Auteur Topic: Extremisme Stichting De moderne Papegaai??  (gelezen 48124 keer)

Cosch

• Gast
Re: Extremisme Stichting De moderne Papegaai??
« Reactie #270 Gepost op: november 29, 2005, 16:40:33 pm »
Jullie gaan maar lekker je gang hoor!

Ik snap dat je het niet leuk vindt dat Dr.H. in opspraak is, maar ik lees in zijn reaktie niets wat de methodes van de leden van SMP rechtvaardigd, dus voor mij is het verhaal nog steeds niet afgelopen.

Wat ik vind maakt niets uit

Maar om in de termen te blijven, vind ik dit topic wel erg 'extreem' worden.

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #271 Gepost op: november 29, 2005, 18:52:20 pm »
Is dr. H in opspraak dan? ??? Ik vind dat eigenlijk helemaal niet!! Er zijn wel aanhangers van de Moderne Papegaai die te extreem zijn, van hem vind ik dat nog steeds niet! :)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #272 Gepost op: november 29, 2005, 19:40:38 pm »
ik vind zijn mail echt heel netjes.
Alleen wel beetje jammer dat hij geen reactie geeft op het extreme gedrag van zn aanhangers.

Ik kan zelf niet oordelen of dit echt gebeurd heb het nog niet mee gemaakt.

Wickingh

• Gast
« Reactie #273 Gepost op: november 29, 2005, 19:43:56 pm »
Is dr. H in opspraak dan? ??? Ik vind dat eigenlijk helemaal niet!! Er zijn wel aanhangers van de Moderne Papegaai die te extreem zijn, van hem vind ik dat nog steeds niet! :)

Hai Loes,

ik vind van wel ja.
Een aantal voorbeelden,
-het niet willen vertellen wat een vogel mankeert als hij een ontlastingstest heeft gedaan.
-het exclusieve alleen recht hebben op Harissons, en niet willen leveren aan andere gedragsdeskundigen,die zijn methode niet gebruiken.
-het te duur op de markt zetten van Harissons.
-het onnodig schofferen van anders denkenden.
-het adviseursschap bekleden van een stichting, die zich bezig houdt met onverdraagszaam gedrag ten opzichte van mensen die zijn methode niet hanteren.
-het niet kunnen en willen erkennen dat er meerdere methodes en voeren zijn die ook werken en goed zijn,om zichzelf te verrijken.

Sorry ik vind dit opspraak genoeg.

Ennuh Corina, ik vind het jammer dat als het discussie onderwerp iemand niet aanstaat er maar niet gereageert wordt, de enige reaktie van jouw kant is,ik wil er niet over praten, en doe het topic maar op slot.
Gezien het aantal posts is er wel degelijk een goede reden om het topic open te houden, het maakt nl. een hoop los,

mvg Frank

Jefta

• Gast
« Reactie #274 Gepost op: november 29, 2005, 20:56:04 pm »
heey frank.... wordt jij nou nooit een keer moe van jezelf kerel?? :wow:

hoe kan het toch dat jij het allemaal zo goed weet..?? :a036:
en hoe kan het toch dat jij je zown duidelijke mening kan veroorloven waarmee je andere mensen veroordeeld op simpele, vaak onware waarnemingen???
en hoe kan het toch dat jij het nodig lijkt te vinden om mensen die je helemaal niet persoonlijk kent keer op keer weer onderuit moet halen???

ik snap helemaal niets van jou!!! :elvis:

gr Jefta

Jefta

• Gast
« Reactie #275 Gepost op: november 29, 2005, 20:59:56 pm »
1 van de redenen dat ik zo weinig opdit soort fora kom is niet alleen zoals vele denken dat ik te druk ben.. maar vooral omdat dit soort nutteloze discussie's me moe maken!!!
ik snap niet hoe jij het vol houdt!!!

gr jefta

Wickingh

• Gast
« Reactie #276 Gepost op: november 29, 2005, 21:49:49 pm »
heey frank.... wordt jij nou nooit een keer moe van jezelf kerel?? :wow:

hoe kan het toch dat jij het allemaal zo goed weet..?? :a036:
en hoe kan het toch dat jij je zown duidelijke mening kan veroorloven waarmee je andere mensen veroordeeld op simpele, vaak onware waarnemingen???
en hoe kan het toch dat jij het nodig lijkt te vinden om mensen die je helemaal niet persoonlijk kent keer op keer weer onderuit moet halen???

ik snap helemaal niets van jou!!! :elvis:

gr Jefta

Hai Jefta,

kijk van dit soort reakties schijt ik nu peulen.  :angry:

Omdat er vraagtekens zijn bij bepaalde handelswijze van iemand, die door jou wordt aanbeden , gelijk maar de boodschapper aanvallen.
Over eerlijk zijn gesproken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In plaats van dat er inhoudelijk gediscusseerd wordt, nee met zulke vage verhalen komen.
Ook jij kan niet ontkennen dat er wel degelijk dingen mis zijn, maar dat mag van jou niet gezegd worden????????????
Kennelijk heeft bij jou ook het kritiekloze aanbidden grote hoogten aangenomen, ik had je toch hoger ingeschat.

Ik haal trouwens niet zijn 5 stappen en motieven onderuit, wel de manier waarop , dus 1st goed lezen aub, voor dat je weer zo'n ongenuanceerde losse flodder afschiet,

m  :angry: g Frank

Edit Pascallo.NL: Quote tag goedgezet
« Laatst bewerkt op: november 29, 2005, 21:51:56 pm door Pascallo.NL »

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #277 Gepost op: november 29, 2005, 22:01:52 pm »
*zucht* ::)

Wickingh

• Gast
« Reactie #278 Gepost op: november 29, 2005, 22:06:34 pm »
Hai,

voor de volledigheid zal ik mijn punten nog eens toelichten.

Citaat
het niet willen vertellen wat een vogel mankeert als hij een ontlastingstest heeft gedaan

Bij een forumlid hier gebeurt, die uiteindelijk maar naar een andere va is gegaan ,waar hij wel fatsoenlijk werd geholpen.

Citaat
het exclusieve alleen recht hebben op Harissons, en niet willen leveren aan andere gedragsdeskundigen,die zijn methode niet gebruiken.

Vraag maar eens aan Bonny Talsma of Debbie Reinders.

Citaat
het te duur op de markt zetten van Harissons

Voer dat in Amerika ongeveer even duur is,is in Nederland 2x zo goedkoop.

Citaat
-het onnodig schofferen van anders denkenden

Hobbykwekers worden sukkels genoemd in het openbaar.

Citaat
het adviseursschap bekleden van een stichting, die zich bezig houdt met onverdraagszaam gedrag ten opzichte van mensen die zijn methode niet hanteren.

Het op de Pakara-dag willen verstieren van een lezing van Thiely de Moor.

Citaat
het niet kunnen en willen erkennen dat er meerdere methodes en voeren zijn die ook werken en goed zijn,om zichzelf te verrijken

Het niet meer medisch willen behandelen ,omdat je zijn methode niet aanhangt heb ik zelf nog niet gehoord, dus dit is het enige punt wat ik niet gelijk kan onderbouwen.

Ik ben echter wel eerlijk omdat ik onverkort de mail van Dr.H hier heb neer gezet, dus ook hem het recht en de mogelijkheid geef om zichzelf uit te spreken.
Ik doe dus niet aan censuur , waar men bij de SMP op het forum zich wel aan dit soort taktieken bezondigd.
Maar dit mag kennelijk ook hier niet door de aanhangers van deze man gezegd worden, dit toont nog meer aan dat SMP aardige sektarische trekjes vertoond,

mvg Frank

jb

• Gast
« Reactie #279 Gepost op: november 29, 2005, 22:18:41 pm »
Dat was een goede en heel redelijke reactie van dr. H.

Citaat
-het niet kunnen en willen erkennen dat er meerdere methodes en voeren zijn die ook werken en goed zijn,om zichzelf te verrijken.

Ik denk dat het belangrijkste probleem rond zijn persoon in de geclaimde exclusiviteit en houding van 'ik heb de enige wijsheid in pacht' ligt. Ik vind het te gemakkelijk om te zeggen dat hij zichzelf wil verrijken. Ik geloof daar eigenlijk niet in. Ik denk dat zijn houding eerder voortkomt uit een enorme gedrevenheid. Overigens is de SPPW deels een ander soort vereniging dan de Stichting Moderne Papegaai.

Zeer te prijzen vind ik zijn acties tegen de import van wildvang!

Ook kwa medische kennis vertrouw ik hem minstens zoveel als anderen, alleen heeft hij de neiging om te veel in zichzelf en de medische kennis te geloven.

Een opmerking over geld: hij heeft bij mij ooit een sectie niet in rekening gebracht nadat ik niet akkoord ging met de voorgestelde behandeling van het hele bestand die door mij als overdreven werd beschouwd. In ieder geval een ervaring die NIET van inhaligheid getuigd.

Het alleenrecht op verkoop van Harrisons is misschien ook wel een eis van de fabrikant. De absurde claims op verbetering van gedrag e.d. die men aan dit voer verbind, zijn een voorbeeld van te veel in zichzelf geloven en extremisme.

Wickingh

• Gast
« Reactie #280 Gepost op: november 29, 2005, 22:27:34 pm »
Dat was een goede en heel redelijke reactie van dr. H.
Zeer te prijzen vind ik zijn acties tegen de import van wildvang!

Ook kwa medische kennis vertrouw ik hem minstens zoveel als anderen, alleen heeft hij de neiging om te veel in zichzelf en de medische kennis te geloven.

Hai,

helemaal mee eens ,even als ik zijn 5 stappenplan zie als een goede methode om met papegaaien om te gaan.
Ook vind ik het best ok , dat de vogels moderne papegaaien worden dwz er mee op uit gaan.
Wel mis ik de waarschuwing naar kwekers toe, om niet mee te doen aan de zogenaamde wandeldagen ivm ziektes,

mvg Frank

Online Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #281 Gepost op: november 29, 2005, 22:43:43 pm »
Wel mis ik de waarschuwing naar kwekers toe, om niet mee te doen aan de zogenaamde wandeldagen ivm ziektes,

Frank,

waarom alleen naar de kwekers? Voor een huiskamervogeleigenaar geldt dit toch ook?

Je moet toch altijd rekening houden met ziektes?

Pascal

Wickingh

• Gast
« Reactie #282 Gepost op: november 29, 2005, 22:46:37 pm »
Hai Pascal,

ik geloof direkt dat het verdriet als er wat mis gaat even groot is bij een kweker als bij de particulier.
Maar als ziektes hierdoor in een kweekbestand terecht komen, is de impact qua verspreiding vele malen groter,

mvg Frank

Online Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #283 Gepost op: november 29, 2005, 22:59:52 pm »
Hai Pascal,

ik geloof direkt dat het verdriet als er wat mis gaat even groot is bij een kweker als bij de particulier.
Maar als ziektes hierdoor in een kweekbestand terecht komen, is de impact qua verspreiding vele malen groter,

mvg Frank

Oke,

maar jij hebt zelf ook 3 huiskamer vogels. Met Helena erbij 4. Dat zou kunnen betekenen dat je 4 zieke gaaien riskeert.

Oke. Met de kweek is het iets anders. Maar net zo erg. Neem nou Janina, hoeveel aga's heeft die wel niet. Ik ben inmiddels de tel kwijt.  ;D  Maar wanneer die een ziekte meeneemt, dan verspreidt dat zich toch ook op grote schaal bij haar. En dat zijn huiskamervogels.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #284 Gepost op: november 30, 2005, 08:56:11 am »
Frank: Heel vervelend allemaal, al die dingen die jij zo erg vindt aan Hooimeijer, maar ik mag hem nog steeds wel, die man. Ik weet
« Laatst bewerkt op: november 30, 2005, 19:57:55 pm door Loes »