hoi, bedankt voor het duimen het heeft geholpen, :thumbsup:
(een heel vies verhaal hoor) hij was dermate verzwakt door de wormen dat hij bijna het leven liet, het gekke is dat ik voor gisteren geen wormen had gezien, ik dacht dat hij diaree had en heb hem daar iets voor gegeven,(gezasept tegen infectieziekten) waarschijnlijk is daardoor de eerste worm eruit gekomen, ik op internet gezocht. (deze soort: spoelworm, leeft van darmslijmvlies en half verteerd voedsel, en veroorzaakt darmstoornissen en verzwakking met uiteindelijk fatale gevolgen) en ja, alle rommel komt eruit het ziet er echt heel vies uit, ik wist niet dat er zoveel wormen inzaten(als er een smiley voor misselijkheid was had ik die gebruikt) wie weet wat dat arme beestje doormaakt, het blijft er maar uitkomen, (sommige wormen nog levend, dus ik vertrouw het nog niet helemaal) hij heeft de nacht in ieder geval overleefd, hij wordt gelukkig al iets levendiger (is nog niet de oude), nu moet ik alle vogels behandelen (iverquantel) en alles ontsmetten en na 10 dagen nog een keer het middel toepassen, dat wordt nog een heel gedoe, ze vinden het spul hartstikke vies, gisteren heb ik het ook aan z'n kooigenoot gegeven, kreeg het amper in haar snavel, en mevrouw spuugt het een paar minuten later weer uit, de pest is: ik weet niet hoe ze eraan zijn gekomen, via het voedsel of op een andere manier, ik heb dit nog nooit eerder gehad, ik weet wel dat ik in het vervolg nog beter op m'n vogels zal letten.
een heel verhaal maar misschien heeft iemand er wat aan
groetjes (een beetje meer opgeluchte) marjan