Men kan zelf wel inschatten of hij het aan kan om een kleine op te voeden
Hai,
helaas schijnt de praktijk toch anders te zijn, als je ziet hoeveel jonge vogels door onkunde gehandicapt of erger raken, zelfs hier op de dit forum komen we de meest vreselijke toestanden tegen.Neem dat grijze roodstaartje maar met die misvormde pootjes waar Ann zich gelukkig over ontfermt heeft.Als je wat over de 1ste eigenaar zegt, is het excuus maar ze wisten het toch niet.
In mijn ogen pure dierenmishandeling, dat eigenlijk gestraft moet worden.
Iedere Nederlander is geacht de wet te kennen, daar zal gegarandeert in staan dat dieren die onder je verantwoording vallen ,het recht hebben op de best mogelijke verzorging.
Maar ook de kweker had zijn verantwoording moeten nemen en de vogel niet mee mogen geven voordat hij zelfstandig at, dus deze is in mijn ogen net zo schuldig.
Waarom ben jij een voorstander van handopfok Frank
Ik ben geen tegenstander is misschien beter gezegd.
Ik heb bij diverse mensen in de kweekkeuken gekeken en het is heel simpel handopfok vogels kunnen zonder problemen na een week of 10-12 mee naar de nieuwe baas.
Een niet tamme natuurbroed gaai is net zo tam te krijgen alleen kost dat veel meer tijd en daardoor wordt de vogel ook een stuk duurder.Nu zal je zeggen dat heb ik er voor over, maar helaas ook hier is de praktijk weer anders.De meeste mensen kopen liever een grijze roodstaart zo goedkoop mogelijk.
Hoe kan je anders het succes vande adv.campagnes van Dennis verklaren""een grijze roodstaart voor 199 euro"".Dat die beesten doodziek zijn en wildvang Timney's wordt er niet bij vertelt, maar dan heeft hij ze alvast in de winkel en wie kan dan nog een schattig babietje van 800 euro laten staan?
Maar ik dwaal af, om te beginnen ,is voor de meeste mensen ideaal een handopfok vogel, maar vergis je niet de opvoeding moet daarna pas beginnen,
mvg Frank