Auteur Topic: HELP!!!!WORMEN!  (gelezen 2604 keer)

Tommy

• Gast
Re: HELP!!!!WORMEN!
« Reactie #15 Gepost op: september 28, 2005, 14:06:27 pm »
Pff gelukkig maar ;)
Je hebt nu wel genoeg gegriezeld of niet dan? ;D

lineola

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: september 28, 2005, 14:09:58 pm »
zeker weten, en ik ben nog wel horrorfan ook :) , maar reality-horror hoeft voor mij niet  ;D

Dilemmy

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: september 28, 2005, 16:03:11 pm »
Ik heb nog een tip voor je om je hokken goed te ontsmetten. Kennelreiniger; dit spul laat niks achter in de kooien en is niet gevaarlijk voor je vogels, maar het ontsmet erg goed. Helpt dus ook bij kooien met zieke vogels.
Verder lijkt het verhaal erop alsof je vogels in aanraking zijn gekomen met wilde vogels of in ieder geval de ontlasting ervan. Ik heb zelf ook Catharina's en ook australische grasparkieten en dit laatste zijn zowieso erg gevoelig voor wormen. Ik doe ze altijd uit voorzorg ontwormen met bogena ontwormingsmiddel en dit doe ik ieder half jaar. Trouwens dit doe ik omdat ik een buitenvoliere heb en ze dus makkelijker iets oplopen.

Verder wens ik je nog veel succes en ik hoop dat je er weer snel vanaf komt.
Groeten Cinnemon

lineola

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: september 29, 2005, 10:45:34 am »
hoi, bedankt voor de tip, toen ik het las had ik al een ander middeltje gehaald: halamid-d, helpt ook tegen bacterien, zelfs tegen varkenspest. de verkoopster zei dat de wormen eieren hier ook dood van gaan, we zullen zien, alleen het gekke is dus, dat mijn vogels binnen zitten en niet in aanraking zijn geweest met andere vogels, dus ik denk aan besmet voedsel of misschien takken van buiten die ik heb gebruikt, en die was ik altijd goed af voordat ik ze erin hang, dus ik weet echt niet waar het vandaan is gekomen , ik ben in ieder geval goed wakker geschud, en zal in het vervolg beter opletten wat ik ze geef.(een beetje gezonde paranoia is ook niks mis mee toch?) :)

groetjes marjan

Dilemmy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: september 29, 2005, 12:35:53 pm »
Het zou inderdaad best wel eens van de takken zijn geweest. Er hoeft maar een besmette vogel erop te hebben gezeten, en misschien wel een besmette kat. Het nadeel is dat je eitjes niet ziet, en ook al was je het goed af dan nog kunnen ze besmet raken zoals het geval bij jou is. Dat is uiteraard erg vervelend.
Toch zou ik je als tip mee willen geven om ze toch ieder half jaar uit voorzorg te ontwormen ook al zitten ze binnen. Is natuurlijk om deze ellende te voorkomen.

Ik heb geen ervaring met halamid-d, maar als de verkopers zeggen dat het goed is; dan moeten we dat dan maar gewoon even aannemen dat het ook werkelijk zo is. Wel uitkijken met eventuele residu, dit kan heel gevaarlijk zijn voor je vogels dus wel goed naspoelen met warm/heet water.

Veel succes nog.

lineola

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: oktober 06, 2005, 21:16:53 pm »
hoi, nog even een vraagje in het verlengde hiervan, hij (gizmo) heeft nog steeds vreemde ontlasting, het voedsel wordt niet goed verteerd, is dat nog wel weer goed te krijgen, met bijv. yakult? of iets anders?  of kan ik beter weer even naar de dierenarts? hij is verder wel weer helemaal in orde, is vrolijk, eet goed enz. als iemand nog een tip heeft?

groetjes marjan

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: oktober 12, 2005, 09:44:07 am »
Niemand hier een antwoord op? Hoe is het inmiddels Marjan?

lineola

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: oktober 20, 2005, 14:13:23 pm »
hoi, het gaat al weer goed met hem, ik wilde de da bellen, maar wilde hem eerst nog aan laten sterken, heb hem dus extra eivoer en fruit gegeven en het verbeterde meteen weer , na 2 dagen was alles weer goed. :thumbsup:

groetjes marjan

Tommy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 20, 2005, 23:53:31 pm »
Gelukkig :thumbsup:
Misschien kwamen die zaden mee doordat hij nog onder invloed van dat wormspul extra snel de darmen leegde ? ??? Heb je hem ook die yakult gegeven? Dat zou wel goed voor ze zijn he?

Ben blij voor je dat hij weer beter is :-*

lineola

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: oktober 31, 2005, 09:59:43 am »
thnx  :-* hoi
ik denk niet dat het wormmedicijn de veroorzaker was, heb namelijk de andere vogels preventief moeten behandelen en die hadden/hebben nergens last van, ik denk dat de wormen zelf heel veel schade hebben aangericht.
yakult wilde ik eerst wel doen, heb een klein beetje yakult in z'n eivoer gedaan, maar toen hij een paar hapjes had genomen heb ik het toch maar weer weggehaald, (durfde het niet door te zetten) dus ik betwijfel of hij door de yakult is hersteld.
ik wil er toch eerst wat meer over weten dus ik zal er binnenkort wel even met een dierenarts over praten of het daadwerkelijk ook verstandig is om te gebruiken voor dit soort problemen.

groetjes marjan