Hallo ieder,
ben ff een tijdje niet op parkietenland geweest maar wel naar Gorinchem met Fred en mijn dochter. Een hele onderneming zo'n lange treinreis en zelfs in de trein was Freddie-boy nog reisziek maar gelukkig niet zo erg als in de auto.
We hebben veel gehoord van Sjaak en hebben een paar dingen veranderd waarvan het eigenlijk logisch is als je het hoort maar niet automatisch eraan denkt. Ik hoef vast niet alles hier neer te typen want er zijn al verschillende mensen bij Dieca geweest en ik denk dat die soms dezelfde info of andere hebben gekregen. Fred is sinds afgelopen woensdag aan de ecco-pellets en jaja de hoeveelheid die hij voor zijn gewicht en soort moet hebben en zijn bakje is nu bijna elke dag leeg en er ligt bijna niets meer op de grond in zijn kooi want als je honger hebt eet je en smeer je niet

toch???
We hadden Sjaak gezegd dat het enigste probleem met fred de avonden zijn (of waren) en donderdag-avond ging de telefoon en Sjaak belt om te vragen hoe het met Fred gaat. Gezegd dat hij nog steeds vanaf ongeveer 17.00 a 17.30 zo rusteloos is en niet meer stil kan zitten en dan begint te toeteren. Het opstappen op de hand gaat perfect, net zoals het douchen 's morgens met iemand op zijn zitstok. Het puzzelwieltje waarin een nootje kan en die verschillende kanten opgedraaid moet worden om hem te krijgen is 15 sec. werk en de schuiftoren waarmee hij een beloning kan verdienen is zo gepiept alleen het 'avondprobleem' nog. Toen opperde Sjaak om Fred vlak voordat wij gingen eten eens wat actiefs te laten doen en erna eens flink moe te maken om te kijken wat hij dan zou doen. Dus het eten staat op, iemand gaat een spel spelen met fred en als wij gaan eten zit hij lekker op zijn stok (rustig) bij ons terwijl wij eten en nat het eten neemt mijn zoon Fred mee naar buiten en laat hem 'vliegen'. Hij houdt hem vast en rent met Fred op zijn hand en Fred 'vliegt' de gehele tuin door en je ziet hem genieten. Het duurt helemaal niet ontzettend lang maar Fred kan zijn energie heerlijk kwijt en hij is daarna zo zoet als een baby en gaat rond half negen gewoon naar bed en slaapt de slaap der onschuldigen. Hij heeft overdag wel eens een roep-momentje maar we hebben nu al 3 dagen een 'andere' Fred en we zullen zien of dit voor hem de oplossing is om zijn energie kwijt te kunnen.
ik zal wel laten weten hoe het gaat, maar op dit moment super.

Het was een hele zware dag die dinsdag maar zeer de moeite waard.