Auteur Topic: Bonny Talsma/versus Dr. Hooimeijer  (gelezen 6707 keer)

Offline Brede W

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
Re: Bonny Talsma/versus Dr. Hooimeijer
« Reactie #15 Gepost op: november 08, 2005, 15:41:46 pm »
Tja er is wat voor te zeggen, maar hij is er niet voor de baasjes maar voor de vogels en daar heeft hij wel een hart voor, zelf gezien  ;)

Maar het is ook niet in het voordeel van de vogels dat hij zijn menselijke klanten zo overdondert dat ze na zijn consult helemaal niet meer weten waar ze het moeten zoeken (zoals in mijn geval).

Janneke

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: november 23, 2005, 11:37:11 am »
Nou ik ben helemaal voor Bonnie.. Op de Pakaradag vond ik haar echt super  :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: november 23, 2005, 15:54:17 pm »
Maar het is ook niet in het voordeel van de vogels dat hij zijn menselijke klanten zo overdondert dat ze na zijn consult helemaal niet meer weten waar ze het moeten zoeken (zoals in mijn geval).

Heb je ook wel gelijk in, maar de discussie zal blijven, de ene vind hem briljant, de ander niet, net als met zoveel dierenartsen / vogelartsen.

Offline Brede W

• Eendags kuiken
« Reactie #18 Gepost op: november 23, 2005, 20:52:08 pm »
Daar heb jij weer gelijk in Janina, ieders zijn eigen ding. Maar ik vind het een beetje jammer dat vaak alleen Hooijmeier genoemd wordt als oplossing/methode. Juist omdat iedereen zijn eigen ding heeft.

Groetjes,

Wendy

Michiel

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: november 30, 2005, 14:54:50 pm »
Afgelopen weekend heb ik de cursus van Bonny en Michel gedaan in Avifauna. Het was erg leuk en leerzaam.
Ik kan niet anders dan respect hebben voor hun methode.
Behalve de gedragstraining van Bonny, legt Michel de zaken uit met betrekking tot huisvesting, voeding, e.d.

Er is inderdaad een boek onderweg en als ik het goed begrepen heb, komt die begin volgend jaar uit.

Offline Brede W

• Eendags kuiken
« Reactie #20 Gepost op: november 30, 2005, 16:05:41 pm »
Jah, echt leerzaam is die cursus he. Ik vind de indeling die ze hebben wel grappig: Bonny het gedrag en Michel van de feiten  :)
Zit er nog aan te denken om ook de vervolgtraining te gaan doen, heb alleen niet helemaal voldoende financi

Michiel

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 30, 2005, 16:10:56 pm »
Jah, echt leerzaam is die cursus he. Ik vind de indeling die ze hebben wel grappig: Bonny het gedrag en Michel van de feiten  :)
Zit er nog aan te denken om ook de vervolgtraining te gaan doen, heb alleen niet helemaal voldoende financi

Offline Brede W

• Eendags kuiken
« Reactie #22 Gepost op: november 30, 2005, 16:18:31 pm »
Ja, Michel moet je ook niet aan het trainen zetten.. ;) . En andersom moet Bonny niet over feiten beginnen.
En ik ga eerst even deze cursus op me in laten werken voor ik met de tweede begin. Er wordt wel over gedacht om volgend jaar weer in Avifauna een training te doen, maar ik moet het financieel nog even zien. En als het goed is komt er ook nog een terugkomdag voor alle cursisten.. wel in Haren (en da's wat ver voor mij).Ja, en dan ben jij waarschijnlijk BredeP.

Ohw, is het al zekerder dat er een terugkomdag komt, leuk  :thumsup: jammer dat het te ver is voor je  :cry:
Neej, ik ben BredeW, de vriendin van BredeP  :thumsup:

Michiel

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: november 30, 2005, 16:24:31 pm »
Okee, maar ik zat in ieder geval in de buurt. :)

Maar misschien kom ik wel; moet het nog even afwachten. Als het in de buurt is van m'n wintersport zou het kunnen dat ik Punkie eerst in Nieuw Weerdinge breng (naar het pension) en dan doorrij. En anders moet ik het even zien; het is geen goedkope hobby om even heen en weer te rijden. Al ben ik wel heel benieuwd naar de opvang.

coco

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: november 30, 2005, 23:03:48 pm »
ohhh wat een mooie foto/filmpje van die kakatoe is dat punkie?? prachtig  ik snap nog steeds niet wie die bonny talsma is die link is toen niet gelukt zou je me die nog een x willen sturen? want ik ben heel erg benieuwd!

Michiel

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: november 30, 2005, 23:34:12 pm »
Bonny Talsma is papegaaientrainster en heeft in Amerika een cursus gevolgd bij Steve Martin (http://www.naturalencounters.com). Ze geeft nu diverse trainingen in Haren en afgelopen voor het eerst in Avifauna (de vorige locatie in Schiedam kon niet meer). Michel van der Plas neemt ook een deel van de training voor zijn rekening (met name voeding, huisvesting e.d.). Samen hebben ze een opvang in de Hortus in Haren. Hun site http://www.papegaaienhulp.nl is op dit moment een beetje een rommeltje, maar daar wordt aan gewerkt.

Ze zijn allebei erg aardig, nemen alle tijd voor jou en de vogels. Punkie is er al twee keer op "vakantie" geweest, omdat ik niet echt andere logeeradressen heb (want dat doen ze ook).

Overigens staan op m'n site wat meer filmpjes van Punkie en andere vogels.

coco

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 01, 2005, 00:16:29 am »
och och och wat een prachtige vogel(jij mag er trouwens ook zijn  :-[  haha) en wat vind die het heerlijk onder die douch ofniet? hij geniet gewoon wat doe je er trouwens op?? bedankt voor je uitleg had ook al een pbtje van brede w gehad zal het allemaal eens op mijn dooie akkertje gaan bekijken... maar ben nu al voor  :thumsup:

Michiel

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 01, 2005, 08:57:04 am »
Ik gebruik Teetree-shampoo van Happybird. Ik heb dat een keer geprobeerd en dat is echt geweldig. Ze gaat er (nadat ze opgedroogt is, als ze nat is niet zo) lekker van ruiken. En ze wordt er ultrawit van.
De shampoo zorgt ervoor dat de poeder zijn werk niet meer doet. Oftewel, ze is niet meer waterdicht en is dan door- en doornat en goed schoon. Ze is dan ook opeens veel zwaarder. Ik denk dat het wel oppassen is met kou, want die pakt ze dan sneller op denk ik (nog nooit gebeurd, maar ik heb dat vermoeden gewoon).

Overigens is douchen niet haar favoriete bezigheid; of ze acteert goed dat ze het niet leuk vindt. Maar als ze er eenmaal onderstaat, vindt ze het wel best.

papegaaiengek

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: december 05, 2005, 20:08:42 pm »
INDERDAAD BONNY DOET HET HARDSTIKKE LEUK, KEN ZE NU ALLEBEI, HOOI IS ZELF EEN ERG DOMINANT BAASJE
nou ik weet wel dat hij het allerbeste voor heeft met de gaaitjes zeker weten, ik stuur hem foto's daar is hij helemaal weg van het liefst met kindjes nou die heb ik wel hoor!!!!
zelf zweer ik eigenlijk bij onze hedwig , vind hooi wat te ver weg hoor

LaSignoraMusica

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: december 05, 2005, 20:31:53 pm »
Ik heb net module 1 van de Tinley Cursus voor gedragstherapeut voor papegaaien afgesloten. Op de laatste lesdag kwam Michel van der Plas college geven, en Bonny Talsma was er ook. Ik vond hen allebei heel sympathiek overkomen, en ben benieuwd naar hun werk. Ik probeer alles op papegaaiengebied te leren, dus ik ben ook van plan een keer naar Haren te gaan. En ik wil Bonny ook eens een keer meemaken als trainer, dus misschien komt die workshop er ook nog wel eens van. Verder zijn mijn gaaien cli