Auteur Topic: gedrag chico  (gelezen 4629 keer)

kellyjeroen

• Gast
gedrag chico
« Gepost op: november 11, 2005, 12:57:35 pm »
er logde net een onbekende in op msn en zij dat mijn papegaai mij niet lief vind die gene zij dat als een papegaai praat en zingt dat ik dan waarschijnlijk reageer en de papegaaai dan gewonnen heeft die gene zij ook dat ik de papegaai niet mag aaien zomaar alleen als ik dat vraag want die gene zij dat dat het sexuele gedrag beinvloed dus zeg tegen haar wat mag dan wel ik mag nniet tegen haar terug praten niet aaien als ik haar lief vind zegt ze nee de papegaai moet naar jou luisteren als ik iets vraag op haar gepraat moet ik niet reageren is dit waar ik kan mij dat niet voorstellen als ik met mijn gezicht voor haar zit ( wat overigens gevaarlijk is) en vraag voor kusje komt ze met haar snavel en maakt ze het geluid van een kusje
als ik aaaien zeg gaat ze op mijn been liggen met haar kopje en mag ik haar aaien tuurlijk doet ze dat ook uit haar zelf maar is dit alles waar mag dat niet

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: gedrag chico
« Reactie #1 Gepost op: november 11, 2005, 13:34:20 pm »
Ik heb zoiets weleens meer gehoord,maar volgens mij is dat alleen als de papegaai negatief om aandacht vraagt.Als hij steeds gaat schreeuwen om aandacht te krijgen moet hij dat natuurlijk afleren door hem te negeren.Als mijn vogels praten praat ik ook terug,dit lijkt mij normaal.
Als wij aandacht willen van iemand spreken we diegene toch ook aan ?

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 11, 2005, 13:46:26 pm »
Er zit wel iets in hoor, ik hou me zelf ook zoveel mogelijk aan die regels en eigenlijk gaat dat op een gegeven moment vrij automatisch.
Ik aai dus niet als de papegaai het bepaalt, maar als beloning. Ik reageer meestal niet op hun gepraat of geschreeuw, maar ik zeg meestal...omdat het soms gewoon heel leuk is ;D :-[ Wel probeer ik dan eerst op een andere manier de aandacht te trekken, zodat ze niet het idee krijgen dat hun bepalen wanneer ik reageer enzo...uiteindelijk is het niet de bedoeling dat ik helemaal hun slaaf ga worden ;D

Dat je papegaai jou ,doordat je reageert, niet lief vindt is trouwens grote onzin! Hij vindt je echt wel lief...maar hij kan misbruik van je gaan maken en dat kan heel vervelend worden ;) Ennnnn ze kunnen er zelf onzeker van worden. Lees anders de topics over de 5 stapjes eens door Kelly...die zijn daar op gebaseerd.

Antonia, het is dus niet alleen bij negatieve aandacht vragen, maar echt bij vrijwel alles. Het klinkt alleen heel extreem, maar dat valt best mee. Je moet vooral zorgen dat je niet direct kijkt naar je gaai, maar dat je iets doet waardoor hij naar JOU kijkt. Jij bent de bepalende factor, niet hij...zo voorkom je negatief gedrag ;) Jij weet veel en leert hem dingen, en jij bepaalt wat er gebeurd...dat geeft hun echt zekerheid. Maar eerlijk is eerlijk, soms is het zo gezellig als ze iets zeggen he? dus ja hoor, ik zeg soms ook iets terug ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: november 11, 2005, 13:59:31 pm »
Maar eerlijk is eerlijk, soms is het zo gezellig als ze iets zeggen he? dus ja hoor, ik zeg soms ook iets terug ;)

Ja hoor, ook ik kan dat niet laten, als er 1 zo lief zit te 'pruttelen' dan moet ik toch even iets liefs zeggen  ;)

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 11, 2005, 14:31:24 pm »
oke bedankt jongens ik zal het stappenplan eens opzoeken

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 16, 2005, 19:19:25 pm »
chico word steeds vrijer hij komt al bij ons zitten uit haar eigen eerst wilde ze ook niet vliegen nu vliegt ze gewoon lekker terug naar haar kooi als ze zin heeft ik kan steeds meer spelen met haar ik heb een autotje van de kinderen aan haar gegeven daar speelt ze de heledag door mee echt leuk om te zien

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 16, 2005, 19:40:34 pm »
er logde net een onbekende in op msn en zij dat mijn papegaai mij niet lief vind die gene zij dat als een papegaai praat en zingt dat ik dan waarschijnlijk reageer en de papegaaai dan gewonnen heeft die gene zij ook dat ik de papegaai niet mag aaien zomaar alleen als ik dat vraag want die gene zij dat dat het sexuele gedrag beinvloed dus zeg tegen haar wat mag dan wel ik mag nniet tegen haar terug praten niet aaien als ik haar lief vind zegt ze nee de papegaai moet naar jou luisteren als ik iets vraag op haar gepraat moet ik niet reageren is dit waar ik kan mij dat niet voorstellen als ik met mijn gezicht voor haar zit ( wat overigens gevaarlijk is) en vraag voor kusje komt ze met haar snavel en maakt ze het geluid van een kusje
als ik aaaien zeg gaat ze op mijn been liggen met haar kopje en mag ik haar aaien tuurlijk doet ze dat ook uit haar zelf maar is dit alles waar mag dat niet

Hai,

het 1ste wat ik wel eens zou willen weten wie die grote onbekende is die zo ongevraagd jouw aanvalt.
Aan de andere kant heb ik al wel mijn vermoedens uit welke hoek.
Ik zou zeggen gewoon laten kletsen,net zo als je Jehova-getuigen laat kletsen,

:angry: g Frank

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 16, 2005, 19:44:10 pm »
dat doe ook hoor  :a036: ;)
maar er is hier iemand op de site die dat is frank  hihi maakt niet uit hoor ik niet in ieder geval
en het is iemand van die site ja waar laatst iets was

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 17, 2005, 12:16:06 pm »
Hai Kelly,

ten 1ste geloof ik dat het 5 stappenplan van Dr.H zinvol kan zijn bij het opvoeden van je gaai, en ik geloof zeker dat voor bepaalde mensen dit de meest geschikte manier is.
Ten 2de er zijn meer wegen die naar Rome leiden, andere gedragsdeskundigen hebben weer andere methodes die ook heel goed werken. Denk hierbij aan Bonny Talsma en Debbie Rijnders. De methode van Bonny spreekt mij persoonlijk veel meer aan omdat die uitgaat van de liefde voor je gaai en de natuurlijke leergierigheid van de vogel.
Terwijl Dr.H uitgaat van het verschil in dominatie.
Ten 3de moet het iedereen vrij staan om zelf te kiezen op welke manier men zijn/haar vogel opvoedt, en daar wringt voor mij de schoen. De Moderne Papegaai aanhang is zo driftig bezig om iedereen te proberen te bekeren, omdat er in hun ogen maar 1 methode is en dat is die van hun.
We leven gelukkig in een vrij land, waar meerdere methodes langs elkaar heen ,gebruikt moeten kunnen worden.
Mijn boosheid richt zich dan ook op de dwingende en aggressieve manier waarop deze fanatieke figuren aan iedereen hun gadachtegoed willen opleggen.

mvg Frank

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 17, 2005, 12:41:40 pm »
oke dankje wel ik zal die van die dokter en van bonny eens opzoeken en aandachtig lezen en mij erin verdiepen

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 17, 2005, 13:20:34 pm »
Petra voor iedereen met postbank kijk op www.paskamer.postbank.nl !!!!! zegt:
FOUT: Aaien, op de schouder
Petra voor iedereen met postbank kijk op www.paskamer.postbank.nl !!!!! zegt:
reageren op akties van de gaai

hier dit werd er gezegt

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 17, 2005, 13:32:22 pm »
Ja kelly8
waar is de rest van het gesprek dan?

Ik zeg ook fout op de schouder :)
Ik zeg ook fout reageren op acties van de papegaai.

Waarom, Aaran viel continue van de kooi af met alle gevolgen van dien.
Warrom? Omdat hij van mij een reactie kreeg.
Nu krijgt hij die reactie niet meer
Gevolg, aaran valt niet meer :)

Ze manipuleren je waar je bij staat!

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 17, 2005, 13:44:15 pm »
kijk maar eens onder het topic van de moderne papegaai

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 17, 2005, 13:50:29 pm »
Heb ik gedaan, en mijn antowoord blijft het zelfde :)

Ze manipuleren je waar je bij staat!

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 17, 2005, 13:53:55 pm »
wie hun of de vogel hun begrijp ik de vogel dat snap ik dan niet maar hunbegrijp ik daarom plaatste ik dit zodat jullie het konden lezen