Auteur Topic: Eindelijk is het zaterdag  (gelezen 6168 keer)

Cilia

• Gast
Eindelijk is het zaterdag
« Gepost op: november 19, 2005, 18:40:49 pm »
Ik zal ff in het kort uitleggen waarom.
We hebben een aanbod gehad van mensen om voor hun grijze roodstaart tezorgen omdat ze dat zelf niet meer kan. hetgaat om een 8 jarige vogel en ik wil da al zo erg lang dat we nu maar eens kennis hebben gemaakt met het grijze . Hier onde het verslag van vandaag ....

Wat kan een  reis van 90 kilometer ( waar ik normaal me handen niet voor ondraai) in eens lang duren zeg..........

Maar al met al waren we iets tevroeg daar maar dat was geen probleem. Cupido zat al lekker boven op de deur........ en bekeek ns van een afstandje. Eerst lekker koffie gedronken en ff babbelen over Cupido wat hij allemaal kon en wathij niet wilde ( dat was niet veel ) Toen pakte zijn vrouwtje hem van de deur af en konden we eens kijken of hij ons wat aandacht wilde schenken ...... Nou lekker niet dus meneer startte zijn motertje en vloog weer lekker naar de deur en ging ons weer van een afstandje in de gaten zitten houden. Ondertussen zat hij dus wel aandachte tetrekken door tegaan dansen en fluiten en praten.  Toen we er ongeveer een half uurtje waren heeft de eigenaresse hem toch nog maar weer van de deur afgehaald en ik liet hem op mij arm over stappen ...... Enja toen wilde hij wel  het was maar even maar toch .......  En daarna ging hi maar wer een ondje vliegen en ad eigenlijk nergens zin meer in hij vond het wel goed zo . Ikke nog niet en ik ging naar hem toe  daar bi de deur ( ik ben 1,65 en die deur 1,90) dus je kan wel indenken hoe dat er uit zag. FF met me handen naar hem toe en . ja dank je wel een lekkere knauw in me vingers Hij beet niet hard maar echt ff van eh als ik aangeef dat ik niet meer wil laat me dan met rust. Nu weet ik dat ik niet moet terug trekken maar automatisch deed ik dat toch. Verder nog ff gebabbeld en Cupido vloog nog een rondje en landde op de schouder van mij vriend die spontaan een kus kreeg van Cupido. Dus dat was wel ff lachwekkend. Al metal was het een gezellige zaterdag en hij zag er perfect uit geringt en al en we heben afgesproken dat ze volgende week zaterdag bij ons komen kijken hoe wij wonen en als de huidige eigenaar dat goed keurt dan maken we een contractje op zodat alles duidelijk is. Mij staat alleen 1 ding tegen......... Hij vliegt en ik ben bang dat hij tegen de ramen aan gaat hier. En zoals ik begrepen heb heeeft de huidige eigenaresse liever niet dat ie gewiekt wordt...............

Voor nu ff genoeg ik moet alles op me in laten werken het was een schat en een pracht van een gaai ( ondanks die liefdevolle knauw) en ik weet zeker dat ik hem prima kan opvoeden maar dat vliegen........ daar moet ik nog maar eens goed over nadenken.

Liefs Cilia

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Eindelijk is het zaterdag
« Reactie #1 Gepost op: november 19, 2005, 18:50:49 pm »
Haha! Wat mij meteen opvalt is dat Cupido (ontzettend leuke naam trouwens!) boven op die deur zat. En ja hoor, later vertel je dat je je hand uitsteekt terwijl hij boven op die deur zit en een knauw krijgt! Precies wat ik verwacht had!! :) Hij heeft daar namelijk een dominante positie (daarom zit ie er ook). Sommige mensen noemen het ook onzekerheid waardoor hij in die positie gaat zitten. Dus de gaai is onzeker

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #2 Gepost op: november 19, 2005, 20:40:42 pm »
Inderdaad een leuke naam!

En ik ben het met Loes eens, ik zou ook voor wieken gaan, want deze gaai is dominant en zo krijg je een berg ellende over je heen straks, namelijk een gaai die de regels bepaald thuis en dat hoeft niet altijd vriendelijk te gaan.  ;)
Eerst wieken en daarna goed met hem aan de slag. Goed gedrag aanleren en belonen, fout gedrag negeren.
Heel veel succes en plezier met jullie nieuwe huisgenoot.  :thumsup:

Cilia

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 19, 2005, 20:47:29 pm »
 ??? hij woont nog niet bij ons helaas  :cry:
AS zaterdag worst eerst ons huis " gekeurd" door de huidige eigenaar en dan pas  besluit ze of wij goed genoeg zijn voor Cupido .

dus we moeten nog een week wachten voor dat we zeker weten of Cupido bij ons mag komen wonen ...........

Was het maar vast zaterdag want we willen het zooooooooooo graag ..........
Liefs Cilia

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #4 Gepost op: november 19, 2005, 20:53:22 pm »
begin dan nog maar even niet over wieken  :)  ;) ;)

Pascalle

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 19, 2005, 20:56:35 pm »
Hoi Cilia,

Begrijp ik dan dat de vorige eigenaar nog kan beslissen over hoe en wat je met Cupido gaat doen, als hij bij jullie woont?
En krijg je hem na goedkeuring dan gelijk a.s. zaterdag??
Ik hoop voor jullie dat jullie "goedgekeurd" worden!

Groetjes,
Pascalle

jaantje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 19, 2005, 20:59:31 pm »
Ik hoop ook dat de keuring volgende week goed verloopt :)
En ik zou ook zeker voor wieken gaan.
enne wat een grappige naam :wow:

Tommy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 19, 2005, 21:11:35 pm »
Oei, dit is best een lastige situatie :CENS
Zij willen liever niet dat je hem wiekt en in principe vind ik dat je eerlijk moet zijn tegen de verkoper...maar...
in dit geval zou dat kunnen betekenen dat hij niet bij jullie komt? ??? En dus toch weer naar iemand gaat waar hij vliegt, de baas is, of juist onzeker etc etc ::) Hm ik denk  dat ik misschien eerst niet over wieken zou beginnen?, gewoon een soort leugentje om bestwil :-[
Vooral omdat ze wel t beste met t dier voor hebben, maar blijkbaar geen idee hebben over wieken en de omgang en opvoeding plus vrijheid die daarbij hoort.  Als je dit eerst helemaal moet uitleggen...dan is het afwachten hoe t valt en of ze dat (willen) begrijpen :CENS Nee, wacht maar mooi af hoe het is als ze bij jullie zijn en voel je nog niet verplicht hier iets over te zeggen...kijk hoe ze reageren als je t woord wieken laat vallen in combi met iets over "moderne" papegaaien en mee naar buiten nemen ofzo? Nou ja, hoe dan ook...ze kunnen je echt niet helemaal verplichten het dier verder exact zo te verzorgen als zij deden...en in deze situatie gaat hij er zelfs denk ik eerder op vooruit. En omdat hij er waarschijnlijk op vooruit gaat vind ik het persoonlijk geen grote misdaad als je dat wiek verhaal grootendeels buiten beschouwing laat  :-[ ;)

Succes Ik duim keihard dat ie bij jullie komt wonen! Trouwens..wel heel mooi dat ze zich zo druk maken om een goed plekje :thumsup:

Cilia

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 19, 2005, 21:14:04 pm »
De huidige eigenaar wil er zeker van zijn dat we Cupido niet verkopen of weggeven mocht het bij ons niet goed gaan. Dus ik neem aan dan als wij andere beslissingen nemen dat ik dan niet eerst hoef te bellen om toestemming te vragen.

Zaterdag komen ze kijken of wij wel   zo wonen als we gezegt hebben ( een gezinswoning met 1 hond 1 bonte boer en 3 kids )  en of zedat bevalt
gaat dat allemaal goed dan kunnen we Cupido in de week daarna bij haar thuis ophalen want ze neemt het zaterdagnog niet meteen mee.

Dus al met al duurt het nog ruim een  voor dat hij hier werkelijk woont.........

Liefs Cilia

Cilia

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 19, 2005, 21:19:50 pm »
Tommy
het is idd heel erg mooi dat ze zo begaan zijn met het lot van Cupido( ze heeft hem ook vanaf 8 weken met de hand groot gebracht ) dus het is begrijpelijk dat ze het beste wil voor hem dat zou ik dan zelf ook willen.

En dat wieken ja dat is dus een beetje het probleem nu want ik wil dat dat gaat gebeuren want dan pas kan hij alle kanten op .Ik ben doods bang dat hij hier tegen de ramen aan gaat vliegen of dat hij met zn pootjes tussen de deur komt als iemand hem hier dicht doet.

Onze boer is ook gewiekt en die loopt vrolijk door het huis waar en wanneer hij dat zelf wil.

Ik haalde het woord wieken aan vandaag toen we er waren en uit hun reaktie bleek dat ze daar geen voorstanders van waren maar we zien het wel en misschien is het ook wel beter als ik daar niets van zeg als  zij er ook niet over begint.
Het bekende leugentje om best wil dan maar ...................

Liefs Cilia

En reuze  fijn dat julie allemaal zo mee leven en meelezen. Ik vind dit helemaal super !!!!!!!!!!!

Pascalle

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 19, 2005, 21:21:23 pm »
Pff, dat worden lange dagen voor julle.....
ik zal   :thumsup: voor jullie!

Binkie Yoe

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 19, 2005, 21:27:27 pm »
 :CENS Het enige wat ik kan doen is vertellen over mijn Binkie en dat mag jij hun ook vertellen hoor.... ;)

Mijn Binkie Yoe is 8 jaar.... nooit geen problemen gehad tot een aantal jaar geleden, toen ging ze langzamerhand bijten.. Sinds ze gekortwiekt heeft mij daarna n

Nanda

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 20, 2005, 08:55:57 am »
Ik vind het erg goed van de huidige eigenaar dat ze eerst wil bekijken hoe het er bij jullie thuis aan toe gaat. Het geeft aan dat ze veel van dat beestje houdt en er alleen het beste voor wil.

Ik zou daarom ook eerlijk zijn over het wieken, ook als dat zou betekenen dat je de vogel niet krijgt.
Je kan het gewoon voorleggen en eens horen hoe zij er tegenover staat.
Ik zou zeker niet meteen zeggen: "we gaan hem kortwieken"maar meer op de manier van: "als hij blijft bijten zouden we hem kunnen laten kortwieken en dan eens zien hoe het gaat" Je kunt ook uitleggen dat het zeker niet blijvend is en dat als de veren weer aangroeien hij weer gewoon zou kunnen vliegen.

Maar ik vind het pleiten voor de eigenaresse dat ze zo begaan is met haar vogel, dus het lijkt mij wel zo fair om tegenover haar ook eerlijk te zijn.
Bedenk maar eens hoe het zou zijn als het jou vogel  is die je weg moet doen.
Ik zou het in elk geval vreselijk vinden als iemand tegen mij niet eerlijk zou zijn op dit gebied ;)

Cilia

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 21, 2005, 22:26:28 pm »
pffffffffff ondertussen alles gelezen en het s nog geen zaterdag   :cool:
Maar ok ik heb nog wat daagies om er over na tedenken. Eerst maar eens zien of ze ons huis wel " goed keurd"

Het zal waarschijnlijk allemaal wel mee vallen we moeten maar gewoon stilletjes  afwachten.........

Ondetussen ben ik hard aan het oefenen met me boertje maar ja die had een baaldag vandaag want hij wilde helemaal NIETS  >:D
morgen maar weer eens proberen......... Ik had vandaag ook niet echt depuf om door te gaan drammen dat ie moest doen wat ik wilde
laten we maar zeggen dat het maandag gevoel hier door het huis heen waaide..........

Liefs Cilia

jb

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 21, 2005, 22:41:30 pm »
Een papegaai kan prima leren om niet tegen de ramen op te vliegen. Aangezien deze vogel dat al lang gewend is, zou ik me daar helemaal niet druk om maken. Het enige lastige van een vliegende papegaai in huis is dat losse rondslingerende blaadjes zodanig gaan dwarrelen dat je ze kwijt raakt  :) Dan heb je tenminste wel een echte vogel in plaats van een gehandicapt dier dat een van zijn belangrijkste natuurlijke vermogens niet kan benutten.