Auteur Topic: Naar buiten  (gelezen 1224 keer)

Ron

• Gast
Naar buiten
« Gepost op: oktober 04, 2005, 09:59:08 am »
Hoi
Ik heb mijn koppel edels nu in huis in een koele kamer, bij de vorige eigenaar stonden ze in het magazijn bij een raam en onverwarmd.
Ik ga vandaag de schuur helemaal isoleren en bijverwarmen tot 15 graden, daar wil ik de vogels in hun nachthok laten verblijven en dan de temperatuur elke dag iets laten zakken tot het gelijk is met de buiten temperatuur. Ik kan dit heel langzaam afbouwen (bv in 1 maand) elke 2 dagen 1 graad ofzo?
Als dit zo gedaan word zouden ze dan de winter in hun voliere met nachthok kunnen? Ik heb al reacties dat het wel kan maar ik wil zoveel mogelijk zekerheid dus al jullie wijsheid is welkom!  ;)
Natuurlijk blijft er in de schuur minimaal vorstbeveiliging of als het nodig is een iets hogere minimale temperatuur.
Alvast bedankt!!
Groetjes, Ron

jb

• Gast
Re: Naar buiten
« Reactie #1 Gepost op: oktober 04, 2005, 12:04:29 pm »
Zeker als de vogels hier voor ook niet in een warme huiskamer zaten, is dat echt geen enkel probleem. Al helemaal niet omdat het hoogstwaarschijnlijk om hier gekweekte vogels met vaste voetring gaat die van jongs af aan dit klimaat gewend zijn. Zolang ze een vorstvrij binnenhok kunnen opzoeken is dit geen enkel probleem!