Auteur Topic: Extremisme Stichting De moderne Papegaai??  (gelezen 48364 keer)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: Extremisme Stichting De moderne Papegaai??
« Reactie #165 Gepost op: november 20, 2005, 13:09:17 pm »
Hai George,

het grote verschil is , ik zeg niet dat eco de enige weg naar een gezonde lekker ouderwetse papegaai is, maar een mogelijke weg.
Ook heb ik [helaas] geen aandelen of persoonlijke belangen in dit produkt, sterker nog als de fabrikant van Eco hier alleen maar komt om zijn produkt aan te prijzen en de andere de grond in te boren zal ik hem daar op wijzen.
Tevens ben ik wel bereid om te luisteren naar de mening van een ander en zal ik tegen niemand zeggen je moet het zo doen, hooguit ik vind het verstandig om het zo te doen,

mvg Frank

ik doel niet op je keuze voor voeding  ;D maar meer op een eerdere post t.w. die waar je broed om een clubbie op te richten m.b.t. jou ideeen over voeding en opvoeding  ;)

Binkie Yoe

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: november 20, 2005, 13:23:05 pm »

Zo even kijken of het lukt hoor...om jouw tekst ook in mijn berichtje te krijgen..en te werken met verschillende kleuren... sorry als het mislukt..ahum hihi

Hai,

vele of Dr.H?? Ik werk samen met 2 dierenartsen tw. Hedwig v/d Horst en Cornelissen en beide zeggen dat eco een zeer goed alternatief is voor Harissons.

Oja? werk je er echt samen mee, of kom je als kweker regelmatig met hun in contact?..... Leuk!
Met vele bedoel ik dan ook vele verschillende dierenartsen, waar ik mee gepraat heb, dus niets meer en niets minder. Als ik alleen dr. H. bedoelde, dan zou ik het niet over vele hebben.  ;)

Ook mogen tractaties als walnoten niet worden vergeten. Bedenk zelf eens of jij je hele leven op astronautenvoer wilt leven?? Gezond absoluut, maar heb jij dan elke dag zoiets van ha ik ga lekker zitten eten?? Ik denk dat het welzijn in het koppie van de gaai ook is gediend met een dagelijkse variatie 

Mijn gaai krijgt sinds kort wat zaad erbij als een soort bezigheids therapie..ivm plukken. De tracties worden zeker niet vergeten! Netals zo velen dat geven, welke ook Harrison's voeren. Niet omdat met alleen Harrison's voeren de gaaien te kort zouden komen, maar juist om die welkome afwisseling!
,

Wickingh

• Gast
« Reactie #167 Gepost op: november 20, 2005, 13:24:29 pm »
ik doel niet op je keuze voor voeding  ;D maar meer op een eerdere post t.w. die waar je broed om een clubbie op te richten m.b.t. jou ideeen over voeding en opvoeding  ;)

Ok George,

een kleine correctie dan nog, niet zo zeer alleen mijn ideeen, maar een club die als doel heeft om op een verantwoorde wijze papegaaien te kweken en te verkopen.
Daarbij wil ik absoluut geen meelopers en napraters, laat staan dat ik het middelpunt wens te worden van een nieuwe sekte,

m atheistische g Frank

Wickingh

• Gast
« Reactie #168 Gepost op: november 20, 2005, 13:29:32 pm »
Hai,

regelmatig contact en veel praten over de ontwikkelingen bedoel ik.
Maar dan ben ik benieuwd met welke artsen nog meer?
Wat me dan weer verrast dat je het wel hebt over een plukkende vogel, dan gaat er toch iets mis, als ik het niet goed zou doen zou ik op mijn bestand er toch minstens een paar kale rakkers tussen moeten hebben?
Voorlopig is dan mijn eigen conclusie dat ik het nog niet zo slecht doe,

mvg Frank

Nanda

• Gast
« Reactie #169 Gepost op: november 20, 2005, 13:33:07 pm »
Ok George,

een kleine correctie dan nog, niet zo zeer alleen mijn ideeen, maar een club die als doel heeft om op een verantwoorde wijze papegaaien te kweken en te verkopen.
Daarbij wil ik absoluut geen meelopers en napraters, laat staan dat ik het middelpunt wens te worden van een nieuwe sekte,

m atheistische g Frank

Hai Frank,
Als het zover is, ben je je eerste "aanhanger"hoor ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #170 Gepost op: november 20, 2005, 13:55:22 pm »
Hai Frank,
Als het zover is, heb je je eerste "aanhanger"hoor ;D

Hai Nanda,

:-*

mvg Frank

ps Maar toch jammer dat juist de mensen van ""SMP"" niet komen en zich laten horen, en mij met argumenten kunnen overtuigen van hun gelijk.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #171 Gepost op: november 20, 2005, 14:36:32 pm »
Maar toch jammer dat juist de mensen van ""SMP"" niet komen en zich laten horen, en mij met argumenten kunnen overtuigen van hun gelijk.

Ja, eerlijk gezegd vind ik dat ook wel jammer. Dit had best gekund op een normale manier denk ik.
Helaas.

Binkie Yoe

• Gast
« Reactie #172 Gepost op: november 20, 2005, 15:08:30 pm »
Hai,

regelmatig contact en veel praten over de ontwikkelingen bedoel ik.

Goede zaak!!!!! :thumsup: Interessant zeg...

Wat me dan weer verrast dat je het wel hebt over een plukkende vogel, dan gaat er toch iets mis,

Ja natuurlijk! Ik heb ook niet anders beweert! Daarom ben ik extra ge

Wickingh

• Gast
« Reactie #173 Gepost op: november 20, 2005, 15:21:15 pm »
Hallo..

Mijn grijsje heeft 7 jaar Nutribird gekregen, van baby af en aan. Nu sinds 1 jaar Harrison's.
Alle nieuwe veren hebben een veel dieper kleur. De grijze zijn "blauwer" en de rode zijn roder.
Ook hebben ze veel meer glans.
De ochtend ontlasting is veel compacter.
Dit zijn de verschillen welke ik tot nu toe heb kunnen merken..

Hai,

ik bedoelde het niet lelijk of aanvallend, maar het verwondert me dat ondanks het feit dat ik het idee heb dat je het wel goed probeert te doen, het kennelijk nog niet werkt.
Maar plukte hij al voordat je op pellets overging?

Ik heb dit topic gestart omdat Dr.H. en zijn kliek beweren dat ik het helemaal verkeerd doe. Ook mensen die toch met de Dr.H. methode werken en harissons geven, hebben toch  kennelijk wel problemen , die ik zelf niet tegenkom bij mijn eigen vogels.
Het is daarom jammer dat de SMP blijft schitteren door afwezigheid,

mvg Frank

Binkie Yoe

• Gast
« Reactie #174 Gepost op: november 20, 2005, 15:49:14 pm »
Hai,

ik bedoelde het niet lelijk of aanvallend, maar het verwondert me dat ondanks het feit dat ik het idee heb dat je het wel goed probeert te doen, het kennelijk nog niet werkt.
Maar plukte hij al voordat je op pellets overging?

mvg Frank

Ok, dan begrijp ik je nu beter...
Mijn gaaitje is dekveertjes gaan verliezen, na het hebben van een fikse schimmel. 2
« Laatst bewerkt op: november 20, 2005, 15:51:33 pm door Neophema Plaza »

Ron

• Gast
« Reactie #175 Gepost op: november 20, 2005, 17:15:47 pm »
Hoi allemaal

Ik vind het zo gek niet dat SMP hier de discussie niet aangaat, hoe kun je een standpunt verdedigen dat riekt naar extremisme en geen andere manier van handelen toelaat of zelfs maar als mogelijkheid erkent.
Mensen die hun standpunt zover doorvoeren dat ze een lezing van anders denkenden (bv T de Moor wiens lezing aangepast moest worden!) willen verstoren en daardoor eigenlijk ook censuur toepassen! Dit is voor mij ontoelaatbaar!!
Ik pak dan ook elke gelenheid aan om mijn mening en de feiten zoals die er liggen te verdedigen of te veroordelen, jawel veroordelen! Ik meen dit te mogen zeggen omdat er gewoon feiten bestaan die dit rechtvaardigen, even diepere blik in de SMP.....

Laten we het even over de lachende 3'de hierin hebben, een slimme zakenman die toevallig ook een bekend vogelsarts is (ooit was dit misschien andersom). Hij LAAT een stichting oprichten en verbind zich aan deze stichting (SMP) als "adviseur"..hij kan niet anders want dan zou hij een commercieel belang in een stichting hebben wat bij wet verboden is.
Maarja, dit is nu eenmaal zo en daar verander je niks aan want dit zal onkent worden. Vervolgens laat je die stichting als doelstelling hebben het opvangen en herplaatsen van papegaaien waar afstand van word gedaan. Aan die herplaatsing stel je de eis dat de vogel Harrisons pellets MOET eten en verplicht je gedragstherapie te volgen bij Hooimijer...zeer lucratief voor de heer Hooimijer! En de vogel?..die is verdoemd tot een leven van het alleen Harrisons eten..geen variatie of "bezig" zijn met eten. We kunnen niet meer kroelen met onze vogels of onze genegenheid delen zoals vele dat al jaren en jaren doen....dat past niet in de opvattingen. Hij noemt hobbykwekers (jawel..mensen zoals jij en ik!!) openlijk "sukkels" in zijn lezing!! Dus wij die niet leven van onze hobby maar met liefde, geduld, en kennis onze kuikens groot brengen en voorbereiden op een mooi en vooral sociaal leven binnen een gezin of met natuurbroed voor verdere kweek zijn de sukkels???
Mensen denk toch na!! Dit is toch onacceptabel en op z'n zachts gezegd beledigend zoniet puur onbeschoft en kleinerend!
Nu ben ik persoonlijk niet snel onder de indruk van deze praktijken maar er staan blijkbaar toch mensen die zich laten indoctrineren achter de opvattingen van Hooimijer  :cry: Even duidelijk...ik veroordeel niet zijn 5 stappen plan, ook die aanpak werkt zoals andere aanpakken ook werken en hetzelfde resultaat halen.
Maar dit gaat verder als de 5 stappen...bekijk het hele plaatje en dan is er toch maar 1 conclusie mogelijk? De feiten zijn er, Hooimijer verrijkt zich schaamteloos aan de Harrisons, verrijkt zich verder door middel van stromannen die een stichting oprichten en naar zijn pijpen dansen. Vervolgens de concurentie zoveel mogelijk uitschakelen met behulp van zeer de twijfelachtige praktijken die je de stichting laat uitdragen.
Op vele forums vind je de verhalen van goedgelovige mensen die bij Hooimijer terecht kwamen en er financieel een poot uitgedraait zijn en vervolgens "niet thuis" kregen als ze hun twijfel willen uiten.

Eigenlijk wilde ik even alleen een korte reactie geven in dit topic maar het is een betoog geworden....maarja..de feiten lagen er voor het oprapen en ik draag die uit! Dit zijn feiten die niet ontkend kunnen worden...dat zijn notarieel vastgelegde doelstellingen. De doelstelling en de samenwerking tussen SMP en Hooimijer kunnen toch geen toeval zijn???
Nogmaals, gebruik je "boerenverstand" en trek je eigen conclusie, ik zal me met hand en tand verdedigen tegen deze praktijken en als er 1 persoon door een topic als dit gaat nadenken vind ik het al geslaagt!! Dank aan Frank voor het starten van deze discussie (eenzijdge discussie door het weglopen van de SMP hierin!!! laf en nogmaals laf!) Ik en vele andere staan met open vizier klaar om de discussie aan te gaan!

Mvg. Ron

Wickingh

• Gast
« Reactie #176 Gepost op: november 20, 2005, 17:31:20 pm »
 :a036: :a036: :a036: :a036:

Niets aan toe te voegen,

:a036: g Frank

jokesfokes

• Gast
« Reactie #177 Gepost op: november 20, 2005, 20:07:58 pm »
 :elvis: ook ik ben het hier volkomen mee eens :thumsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #178 Gepost op: november 20, 2005, 21:58:21 pm »
Hai,

ik vind wel dat ik een prijs verdien voor het snelst lopende topic in tijden  :cool: ,

:cool: g Frank

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #179 Gepost op: november 20, 2005, 22:04:45 pm »
wordt dan wel een poedelprijs. In het beheer hebben we een topic gehad wat veel sneller ging  ;D