het doen.
Ook probeerde ik hem af te leiden door met iets te gaan spelen, maar ook dan jenste hij vol in mijn hand. :'(
Ook heb ik het met voer geprobeert, stukje kaas als er iemand binnen kwam, hij peuzelde gauw de kaas op en wederom jenste hij vol in mijn hand :'( en bijten dat hij kan (pfffffffft) probeer dan maar eens niet te reageren, maar dat lukte me dan

het frapant is dat hij het dus alleen doet als er iemand binnen is, ben ik alleen met hem is het geen probleem.
dus ik ben gauw de opstap stok weer gaan gebruiken na een week of 2
wie heeft er tips om dit op te lossen ???

Groetjes
Boudewijn

Jefta

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: september 23, 2005, 11:30:23 am »
is een logische reactie..
andere mensen zullen veel eerder jou aandacht opeisen dan een gaai..
dus elke keer als er iemand anders is zorgt hij ervoor dat jou aandacht toch gevestigd blijft op hem..
hoe je er mee om moet gaan is idd negeren.. maar er zijn verschillende manieren van negeren.. negeren hoeft namelijk niet over te komen als negeren..

je zegt dat je hem negeert zodra hij jou jenst (hahaha mooi woord trouwens)
maar wat is daadwerkelijk jou reactie hierop??
kijk je alleen de andere kant op?? of ga je iets anders doen wat interesanter is?? of wat??
leg eens uit want waarschijnlijk ligt daar het probleem..

ik mag vast jou voorbeeld wel geven fran!!!

fran was met 1 van haar vogels aan het doushuh toen die vogel ongewenst gedrag vertoonde..
frans reactie was de doushkop naar de vogel houden en zelf de andere kant op kijken..

dit is een typisch voorbeeld van niet negeren maar het wel bedoelen..
je complete houding zegt op dat moment aandacht!!!
maar je ogen zeggen ergens anders heen kijken...
dat is dus niet negeren..

maar vertel.. wat is jou reactie??

gr Jefta

Tommy

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: september 23, 2005, 11:36:46 am »
Auww Boudewijn, dat is inderdaad moeilijk he?
Je reactie is automatisch laat losssssssss :'(

En misschien zou je juist doodleuk met een bijtende vogel aan je hand (die je natuurlijk helemaaaal niet voelt of ziet 8) ) moeten gaan scrabbelen ofzo ;D
Geintje, niet scrabbelen natuurlijk, maar echt iets totaal anders wat niks met je gaaitje te maken heeft.
Moeilijk hoor, juist op zo'n moment

Koko

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: september 23, 2005, 11:49:12 am »
hoi Jefta,

ik zette hem ergens anders, en liep gewoon weg.
Ben me er van bewust dat als ik in de buurt zou blijven, ik toch stiekum zijn kant op zou blijven kijken

Nou is het een Amazone en ik weet dat die nogal eens jaloers kunnen zijn, en dat is hij zeker

Groetjes
Boudewijn
« Laatst bewerkt op: september 23, 2005, 11:51:01 am door Koko »

Koko

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: september 23, 2005, 11:50:06 am »
Auww Boudewijn, dat is inderdaad moeilijk he?
Je reactie is automatisch laat losssssssss :'(

En misschien zou je juist doodleuk met een bijtende vogel aan je hand (die je natuurlijk helemaaaal niet voelt of ziet 8) ) moeten gaan scrabbelen ofzo ;D
Geintje, niet scrabbelen natuurlijk, maar echt iets totaal anders wat niks met je gaaitje te maken heeft.
Moeilijk hoor, juist op zo'n moment

Ha,ha ik hou niet van scrabbelen, dus dat zou ik niet doen.

Groetjes
Boudewijn

Jefta

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: september 23, 2005, 12:12:36 pm »
hoi Jefta,

ik zette hem ergens anders, en liep gewoon weg.
Ben me er van bewust dat als ik in de buurt zou blijven, ik toch stiekum zijn kant op zou blijven kijken

Nou is het een Amazone en ik weet dat die nogal eens jaloers kunnen zijn, en dat is hij zeker

Groetjes
Boudewijn
maar ook dat kan een reactie zijn...
je kan beter iets pakken.. een knuffel of kussen of de deur klink of een theedoek.. en dat terwijl hij gewoon op je hand blijft zitten!!
want weg zetten en weglopen.. kan wel zeker als reactie opgevat worden.. en vraagd dus om herhaling!!!

gr jefta

Koko

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: september 23, 2005, 16:54:03 pm »
maar ook dat kan een reactie zijn...
je kan beter iets pakken.. een knuffel of kussen of de deur klink of een theedoek.. en dat terwijl hij gewoon op je hand blijft zitten!!
want weg zetten en weglopen.. kan wel zeker als reactie opgevat worden.. en vraagd dus om herhaling!!!

gr jefta

huhu tja zit best wat in, hij is best gespannen als hij op mijn hand zit, misschien door het weg zetten geef ik hem zijn zin.
Nu moet ik ook zeggen dat ik hem eigenlijk nooit meer op mijn hand neem, met de opstap stok gaat het ook best, en minder pleisters :) voor mij.

Maar het is wel een uitdaging om het toch weer te gaan oefenen :CENS

Groetjes
Boudewijn

proppertje

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: september 25, 2005, 08:28:22 am »
huhu tja zit best wat in, hij is best gespannen als hij op mijn hand zit, misschien door het weg zetten geef ik hem zijn zin.
Nu moet ik ook zeggen dat ik hem eigenlijk nooit meer op mijn hand neem, met de opstap stok gaat het ook best, en minder pleisters :) voor mij.

Maar het is wel een uitdaging om het toch weer te gaan oefenen :CENS

Groetjes
Boudewijn

haha  dan speel ik wel de persoon die binnenkomt en kijk ik de andere kant uit als hij jou jenst, erg hard kan dat nooit zijn want hooijmeijer vertelde dat als je niet naar het ziekenhuis hoeft  en er geen onderdelen af liggen de vogel niet bijt  :)

Wickingh

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: september 25, 2005, 12:29:30 pm »
, erg hard kan dat nooit zijn want hooijmeijer vertelde dat als je niet naar het ziekenhuis hoeft  en er geen onderdelen af liggen de vogel niet bijt  :)

GRRRRRRRRRR,

hier krijg ik echte bijtneigingen van  >:D ,

>:D g FRank

Tommy

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: september 25, 2005, 12:35:12 pm »
Ja, dit gaat mij ook wat ver :CENS ...maar goed, ieder moet voor zich maar bepalen wat hij wel of niet bijten vindt ;D

Hoe gaat het nu Boudewijn? Heb je nog geoefend met Koko? Ik ben benieuwd of je hem weer op je hand durft te laten en een manier hebt gevonden het bijtgedrag te negeren  ;) Heb je wel eens geprobeerd hem steeds van je ene hand op de andere te laten stappen? En dan steeds uitbundig belonen he? Dat werkt hier wel goed. Dus eerst met die 5 stappen oplaten stappen en dan steeds met t commando OP van je ene hand naar je andere doen.

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: september 25, 2005, 16:32:13 pm »
ja en hem leren wat zijn linker en rechtervoet is, helpt ook!

Koko

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: september 25, 2005, 20:20:43 pm »
Ja, dit gaat mij ook wat ver :CENS ...maar goed, ieder moet voor zich maar bepalen wat hij wel of niet bijten vindt ;D

Hoe gaat het nu Boudewijn? Heb je nog geoefend met Koko? Ik ben benieuwd of je hem weer op je hand durft te laten en een manier hebt gevonden het bijtgedrag te negeren  ;) Heb je wel eens geprobeerd hem steeds van je ene hand op de andere te laten stappen? En dan steeds uitbundig belonen he? Dat werkt hier wel goed. Dus eerst met die 5 stappen oplaten stappen en dan steeds met t commando OP van je ene hand naar je andere doen.

Hoi,

Nou om je eerlijk te zeggen ben ik er best wat huiverig voor, ik weet hoe hard hij kan bijten :'( en met de opstap stok gaat het eigenlijk ook goed.
er vloeit dan geen bloed, en ik heb een rustige Koko  ;D

Maar misschien ga ik het toch weer proberen, het probleem is dus ook dat hij alleen bijt als er andere in de buurt zijn

Groetjes
Boudewijn

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #42 Gepost op: september 26, 2005, 11:22:51 am »
Ja, duidelijk. Dus je kunt alleen aan het werk als er anderen bij zijn.. Lastig, dan zit er ook meer druk op, omdat het d

Cilia

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: november 17, 2005, 21:54:00 pm »
Hallo allemaal
misschien ben ik een beetje laat met reageren maar door jullie voorbeelden zijn de  5 stappen  bij mij duidelijk geworden..........  :elvis:

Liefs Ciia

Tommy

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: november 17, 2005, 21:57:24 pm »
Wat goed Cilia! :a036: En als jij (of iemand anders ;)) ook nog een voorbeeld wilt posten? doen hoor! :thumsup: Daar leren we allemaal van!