Er zit wel iets in hoor, ik hou me zelf ook zoveel mogelijk aan die regels en eigenlijk gaat dat op een gegeven moment vrij automatisch.
Ik aai dus niet als de papegaai het bepaalt, maar als beloning. Ik reageer meestal niet op hun gepraat of geschreeuw, maar ik zeg meestal...omdat het soms gewoon heel leuk is

Wel probeer ik dan eerst op een andere manier de aandacht te trekken, zodat ze niet het idee krijgen dat hun bepalen wanneer ik reageer enzo...uiteindelijk is het niet de bedoeling dat ik helemaal hun slaaf ga worden

Dat je papegaai jou ,doordat je reageert, niet lief vindt is trouwens grote onzin! Hij vindt je echt wel lief...maar hij kan misbruik van je gaan maken en dat kan heel vervelend worden

Ennnnn ze kunnen er zelf onzeker van worden. Lees anders de topics over de 5 stapjes eens door Kelly...die zijn daar op gebaseerd.
Antonia, het is dus niet alleen bij negatieve aandacht vragen, maar echt bij vrijwel alles. Het klinkt alleen heel extreem, maar dat valt best mee. Je moet vooral zorgen dat je niet direct kijkt naar je gaai, maar dat je iets doet waardoor hij naar JOU kijkt. Jij bent de bepalende factor, niet hij...zo voorkom je negatief gedrag

Jij weet veel en leert hem dingen, en jij bepaalt wat er gebeurd...dat geeft hun echt zekerheid. Maar eerlijk is eerlijk, soms is het zo gezellig als ze iets zeggen he? dus ja hoor, ik zeg soms ook iets terug