Auteur Topic: JP-tje krijgt pit  (gelezen 38302 keer)

goffini

• Gast
Re: JP-tje krijgt pit
« Reactie #90 Gepost op: december 14, 2005, 21:55:57 pm »
hahhaha volgens mij heeft ze al een eigen butler,misschien zelfs nog wel meer dan een !!!!!!

geeft niet hoor, verwen jptje maar lekker heeft ze wel verdient,ik ben blij om te lezen dat het zo goed met haar gaat..

liefs anja  :-* :-* :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #91 Gepost op: december 15, 2005, 11:32:09 am »
Haha Ann, ja dat heeft ze gauw door als jullie niet wilen dat ze aan het verband zit, gaat ze dat toch lekker juist doen.. aandacht verzekerd! Het is eigenlijk niet de bedoeling dat ze dat krijgt als ze dat wil, maar in dit geval is het weer zo'n dilemma... Gelukkig blijft het er niet eeuwig omzitten, dus dat scheelt al weer!! :thumsup:

amacera de pera

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: december 15, 2005, 12:47:49 pm »
nee dit verband gaat er 29- 12 van af ik ben heel nieuwscierig hoe haar pootje dan is  nu staat het behoorlijk recht en dan kijkenwaneer haar andere poot word recht gezet  daar zit de pees nu wel goed mar haar pootje staat nog schuin naar buiten ,maar geen noot de dokter weet daar  ook raad   op

gr Ann

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #93 Gepost op: december 15, 2005, 13:03:40 pm »
 :thumsup: Ik ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken! ;)

amacera de pera

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: december 15, 2005, 18:06:13 pm »
ja wij zijn er ook heel nieuwschierig naar ,van daag heb ik haar voor het eerst harison gegeven ze nam 2 hapjes en keek me aan met een schuin kopie die wou zeggen bedonder je me nu ?dit is niet wat ik gewent ben .

ik kan haar niet testreng dwingen harison te eten omdat ze niet mag afvallen  ze weegt  maar 340gr dus kan niets missen , ze eet nu wel beten dan voor haar operatie maar dat is een zaad mensel en de pelets maakte tot poeder en deed dat door haar pap maar nu ze geen pap meer wil heb ik h aar maar harison voor haar gekocht , nu alleen nog hopen dat ze het eet  iik schakel haar langzaam over hoe langzaam dat licht aan haar

gr Ann

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #95 Gepost op: december 15, 2005, 19:03:31 pm »
Die Harrisons gaat ze wel eten hoor Ann! De meeste gaaitjes hebben geen moeite met die overgang.. Desnoods een beetje lekker maken met sinaasappelsap, coolbest, of roosvicee.. ;)

amacera de pera

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: december 23, 2005, 21:02:36 pm »
het eten van de harrisons gaat elke dag beter s'morgens geef ik Jp-tje harrisons smiddags krijgt ze haar fruit met groente  en voor het slapen mag ze dan nog een beetje zaad .alleen als ik zie dat ze de harrisons niet heeft opgegeten haal ik de bak uit de kooi loop er mee weg en kom 1min later met het zelfde eten weer terug ,dan zet ik haar op het opstapje (anders kan ze niet bij de etens bak ) en zeg dan  heel vrolijk o kijk eens wat lekker  jamie jamie , ze kijk me even aan en gaat gewoon weer lekker eten .

nog een paar dagen en we gaan alweer naar dokter Feld  ik ben zo nieuwschierig hoe de poot van JP-tje zal zijn als het verband er af is ,nu loopt ze er op  maar ze heeft natuurlijk wel steun aan het verband , maar hoe komt de poot uit dat verband het is echt spannend hij staat wel recht denk ik ,maar hoe zullen haar teentjes staan kan ze die spreiden om zo wat steviger te staan en zou ze ze ook  kunnen buigen en zich dan op een brede tak misschien ook kunnen verplaatsen ?????  ja er blijven nog even een stel vraag tekens staan . haar poot waar de pees is vast gezet  is niet rechter komen te staan en daar moet dan ook nog eens goed naar gekeken worden . de 29ste moeten we dus weer naar amerfoort JP-tje zou dus nog net voor het nieuwwe jaar ook nog aan haar andere pootje geopareerd kunnen worden als de d.a. het dan al kan doen , dan zou ze wel een mooie nieuwe start maken in het nieuwe jaar     we zullen zien ,nog een paar dagen wachten en we zullen het weten

allemaal een fijne kerst gewenst   groetjes van ons allemaal       

Ann

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #97 Gepost op: december 23, 2005, 22:00:55 pm »
Lieve Ann,

ik wil je mooie droom niet verstoren, maar ga niet uit van het mooiste. Dan kan het alleen maar meevallen.  :-*

Tuurlijk hopen we met z'n allen dat JP-tje er weer helemaal bovenop komt, maar als je het mij vraagt zal het pootje niet helemaal goed meer functioneren. Als het wel zo is, is dat natuurlijk fantastisch.

JP-tje zal met een recht pootje (rechte pootjes) zeker beter staan en kunnen lopen, maar of de teentjes ook allemaal goed funtioneren betwijfel ik. Hoe klein is alles wel niet. Ze heeft de teentjes nooit goed kunnen gebruiken, dus die zijn helemaal niet goed ontwikkeld.

Ik zie graag de realiteit onder ogen. Maar uiteraard hoop ik met je mee dat alles van het pootje weer werkt.

Spannend hoor zo naar de 29e. Ik duim voor je mee  :-*  Ik vind het geweldig wat jullie allemaal voor dat beestje doen. Beter had ze het niet kunnen treffen.  :-*

Pascal

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #98 Gepost op: december 23, 2005, 22:04:46 pm »
Ook ik duim mee de 29e!
Jullie ook fijne dagen en veel sterkte!  :-*

amacera de pera

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: december 23, 2005, 23:28:21 pm »
hoi pascal    je verstoort mijn droom niet hoor, maar als  ik zo naar JP-tje kijk kan ik toch alleen maar hopen dat het binenkort  wat gemakkelijker zal zijn  voor haar , dat ze haar pootjes wat beter kan gebruiken ik weet heel goed dat ze nooit zo al lopen en klauteren als lora en pedra maar nu ze een tijdje in huis is zie je zo duidelijk wat ze mist en dat is best veel  JP-tje zal het wel niet zo ervaren ze heeft nooit goed kunnen lopen weet ook niet hoe het dan is die teentjes hebben nooit plat op de grond gestaanen dat zal heel raar voor haar zijn als ze die dan zo neer zou kunnen zetten en misschien blijft ze ook wel op de zijkant van haar voetje lopen , ik hou daar wel rekening mee maar  af en toeals ze dan zo lekker zit te spelen  zit ik best wel in twee strijd zo van ach lieverd  wat moet jij alllemaal doorstaan  kon je me maar zeggen wat wijsheid was ,wat je zelf zou willen (moet ze eerst leren kletsen ) wij nemen  nu( wel samen met de d.a.)een aan tal beslissingen ,maar we moeten afwachten hoe die uitpakken . ik vind het niet moeilijk om haar te verzorgen en te vertroetelen,maar als ik haar zo zie vooruit worstelen ,het kruipen gaat nu ook niet zo makkelijk met een stijf poot. dan vind ik het wel eens moeilijk om te aksepteren dat haar zoveel leed is aan gedaan. ik twijfel ook niet aan het kunnen van de D.a.maar ook hij kan niet toveren, en laten we eerlijk zijn er zitten ook risico's aan dat brengt ieder operatie met zich mee hoe klein die ook is ,natuurlijk als ik wensen mocht zou ik willen dat ze 29-12 kern gezond na me toe zou kunnen lopen ,maar ook mijn gezond verstand zegt me dat dat nooit zal gebeuren .
naar maten we dichter bij de 29 ste komen vind ik het toch ook wel heel spannend worden , het gaat harstikke goed met haar ze groeit niet zo snel in gewicht als ik had verwacht maar ze verbrand ook een hoop met haar inspanningen,  ze is al wel aan gekomen .

nee pascal ik ga niet uit van het mooiste, alles wat maar iets verbetering brengt is mee genomen dus blijf ik hopen op iets verbetering
en Ann zou Ann niet zijn als ze niet  voor de volle 100% bleef knokken en hopen ook al zijn er momenten van twijfelen en ook al spat er een zeepbel uitelkaar er zijn en blijven plannen voor de toekomst en dat blijft een mooie droom  ;)   :-[

groetjes  Ann 

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #100 Gepost op: december 24, 2005, 08:30:12 am »
ook al zijn er momenten van twijfelen en ook al spat er een zeepbel uitelkaar er zijn en blijven plannen voor de toekomst en dat blijft een mooie droom  ;)   :-[

Dit vind ik heel mooi gezegd.  :-*

Ik ben blij dat je in je droom toch nog met beide benen op de grond staat. Ik zou zeggen...... ga zo door  :thumsup:

Pascal

amacera de pera

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: december 27, 2005, 14:45:42 pm »
van daag wil JP-tje weer niet eten  zelfs geen zonnepitje  :CENS, bij hetop tillen piept ze en probeert naar je hand te happen  ???, het lijkt er op dat de poot die niet in het tape zit zeer doet aan die kant mogen we haar niet op pakken  :( de afspraak voor a.s donderdag heb ik dus maar verzet naar vanavond om 19.45 kunnen we weer terecht  :thumsup: hopelijk is er niet iets aan de hand en vind ze alleen maar dat de aanhechtingen van de pees er lang genoeg hebben gezeten , waarshijnlijk trekt dat nu een beetje waardoor ze zich niet zo leker voelt, maar het zekere voor het onzekere vannavond er naar laten kijken
als we terug zijn zal ik jullie laten weten wat en hoe het is

gr Ann

jeske5

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: december 27, 2005, 14:47:00 pm »
succes! ik zal duimen voor JP-tje dat alles goed is! (en voor jou natuurlijk)

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #103 Gepost op: december 27, 2005, 17:24:33 pm »
Veel succes straks,ben benieuwd!

amacera de pera

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: december 27, 2005, 18:27:25 pm »
dank je we vertrekken zo , maar ooooooo wat is het koud ik zal haar lekker in een handdoek wikkelen en zo onder mijn jas doen tot de auto warm is en ik stuur hans 5 min eerder naar beneden dan is de auto al iets op gewarmt
 om haar pootjes maak ik mij niet zo veel zorgen meer dat ze zo mager blijft en nu weer niet wil eten maa oke dat horen we staks ook wel
wat we daar aan moeten doen datze pijn in haar pootje heeft kan goed zijn het gaat natuurlijk trekken en dat is niet leuk ik kan het me nog goed herineren toen ik een stel hechtingen had daat gaat echtvervelend trekken maar wij kunnen daar nuchter over  na denken maar dit beesje natuurlijk niet

ik zal me wel om niets zorgen maken ,dat is het antwoord wat ik straks heeeeeel graag hoor

tot vanavond   gr ann