Auteur Topic: Wennen aan een nieuwe kooi?  (gelezen 1515 keer)

jeske5

• Gast
Wennen aan een nieuwe kooi?
« Gepost op: oktober 19, 2005, 18:50:09 pm »
Vrijdag krijgt Donut een andere (veel grotere) kooi (met veel dank aan Aaran!  :thumbsup:). Kan ik hem hier meteen in zetten of is het beter om hem er rustig aan te laten wennen? Dus opbouwen?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wennen aan een nieuwe kooi?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 19, 2005, 19:11:41 pm »
Richt hem leuk in, met wat vertrouwde speeltjes die hij leuk vind en ik zou hem er gewoon meteen in zetten.

Niet reageren op angstig gedrag of geprotesteer, dat is nep, hij acteert graag en wil zo aandacht.

Vogel erin zetten, vrolijk praten, zo van, mooi he, kijk eens wat is dit enz... en dan weg gaan, laat het hem maar lekker uitzoeken..  ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2005, 20:48:52 pm »
Helemaal mee eens :thumbsup:

jeske5

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 19, 2005, 20:50:13 pm »
Oke, dan doe ik dat. Bedankt!  :thumbsup:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: oktober 19, 2005, 23:14:31 pm »
Misschien heb je ook iets aan onderstaand verhaal:
Twee weken geleden kreeg Joda een nieuwe kooi. Daar waar ze inzat was echt veel te klein, maar zolang ze zo piepklein was kon het wel even. Dus nieuwe kooi gehaald en schoongemaakt. Daarna had ik de nieuwe kooi naast de oude gezet om beter de ruimte in te schatten. En heel toevallig ben ik die kooi ook op die plek gaan inrichten. Bodembedekking, paar nieuwe speeltjes en het vertrouwde wcrolletje. Mijn jongste (6) vond het bar interessant dat Joda nu al groot was en verbaasde zich over het geknoopte sisaltouwtje. Al met al veel aandacht aan de kooi (maar per ongeluk dus)
Vlak daarna haalde ik haar uit de kooi, wilde haar op dat moment nog niet wennen (het was smiddags ik wilde het smorgens doen en mijn oudste was ook nog niet thuis) Joda daarentegen dacht er anders over, sprong op de grond, waggelde naar de nieuwe kooi, sprong tegen de spijlen aan en piepte! Ik deed heel verrast het deurtje open, Joda wipt naar binnen en vanaf toen was het haar kooi! :)
Echt, ik was stomverbaasd!

jeske5

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 19, 2005, 23:35:00 pm »
 ;D  ;D  ;D
Die wou natuurlijk ook weten wat er zo interessant was aan die kooi!  :)
Ik laat ook nog wel even weten hoe het gegaan is.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: oktober 20, 2005, 14:19:06 pm »
Ja aga's zijn zo nieuwsgierig. Het is inderdaad een goed idee om de kooi in te richten, en van alles te benoemen waar hij bij is.
Zo wek je zijn interesse wel.

Ik weet nog wel toen ik Pino net had en ik een pakketje kreeg van de postbode. Ik de doos openmaken waar ze bij was, ze hing zowat onderste boven van nieuwsgierigheid, geweldig vond ik dat  :)