Auteur Topic: Ze willen geen fruit  (gelezen 5936 keer)

miekje

• Gast
Ze willen geen fruit
« Gepost op: oktober 07, 2005, 19:25:11 pm »
Ik heb verschillende keren geprobeerd om mijn valkjes fruit of groente te geven, maar ze eten het niet  :(
Ik heb aarbeien geprobeerd, appel, wortel enz.
En ook op verschillende plekjes, in een bakje, in het voerbakje, door het gaas steken, naast de sepia, maar niks hoor
De wortels waren wel weg een paar uur nadat ik ze gegeven had, dus ik was blij! Dacht dat ze ze toch opgegeten hadden, maar nee hoor...alleen maar op de grond gegooid  ::)
Heeft iemand nog tips hoe ik deze dwarskoppen toch zover krijg dat ze het gaan eten
Of hoe het fruit en de groentes toch aantrekkelijk kan maken  ???

Groetjes Marieke

Wickingh

• Gast
Re: Ze willen geen fruit
« Reactie #1 Gepost op: oktober 07, 2005, 19:41:00 pm »
Hai Marieke,

ja hoor 1 tip heb ik wel, lees ook eens mijn reacties op anderen , daar kan je een goede tip uithalen ,  ;)

m  ;) g Frank

dylantjuh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 07, 2005, 19:58:01 pm »
Mijn grasjes eten ook geen groente en fruit ???

lineola

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 07, 2005, 20:16:12 pm »
hoi, ook geen sla?, (gewoon normale) daar zijn ze meestal dol op, je zou ook nog vogelmuur kunnen proberen, is een soort onkruid.
gewoon even googlelen, kom je het vanzelf tegen (oja dit klinkt misschien heel erg stom hoor , maar als ik eerst zelf een hapje nam in bijzijn van de vogels, en dan zei ik altijd: oh lekker eten! of zoiets ,dan wilden ze het vaak wel proberen) misschien werkt het wel.

groetjes marjan
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2005, 20:20:32 pm door lineola »

miekje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 07, 2005, 21:29:19 pm »
Hai Marieke,

ja hoor 1 tip heb ik wel, lees ook eens mijn reacties op anderen , daar kan je een goede tip uithalen ,  ;)

;) g Frank

Leg eens uit!  :CENS

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: oktober 07, 2005, 21:37:09 pm »
Ik heb dan wel geen parkiet, maar een aga, maar deze at dus ook geen fruit. Tot ik hier een aantal tips kreeg, die ik bijna allemaal uitgeprobeerd heb. En warempel: iets werkte: Joda krijgt nu smorgens haar fruithapje. Geraspt, geprakt of uit de blender, het lijkt op babyfruithapjes. Wat zeg ik; het ZIJN babyfruithapjes. Dan neem ik Joda mee naar de eettafel en daar voer ik het haar van een lepeltje :)
Ja, je doet wat...
Maar stiekum vind ik het reuzegezellig dat teuten met het fruithapje ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 07, 2005, 21:44:41 pm »
Hoi marieke, als je het blijft geven, ook af en toe in een schaaltje met wat eivoer erover...dan komt er een dag dat ze het eten. Echt, het zjn soms net kinderen, maar de aanhouder wint ;) Het kan ook zijn dat je ze niet de hele dag hun andere voer moet aanbieden omdat ze alleen dat maar eten en dus gewoon geen trek meer hebben.

Wickingh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 08, 2005, 03:48:59 am »
Hai Marieke,

fruit in kleine blokjes snijden, en daar over heen cayennepeper strooien,  :-*

:-* g Frank

miekje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 08, 2005, 19:39:31 pm »
Dankjulliewel!  :-*
Ik ga het allemaal proberen!  ;)  :thumbsup:

Groetjes Marieke

miekje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 08, 2005, 19:40:14 pm »
Hai Marieke,

fruit in kleine blokjes snijden, en daar over heen cayennepeper strooien,  :-*

:-* g Frank

En extra water bijgeven?  :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: oktober 08, 2005, 19:44:55 pm »
Ik heb dan wel geen parkiet, maar een aga, maar deze at dus ook geen fruit. Tot ik hier een aantal tips kreeg, die ik bijna allemaal uitgeprobeerd heb. En warempel: iets werkte: Joda krijgt nu smorgens haar fruithapje. Geraspt, geprakt of uit de blender, het lijkt op babyfruithapjes. Wat zeg ik; het ZIJN babyfruithapjes. Dan neem ik Joda mee naar de eettafel en daar voer ik het haar van een lepeltje :)
Ja, je doet wat...
Maar stiekum vind ik het reuzegezellig dat teuten met het fruithapje ;)

Olvarit  ;D ik ga ook eens zoiets proberen, groente en fruit van de Olvarit, zou dat kwaad kunnen ( we hebben geen blender ofzo)

Wickingh

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 08, 2005, 20:19:49 pm »
En extra water bijgeven?  :)

Hai Marieke,

een kromsnavel ervaart dat niet als scherp omdat ze geen speeksel hebben,  :)

:) g Frank

Nanda

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: oktober 08, 2005, 20:39:15 pm »
Olvarit  ;D ik ga ook eens zoiets proberen, groente en fruit van de Olvarit, zou dat kwaad kunnen ( we hebben geen blender ofzo)

Tatoo krijgt bij ons wel eens een fruithapje van Olvarit. Hij vind het, werkelijk waar, niet te versmaden. Zodra hij het "plopje"van het dekseltje hoort, wordt ie helemaal wild.....

En naar mijn idee: als het goed is voor zuigelingen, zal het voor een vogeltje ook niet veel kwaad kunnen. gewoon even op het potje kijken wat erin zit..... ;)

dylantjuh

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: oktober 08, 2005, 20:43:30 pm »
hoi, ook geen sla?, (gewoon normale) daar zijn ze meestal dol op, je zou ook nog vogelmuur kunnen proberen, is een soort onkruid.
gewoon even googlelen, kom je het vanzelf tegen (oja dit klinkt misschien heel erg stom hoor , maar als ik eerst zelf een hapje nam in bijzijn van de vogels, en dan zei ik altijd: oh lekker eten! of zoiets ,dan wilden ze het vaak wel proberen) misschien werkt het wel.

groetjes marjan

Allemaal al geprobeert ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14 Gepost op: oktober 08, 2005, 20:47:49 pm »
Tatoo krijgt bij ons wel eens een fruithapje van Olvarit. Hij vind het, werkelijk waar, niet te versmaden. Zodra hij het "plopje"van het dekseltje hoort, wordt ie helemaal wild.....

En naar mijn idee: als het goed is voor zuigelingen, zal het voor een vogeltje ook niet veel kwaad kunnen. gewoon even op het potje kijken wat erin zit..... ;)

:)
Ik zal eens gaan kijken dan, want ik krijg er hier ook op appel en sla en een sperzieboon na meer niet in... ???