Auteur Topic: HELP!!!!WORMEN!  (gelezen 2588 keer)

lineola

• Gast
HELP!!!!WORMEN!
« Gepost op: september 25, 2005, 15:06:39 pm »
hoi, mijn gizmo (catharina) heeft wormen, we zijn net als een speer naar de dierenarts gegaan voor een middeltje, maar hij is al aardig verzwakt binnen 1 dag, is er nog iets wat ik hem extra kan geven, waardoor hij wat aansterkt? want ik ben bang dat hij het anders niet haalt (heb hem al lekker warm gezet in apart kooitje) dus als iemand tips heeft zijn ze van harte welkom

groetjes (een verdrietige) marjan

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: HELP!!!!WORMEN!
« Reactie #1 Gepost op: september 25, 2005, 20:31:48 pm »
Ach Marjan, ik zou het niet weten, maar sterkte. Warm houden is in ieder geval goed en verder misschien eten wat ie erg lekker vindt! Zonnepitjes ofzo of eet ie wel gewoon? Misschien Multivitdruppels in het drinkwater? ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 25, 2005, 20:35:09 pm »
Ik kan je helaas geen raad geven, zelf zou ik doen wat Loes adviseert. Ik hoop dat iemand anders nog tips heeft, maar ik wil jou en je vogeltje in iedergeval veel sterkte wensen! :-*

lineola

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 25, 2005, 21:04:20 pm »
hoi, bedankt voor jullie reacties, hij vreet als een dijkwerker, vooral appel en eivoer, vervolgens zit hij weer heel sneu in elkaar gedoken, dit wisselt elkaar af, in ieder geval werkt dat middeltje wel, hopelijk haalt hij de ochtend, dan is er meer hoop op herstel, ik zal wel weinig rust krijgen vannacht...wordt vervolgd

groetjes marjan

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 25, 2005, 21:32:16 pm »
Hoe weet je dat het werkt? Komt alles eruit? En voelt ie zich nu zo rot door dat middel? of juist door de wormen ???

Hij haalt de ochtend vast hoor, ik zal keihard voor je duimen :-*

lineola

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 26, 2005, 10:09:47 am »
hoi, bedankt voor het duimen het heeft geholpen, :thumbsup:

(een heel vies verhaal hoor) hij was dermate verzwakt door de wormen dat hij bijna het leven liet, het gekke is dat ik voor gisteren geen wormen had gezien, ik dacht dat hij diaree had en heb hem daar iets voor gegeven,(gezasept tegen infectieziekten) waarschijnlijk is daardoor de eerste worm eruit gekomen, ik op internet gezocht. (deze soort: spoelworm, leeft van darmslijmvlies en half verteerd voedsel, en veroorzaakt darmstoornissen en verzwakking met uiteindelijk fatale gevolgen) en ja, alle rommel komt eruit het ziet er echt heel vies uit, ik wist niet dat er zoveel wormen inzaten(als er een smiley voor misselijkheid was had ik die gebruikt) wie weet wat dat arme beestje doormaakt, het blijft er maar uitkomen, (sommige wormen nog levend, dus ik vertrouw het nog niet helemaal) hij heeft de nacht in ieder geval overleefd, hij wordt gelukkig al iets levendiger (is nog niet de oude), nu moet ik alle vogels behandelen (iverquantel) en alles ontsmetten en na 10 dagen nog een keer het middel toepassen, dat wordt nog een heel gedoe, ze vinden het spul hartstikke vies, gisteren heb ik het ook aan z'n kooigenoot gegeven, kreeg het amper in haar snavel, en mevrouw spuugt het een paar minuten later weer uit, de pest is: ik weet niet hoe ze eraan zijn gekomen, via het voedsel of op een andere manier, ik heb dit nog nooit eerder gehad, ik weet wel dat ik in het vervolg nog beter op m'n vogels zal letten.

een heel verhaal maar misschien heeft iemand er wat aan
groetjes (een beetje meer opgeluchte) marjan
« Laatst bewerkt op: september 26, 2005, 10:13:56 am door lineola »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: september 26, 2005, 10:45:34 am »
Gelukkig dat hij nog leeft, we blijven duimen! Hier vind je meer over wormen. Als je bovenaan het forum bij Zoeken "wormen" intikt, krijg je nog veel meer topics over wormen..  ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 26, 2005, 10:48:19 am »
:-* Wat mooi dat het nu iets beter gaat.
Nu zal ie t vast wel redden . Maar ik blijf ook duimen hoor ;)

lineola

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 26, 2005, 10:54:48 am »
:-* thnx,

groetjes marjan

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #9 Gepost op: september 26, 2005, 14:40:47 pm »
Verschrikkelijk om je vogel zo ziek te zien h

lineola

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 26, 2005, 17:39:27 pm »
hoi, hij is enorm opgeknapt en is weer zo brutaal als de neten, gelukkig maar...ik zou m'n kleine kereltje niet kunnen missen.
ik hoop alleen dat ik die hele wormenbesmetting weer kwijtraak, want de volwassen wormen zijn nu wel weg, maar de larven kunnen nog in het lichaam zitten en de eitjes zijn moeilijk dood te maken, dus er is kans op herbesmetting, de vogels die ik gisteren succesvol heb behandeld, hebben gelukkig geen wormen in hun ontlasting (pff dat scheelt) kooien al met zeepsop schoongemaakt en met de gasbrander eroverheen geweest >:D hopelijk gaan die  :-X eitjes daarvan kapot, morgen haal ik nog  ontsmettingsmiddel, weet iemand nog een goed merk?

groetjes marjan

Tommy

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 26, 2005, 18:35:51 pm »
Geweldig Marjan :thumbsup:
Zouden ze nu niet al echt dood zijn? :)
Hahaaaa gasbrander ;D Ik snap heel goed dat je hier paranoide van wordt ;D
Brrr vieze beesten ook (waarom is er inderdaad geen kots smiley :CENS)
Ik heb eens ontsmettingsmiddel bij een agrarische winkel gehaald voor een 2e hands kooi, heel extreem spul. Zat in een zakje en dat moest je onder water open maken. Weet helaas de naam niet meer ??? , maar als je er naar vraagt snappen ze vast wat je bedoeld.Ik heb daarna de kooi wel vaak afgespoeld omdat ik toen dat spul weer eng vond, maar t gaf al met al toch een veilig gevoel.

lineola

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 26, 2005, 23:10:56 pm »
whow! onder water open maken? fosfor misschien? ;D dan gaan ze ook wel dood denk ik, als dat met die gasbrander werkt hou ik dat er gewoon ook in, moeten de vogels wel uit de buurt zijn anders zeggen ze woef :) vanavond heb ik nog de andere 4 vogels behandeld (en zij daarbij mijn handen, auw) dus even afwachten wat daaruit komt hopelijk blijft het alleen bij die ene kooi en valt alles wel mee

groetjes marjan

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: september 27, 2005, 20:16:55 pm »
Dat hoop ik ook voor je joh! ;)

lineola

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 28, 2005, 14:03:35 pm »
pfff.... nou,gelukkig zijn er in de andere voliere zijn ook geen wormen waargenomen dus dat scheelt weer, over een paar dagen nog een keer de behandeling herhalen, en dan zijn we er helemaal klaar mee, ben in ieder geval opgelucht, dat alles met een sisser is afgelopen

groetjes marjan