Auteur Topic: eten in het water  (gelezen 2271 keer)

jeske5

• Gast
eten in het water
« Gepost op: oktober 14, 2005, 11:23:29 am »
Ik heb een vraagje, wist niet goed of ik het hier moest plaatsen of bij voeding, maar ja.... :CENS
Mijn aga gooit zijn eten vaak in zijn drinkbakje. Met het zaad wat hij krijgt doet hij het niet, maar met groente wel. Heb hem pas nieuwe zitstokken gegeven en alles wat hij daar vanaf geknaagd krijgt, wordt ook naar zijn drinkbakje toe gesleept en erin gepropt.
Vind het geen probleem ofzo, vind het wel grappig om te zien. Ben gewoon benieuwd of iemand weet waarom hij dit doet? Wil hij het misschien niet in zijn kooitje hebben?

pika

• Gast
Re: eten in het water
« Reactie #1 Gepost op: oktober 14, 2005, 11:26:34 am »
Toby sopt zijn brood in het water en slurpt het dan naar binnen. Hij vindt het zo gewoon veel lekkerder en ik vind het hartstikke schattig :hart:

jeske5

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 14, 2005, 11:30:19 am »
Hij eet het daarna niet meer op. Als ik vers water in zijn bakje doe zit het een minuut later weer vol met eten  >:(

pika

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 14, 2005, 11:33:09 am »
Ik heb gelezen dat sommige gaaien uit een drinkflesje drinken. Misschien is dat een optie ???. Dan blijft in elk geval zijn water schoon. Gek beesie heb jij zeg :D
Wel schattig, hij zal wel zo zijn redenen hebben ;)

groetjes Pika

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: oktober 14, 2005, 11:35:16 am »
Ik denk dat ze ook wel eens lui zijn  :) bij mij stopten ze de wat harde etenswaren in het water, word het zacht en hoef je niet meer zoveel te doen  ;D

Nu heb ik speciale drinkbakjes, waar ze niks in kunnen stoppen, want ik werk hele dagen, dan hebben ze vrijwel altijd vies water en dat vond ik niks  ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 14, 2005, 11:50:01 am »
Hij eet het daarna niet meer op. Als ik vers water in zijn bakje doe zit het een minuut later weer vol met eten  >:(

Hmmmmmm raar hoor, misschien net zo'n vreemde tik als onze kat :CENS . Die gooit sokken in t aquarium en de drinkbak, maar eet ze daarna ook niet op ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #6 Gepost op: oktober 14, 2005, 12:02:54 pm »
 ;D ;D ;D vreemd dat ze die sokken niet meer op eet  :P

jeske5

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 14, 2005, 12:35:13 pm »
 ;D ;D ;D
Ik had verwacht dat meer aga's dit doen! Maar Donut is dus blijkbaar een uitzondering. Vond het al grappig, nu nog meer  :thumbsup:
Tijdje terug had ik wat papier in zijn kooi gelegd omdat hij daar altijd uren mee bezig kan zijn. Dat verdween na een half uur ook in het water.  :CENS  

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #8 Gepost op: oktober 14, 2005, 12:47:15 pm »
De mijne doen dit ook hoor en die van Rianne ook, alleen eten ze het meestal niet op, vergeten ze het weer.

Soms gooien ze houten knijpers ( favoriete speelgoed) in het water, dat soort dingen, alleen nu heb ik drinkbakjes waarin dat niet meer kan.

Aga's zijn echt viespeuken  ;D

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #9 Gepost op: oktober 14, 2005, 16:46:53 pm »
Vind het wel schattig dat wasbeertjes-gedrag! ;D

carlito

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: oktober 14, 2005, 23:21:52 pm »
de meeste van mijn vogels doen dit zelfs mijn grijze stapelt zijn speelgoed in de drankbak.
mijn aratinga's en bonte boertjes weken hun fruit, de aga's takken en zaadjes

ABgirl

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 15, 2005, 18:46:58 pm »
Die van mij doen dat idd ook altijd.
Bij verse takken verdwijnt de afgeschilde bast in het water. Verder ook stukjes gedroogde vruchten uit het snoepvoer en weet ik het wat nog meer.
Oh ja, ook een keer zo'n leuk gekleurd houten blokje van zo'n touw om te slopen. Hadden ze opeens blauw water ;D
En ze gebruiken het ook als wc :CENS

Maar ja, misschien dat ik een keer zo'n drinkflesje ga proberen, word het een beetje zat om elke keer dat bakje uit te moeten boenen + dat ik het water ook niet door de wasbak weg kan spoelen omdat die dan binnen de korste keren verstopt zit :CENS

Offline Deborah

• Hetvogelplein.nl
  • Pas uitgevlogen
  • Deborah & Diesel
    • Het Vogel Plein
« Reactie #12 Gepost op: oktober 15, 2005, 20:53:40 pm »
Toby sopt zijn brood in het water en slurpt het dan naar binnen. Hij vindt het zo gewoon veel lekkerder en ik vind het hartstikke schattig :hart:

hHIHI dat doen mijn scheetjes ook!