Auteur Topic: Het 5 stappen plan in praktijk !!!  (gelezen 22558 keer)

Tommy

• Gast
Re: Het 5 stappen plan in praktijk !!!
« Reactie #105 Gepost op: december 21, 2005, 16:49:44 pm »
Hmmm ja, ik begrijp nu de verwarring :CENS
Jefta? ren jij echt achter je vogel aan als hij weggaat? ik dus niet :(
Ik begin inderdaad weer bij stap 1, negeren en aandachttrekken. ;)
Uiteindelijk benader ik relaxt de vogel en laat hem dan opstappen.

En dat weglopen gebeurt daarna dan eigenlijk niet weer. De enige die t hier soms doet is Pepper...en ook dat wordt minder, nu hij minder bang is ;)

Koko

• Gast
« Reactie #106 Gepost op: december 21, 2005, 16:53:07 pm »
ach joh   die gekortwiekte beessies haal je toch zo in  :P

groetjes heleen

dat zeker ;D ;D ;D

Groetjes
Boudewijn

Cosch

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: december 21, 2005, 16:56:33 pm »

Oei ik denk dat je hem nu beledigd heb!  ;D  ;D
Nee, hij zal niet achter de vogel aan rennen want dan laat je zien dat je een probleem heb met zijn gedrag.

Of het nou met respect te maken heeft ja of nee. Er zijn gewoon wat regeltjes. Niet bijten, niet schreeuwen en opstappen wanneer het moet. Ik denk dat dat je basis is van een goede opvoeding. Ook voor eigen veligheid en gewoon praktisch dat het geen stress situatie word.

Gr Corina

jeske5

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: december 21, 2005, 17:00:22 pm »
ik ren zeker niet achter mijn vogels aan als ze wegrennen, maar ik zorg eigenlijk dat ze die kans niet krijgen. ik merk meestal wel van te voren of Donut wel of niet op gaat stappen of dat hij zoiets heeft van nu even niet. Zie ik dat aan komen pak ik hem gewoon zelf. Ik vind dit echt niet respectloos! het is in mijn ogen idd zoals Tommy al zei, regels geven juist zekerheid. Donut weet echt wel dat wanneer ik mijn vinger voor hem hou, dat hij op moet stappen. Doet hij dit niet, maar loopt hij weg, is hij dus degene die bepaalt wat er gebeurt! en dat is volgens mij niet de bedoeling.
mocht hij toch een keer wegrennen dan negeer ik hem ook inderdaad, maar dan hoeft hij ook niet een minuut later aan te komen bij mij, dat hij zo graag bij mij wil zitten. dan wacht hij maar lekker tot ik weer vindt dat het tijd is om op te stappen.

Tommy

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: december 21, 2005, 17:58:35 pm »
Oei ik denk dat je hem nu beledigd heb!  ;D  ;D
Nee, hij zal niet achter de vogel aan rennen want dan laat je zien dat je een probleem heb met zijn gedrag.

Jefta zei anders op de vraag van Koko of hij er achteraan rent..."daar komt het wel op neer" :CENS en ik denk dat Koko daardoor een ander beeld heeft van de situatie dan in werkelijkheid het geval is. ;)

Jefta

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: december 21, 2005, 18:08:53 pm »
Hmmm ja, ik begrijp nu de verwarring :CENS
Ik begin inderdaad weer bij stap 1, negeren en aandachttrekken. ;)
Uiteindelijk benader ik relaxt de vogel en laat hem dan opstappen.

En dat weglopen gebeurt daarna dan eigenlijk niet weer. De enige die t hier soms doet is Pepper...en ook dat wordt minder, nu hij minder bang is ;)
haha nee ik ren er niet achter aan...
dat maakt koko er van!! :a036: :)

Jefta

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: december 21, 2005, 18:10:50 pm »
Citaat
maar oke. ik begrijp uit jouw verhaal dat je niet wil dat ze een eigen wil mogen hebben.
Nou dat vindt ik dus respectloos voor het levende wezen

Groetjes
Boudewijn
hahahahaha,,, heb ik gezegd dat ze geen eigen wil mogen hebben???
maak jij mij nou een dierenmishandelaar???
jij snapt gewoon niet wat ik zeg!!! dat zegt niet gelijk dat jij daar achteloos conclusies uit zou kunnen trekken zoals deze!!!

gr jefta

proppertje

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: december 21, 2005, 18:29:07 pm »
Hmmm  proppertje doet altijd wel wat ik hem vraag ,
als ik zijn papje gemaakt heb en ik roep  jaaaa kom je ff proppen? dan propt hij het naar binnen ,
ben ik in de keuken bezig en ik roep hem  om hem iets te laten zien dan vliegt hij keihard de keuken in om te komen kijken .
hij heeft geleerd de kleuren rood en blauw aan te wijzen met zijn snaveltje , we zijn nu bezig met geel en groen  :)
als ik vraag of hij op wil stappen dan doet hij dat  dan kweel ik blijven zitten hoor  ook dat doet hij  en als ik dan zeg  jaaaaaa vliegen maar  verdomt hij gaat ,en nog hard ook ,  het enige wat een beetje in het verslof is geraakt is dat hij in zijn tuigje gehesen wordt om mee naar buiten te gaan  maar daar maken we geen probleem van  ,verders als ik zeg  proppertje pinda?dan zegt hij ohhhhh  en eet hem slaafs op  :)
ook kletst hij met zijn zeven maanden hondert uit en nog duidelijk ook, hij zegt al hele zinnetjes   , nu maar hopen dat het geen slaafs vogeltje wordt  :)

groetjes heleen

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #113 Gepost op: december 21, 2005, 19:09:11 pm »
Respectloos????...Dat is helemaal niet zo.  :)

Wat ik voor mijn vogels doe, is duidelijk zijn, zodat ze weten wat ze van mij kunnen verwachten.
Duidelijke regels, dag in en dag uit. Consequent zijn!
Een vogel heeft niets aan het feit dat hij de ene keer wel op moet stappen, de andere keer wordt hij genegeerd als hij niet wil opstappen, poging 3 word men boos op de vogel...onduidelijk en een vogel kan daar misbruik van gaan maken, ik weet er alles van  :-[ :) ( en nee, ik beweer hier niet dat iemand hier dit doet, dit is een voorbeeld)

Er is niets mis met een consequente opvoeding en zo'n opvoeding heeft niks met 'respectloos' te maken.
Ik ga niet achter mijn vogels aan, ik kijk wel uit. Maar als ik ze terug in de kooi wil doen, moeten ze opstappen ja. Maar dat gaat zonder problemen, ze weten wat ik van ze wil als ik mijn hand uitsteek en 'opstappen' zeg. Wederzijds respect.
Weet je wat ik respectloos vind? Je vogel in een te kleine kooi opsluiten, er nooit uit halen, geen liefde geven, geen schoon drinken, weinig en slecht eten enz enz enz. Dat is respectloos...niet wat ik doe met mijn vogels.

Er huppelen hier 6 aga's rond, spokerig en al, maar zeker niet zielig omdat ik ze consequent opvoed.
Op dit moment zijn ze los, en ze kunnen doen en laten wat ik wil, maar wel binnen mijn regels. Ik vind het niet nodig dat alle aga's onder de kast gaan zitten, dus dat is dan een regel, daar mogen ze niet heen. Maar als ze zelf bij me willen zitten, vind ik dat prima.
Ik dwing ze niet om te komen kroelen, ik laat ze geen 100 keer achter elkaar opstappen, als ze willen eten, dan gaan ze eten, willen ze een stuk hout verslinden, dan doen ze dat...ze hebben wel degelijk een eigen wil.

Een kind heeft toch ook een eigen wil, binnen de grenzen van de ouders, en iedereen weet wat er kan gebeuren als die grenzen van de ouders niet consequent genoeg zijn.
Ik zie dat dagelijks in de kleutergroepen.... :CENS

Tommy

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: december 21, 2005, 20:56:57 pm »
jij snapt gewoon niet wat ik zeg!!! dat zegt niet gelijk dat jij daar achteloos conclusies uit zou kunnen trekken zoals deze!!!

gr jefta

Oke Jefta ;D Ik dacht al...huh? erachteraan rennen? Jefta? :CENS ;D Tuurlijk hebben ze een eigen wil Boudewijn, ook bij Jefta! Maar ...begrijp je t nu echt niet? of WIL je t niet begrijpen...misschien omdat Jefta van Hooimeijer geleerd heeft? en jij daar allergisch voor bent ofzo? :) Want dat idee heb ik af en toe bij enkele personen. Sommigen scheren ineens alles wat daarmee te maken heeft over 1 kam...zonder t echt te snappen. Ik zeg niet dat jij dat doet hoor, maar om consequent zijn, respectloos te noemen vind ik wel erg kort door de bocht.

Pascalle

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: december 21, 2005, 21:49:59 pm »
Iedereen heeft hier toch het beste met zijn vogels voor of niet soms? Waarom moeten sommige mensen dan zo katten op anderen? Ze zullen het zelf wel niet zo zien...helaas. Ik lees hier vaak dat Jefta mensen helpt, maar waarom wordt er toch altijd zo negatief gedaan? Bah!  :angry: Wees blij dat er nog mensen zijn zoals Jefta die klaar staat voor een ander. :a036:

En ook ik vind het NIET MEER DAN NORMAAL dat Gijsje opstapt wanneer IK dat wil. Hij heeft zich wel te houden aan de regels die in ons huis gelden, net als mijn honden en mijn dochtertje dat moet. En zo erg zijn die regels niet hoor! Wat is daar nou zo erg aan??

Koko

• Gast
« Reactie #116 Gepost op: december 22, 2005, 03:43:48 am »
haha nee ik ren er niet achter aan...
dat maakt koko er van!! :a036: :)

Nee Jefta dat maak jij er van, door te zeggen (yep in wezen wel) als Koko eens 1 x niet wil opstappen)
Ik leg uit hoe ik dit oplos naar ieders tevredenheid, maar kennelijk is dit dus volgens de zo genaamde kenners niet goed.

Overigens is het misschien van de 100 x dat hij 1 x niet opstapt, want op stappen is altijd iets leuks doen :P

dan heb ik nu nog 1 vraag jij zegt dat een vogel niet schrikt, hoe verklaar jij het topic  (hevig geschrokken) bij overige ?

Groetjes
Boudewijn

Groetjes

Koko

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: december 22, 2005, 03:49:00 am »

gr jefta

Nee Jefta tussen het geen respect hebben of dierenmishandeling zit ook nog eens een heeeeeeeeeel groot verschil
en ik snap heel goed wat jij bedoelt alleen ik ben het niet met je eens, met de manier hoe het een en ander uitgelegd wordt
daar bij is de methode ook niet zo bijzonder, die jij gebruikt, elk logische nadenkt mens zou dit moeten weten als ze aan een beest beginnen, of het nu een hond of een gaai is, maakt niet uit

Groetjes
Boudewijn

Koko

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: december 22, 2005, 03:59:23 am »
Oke Jefta ;D Ik dacht al...huh? erachteraan rennen? Jefta? :CENS ;D Tuurlijk hebben ze een eigen wil Boudewijn, ook bij Jefta! Maar ...begrijp je t nu echt niet? of WIL je t niet begrijpen...

Ik begrijp het zeker wel, knuffel beesten gooien naar Gaaien vindt ik ook erg vreemd om aandacht te trekken (ik doe dat op een andere manier)

misschien omdat Jefta van Hooimeijer geleerd heeft? en jij daar allergisch voor bent ofzo? :)

Nee ik ben niet allergische voor Dr H, wel voor zijn aanhang, heb Hooymejier een van zijn lezingen bij gewoont en ik kon het aardig vinden in zijn manier van omgaan

Sommigen scheren ineens alles wat daarmee te maken heeft over 1 kam...zonder t echt te snappen. Ik zeg niet dat jij dat doet hoor, maar om consequent zijn, respectloos te noemen vind ik wel erg kort door de bocht.

nou heb ik toch een vraagje, jij vertelt in een eerder bericht dat als ze ook 1 x niet direct opstappen, je gewoon weer bij stap 1  begint, dit is precies het zelfde wat ik doe, maar dat is dan niet goed
Het enige wat ik verdom is om mijn dieren of het nu de honden zijn of de gaaien of mijn kat ze iets met dwang te leren of te laten doen.
alles wordt op een speelse manier geleerd hier.
zonder de gedachte van 9IKWIL DAT ZE DOEN WAT IK ZEG)

Groetjes
Boudewijn

Koko

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: december 22, 2005, 04:22:56 am »
Iedereen heeft hier toch het beste met zijn vogels voor of niet soms? Waarom moeten sommige mensen dan zo katten op anderen? Ze zullen het zelf wel niet zo zien...helaas. Ik lees hier vaak dat Jefta mensen helpt, maar waarom wordt er toch altijd zo negatief gedaan? Bah!  :angry: Wees blij dat er nog mensen zijn zoals Jefta die klaar staat voor een ander. :a036:

En ook ik vind het NIET MEER DAN NORMAAL dat Gijsje opstapt wanneer IK dat wil. Hij heeft zich wel te houden aan de regels die in ons huis gelden, net als mijn honden en mijn dochtertje dat moet. En zo erg zijn die regels niet hoor! Wat is daar nou zo erg aan??

inderdaad een ieder heeft hier het beste met zijn vogel voor, en het is ook hartstikke goed van Jefta dat hij mensen met hun problemen helpt, maar is het niet zo dat de mens die problemen veroorzaakt
en hoe zou dit dan komen ?

Ook hier zijn er regels, als de honden los zijn mogen de Gaaien absoluut niet op de grond komen !! en dat weten ze,
voor de rest mogen ze gezellig een poosje krijssen, of dit nu 5 minuten is of een ochtend, het hoort er bij
en geloof me 2 Amazones krijssen heeeel hard
ook als ze niet direct op willen stappen omdat ze 1 x geen zin hebben omdat ze lekker zitten te dutten, nou dat mag hier ook , als het echt noodzakelijk is horen ze dat wel aan mijn stem (want dan gaat het Koko stap op) en gaan we wat leuks doen dan is het ( Kokoootje ga je mee  of Rico Kliko ga je mee)

dat bedoel ik er mee te zeggen, laat ze 1 x weg lopen of vliegen so what volgende x beter, en geloof me daar worden ze echt niet anders van, die van mij in ieder geval niet.
(Koko kwam hier op een leeftijd van 40 jaar, die heel zijn leven in een Kooi had gezeten of er op, voor de rest niets mee gedaan) helemaal tam gemaakt op mijn manier, door te belonen en stem intonatie en geen knuffel beesten in de lucht te gooien of richting hem om aandacht te vragen, gewoon van Koko kijk eens hier, ik hield de stok voor hem en het stukje kaas achter de stok, binnen 1 week zat hij er op en liep ik door het huis met hem
dit was mijn eerste gaai
het kan ook anders, dus
Maar kennelijk mag dat dus niet, en moet je jouw wil opleggen op de gaai, nou ik ben het daar niet mee ens

Groetjes
Boudewijn

« Laatst bewerkt op: december 22, 2005, 04:24:49 am door Koko »