Auteur Topic: Leden met plukkers opgelet!!!!  (gelezen 1196 keer)

fujimo

• Gast
Leden met plukkers opgelet!!!!
« Gepost op: oktober 28, 2005, 17:44:11 pm »
Hallo 

Dit is een oproep voor medewerking aan een Onderzoek van behandelmethode van verenpikkende papegaaien

De Vogelafdeling van het Departement Gezelschapsdieren van de Faculteit Diergeneeskunde te Utrecht  heeft een praktijkstudie opgestart waarbij een nieuwe behandelmethode voor verenplukken bij papegaaien wordt ge

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Leden met plukkers opgelet!!!!
« Reactie #1 Gepost op: oktober 28, 2005, 18:30:03 pm »
Wat is een verrijkingsapparaat? ???

Riboet

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 28, 2005, 19:19:52 pm »
Enne.... hoofdveren? Die op de kop of de niet-donsjes?

Ik vind het trouwens raar dat je de vier consulten wel zelf moet betalen. Bij Favo zit de oorzaak van het plukken duidelijk tussen de oren. Ik denk niet dat ze in aanmerking zal komen voor een deelname.

Ik lees hier trouwens wel uit, dat het verenplukken dus met het op een andere manier toedienen van het juiste voer gestopt kan worden. Ik denk dat de vogel met het 'verrijkings (van het leven?)apparaat moet werken voor zijn eten en dus niet meer denkt aan verenplukken  8). Ik wou dat ik het bedacht had  ::).

Riboet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 28, 2005, 19:21:03 pm »
Ik denk dat ik toch een mail ga sturen, ik vind het wel leuk om meer over dat onderzoek te weten te komen (de journalist in mij roept....).

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: oktober 28, 2005, 19:24:45 pm »
Jaaaaa!!! Doen, doen! :thumbsup: Dan kunnen we allemaal meeleven en meeleren! Ik denk ook dat het een apparaat is waar ze moeite moeten doen om aan hun voer te komen. Sjakko moet ook zijn H.pellets uit een dingetje halen. Helaas is hij er zo mee klaar en ik ben benieuwd wat voor apparaat zij gebruiken!!

Offline Brede W

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #5 Gepost op: oktober 28, 2005, 21:16:03 pm »
Sjakko moet ook zijn H.pellets uit een dingetje halen. Helaas is hij er zo mee klaar en ik ben benieuwd wat voor apparaat zij gebruiken!!

Slimme Sjakko dan. Zelf heb ik ook zo'n treatwheel, maar als Oz niet meteen bij het voer kan, geeft ie het op hoor  :)
Maar wel goed initiatief zo'n onderzoek!!! Wellicht dat het ook bij andere gedragsproblemen kan werken  :CENS

jokesfokes

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 28, 2005, 22:37:22 pm »
jee jammer zeg dat kaketoes niet genoemd worden die zijn mega in plukken, vind het raar dat ze die er nou net niet bij hebben, of zijn die gewoon moeilijker te behandelen ???

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 29, 2005, 10:00:21 am »
ik heb gelukkig nog geen plukkers

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: oktober 29, 2005, 11:24:17 am »
jee jammer zeg dat kaketoes niet genoemd worden die zijn mega in plukken, vind het raar dat ze die er nou net niet bij hebben, of zijn die gewoon moeilijker te behandelen ???

Ja, vreemd ja, waarom mail je ze niet met die vraag? ;)