Auteur Topic: ben hevig geschrokken het moet niet gekker worden  (gelezen 6923 keer)

roodrunner

• Gast
ben hevig geschrokken het moet niet gekker worden
« Gepost op: december 11, 2005, 15:30:42 pm »
 >:D Kom ik bij een paar kennisen gezellig op de koffie en ja hoor daar begon het.O jeanet ik vindt papegaaien zo mooi en leuk.ik frondste mijn wenkbrouwen en zeg weet waar je aan begint.Een papegaai wordt oud kan gillen nou noem maar op ik bleef praten.Maar ze waren er sterk voor om er een te nemen.(JA WAT MOET JE DAN) zeggen ze er komt zo iemand blijf je nog even.Mijn nieuwschierigheid gewekt ja van wie niet.De deurbel komt er daar een kerel binnen.of hij zo uit de klei was getrokken doos onder zijn armen .ik begon al inwendig o nee o nee Maar ja hoor in de doos zaten 4 bbtjes te rillen en erg jong.hij pakte met zijn grote handen een kleintje en zei voor 400 mag je deze hebben de andere kosten meer.ik keek in de doos.en liep rood aan.En ik kon mijn mond niet houden hij zei dat ze nog maar een maal pap moesten .Nou ik kon zien dat daar geen moer van klopte en ben hem in de haren gevlogen verbaal allereerst een handdoek erin gedaan en een kruik.Ja een tijdelijke oplossing maar wat moet je anders ik heb mijn kennisen uit hun bolle kop kunnen praten om er een te nemen.Maar dat dit tegenwoordig kan even bellen en ze komen aan je deur kotsmisselijk werd ik ervan.ik kon niet veel meer doen.wel heb ik zijn kenteken opgenomen en via google opgezocht ja hoor uit braband adres alles had ik.heb er een flinke melding van gemaakt bij de a i d of ze deze handelaar na wilde trekken en of dit mag ze gaan er achter aan heb een brief gehad van de melding met nr kan dus bellen hoe het ervoor staat.MIJN VRAAG KEN IEMAND DEZE MANIER VAN PAPEGAAIENHANDEL.ik had er nog nooit van gehoord en mijn kennissen hebben geen gaai maar maken bij mij de hokken schoon maken speelgoed en zijn zo ook tevree maar dat was me schrikken hoop het nooit meer mee te maken.Diep treurig :cry:

Koko

• Gast
Re: ben hevig geschrokken het moet niet gekker worden
« Reactie #1 Gepost op: december 11, 2005, 15:54:58 pm »
walgelijk zijn dit soort praktijken, maar zo gebeurt het ook met pups en kittens

Groetjes
Boudewijn

amacera de pera

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 11, 2005, 16:17:36 pm »
Wat een walgelijk iets het lijkt wel een postorde bedrijf , >:D :angry: daar moet toch zeker wel wat aan te doen zijn ?ach die arme beesjes :cry:

ann

..ingrid..

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 11, 2005, 16:34:36 pm »
dit soort mensen moeten ze opsluiten.
echt !!!!!!!!!! :angry: :angry: :angry:

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 11, 2005, 17:57:34 pm »
Hai,

ik weet dat ene Martin uit Steenwijk op deze manier werkt,haalt en brengt vogels niemand weet waar de beste man woont, ennuh zijn vogels zijn idd BAD NEWS.
Een waarschuwing is idd op zijn plaats aan de andere kant is het in principe niet verboden wat hij doet.
Het zijn weer de mensen die voor een dubbeltje op de 1ste rang willen zitten, die met deze man in zee gaan.
Mensen koop in hemelsnaam bij een kweker die verantwoord bezig is , waar je ook mag komen kijken en die je de nadelen en voordelen van het houden van de vogels waar het omgaat uitgebreid vertelt,

mvg Frank

dutchgerard

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 11, 2005, 18:24:07 pm »
Voor een dubbeltje op de eerste rang? Ik vind het nog al een prijs voor een BB'tje!

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 11, 2005, 18:32:00 pm »
Voor een dubbeltje op de eerste rang? Ik vind het nog al een prijs voor een BB'tje!

Klopt , maar ik geloof ook niet dat het verhaal precies zo in elkaar steekt,

mvg Frank

amacera de pera

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 11, 2005, 18:32:34 pm »
er staat inderdaat heel vaak een martin uit steen wijk op m.p  maar kijk ook uit voorde heer Goelab uit zwolle die zie ik ook regelmatig op mp meestal stuur ik de verkoper eemn mail om ze voor hem te waarschuwwen  dit is die verkeerde kweker waar lora van daan kwam en ik al een de dierenbescherming voor gebeld heb , jammer genoeg kan dit heer schap gewoon door  gaan , maar waar ik hem kan dwars bomen daar zal ik het doen  de vogels zitten bij hem in een schuur zonder dag licht  zijn zeer smerig lora zat daar vorig jaar in een kleine kooi gewoon buiten (begin december)  het vroor  en ze had geen bescutting  het is ook niett  gek dat ze binnen de kortste keren in de klineik op de uit hof  in utecht was
wel vind ik het altijd jammer als je zo iemand door geeft aan de dieren bescherming je er nooit meer wat van hoor

gr ann

Rika1963

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 11, 2005, 19:30:45 pm »
Triest hoor om dit te horen pfffffffff met vogels langst de deur, nog even en dan hebben we een tupperware party met vogels .......schandaldig.
Waar gaat dit heen !!! :angry: >:D

Groetjes Rika

goffini

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 11, 2005, 20:16:25 pm »
pfffff ik wordt gewoon ziek als ik dit soort dingen hoor,en dat allemaal voor dat kut geld (sorry) >:D

gr anja

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #10 Gepost op: december 11, 2005, 22:42:05 pm »
Sorry hoor maar als ik dit goed lees heeft uw kennis deze man laten komen.Hadden ze er dan zelf geen behoefte aan om eens te gaan kijken!!!
Let wel het zijn absoluut niet mijn practijken,maar hieruit blijkt in mijn ogen dat de aanschaffer van een papegaai in heel veel gevallen impulsief een gaaitje wil hebben.Ik vind het echt ook ongelovelijk dat die mensen niet eens de moeite nemen om te gaan kijken onder wat voor een omstandigheden deze fokker bezig is.
Ik ken het hele verhaal niet maar als ik dit zo lees is dat wel weer een vraag die mij bezighoud.

Rob

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: december 12, 2005, 09:57:14 am »
Ja, jouw kennissen is veel te verwijten, Jeanette...  :(

Waarschijnlijk gaat het met heel veel mensen zo.. Impulsief en w

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #12 Gepost op: december 12, 2005, 11:26:27 am »
Zoals Boudewijn al zei, dit gebeurt al heel lang bij honden en katten op deze manier en dat werkt dus! En handelaren zullen altijd alles uit de kast halen om te verkopen en aangezien dit werkt, zullen we in de toekomst nog vaak dit soort verhalen gaan tegenkomen. In deze maatschappij worden mensen steeds gemakkelijker en laten ze zelfs de huisdieren bezorgen! Je hoort op een schoolplein (tussen de ouders) ook weleens de opmerking: wat maakt het nou uit waar het vandaan komt, het gaat er toch om hoe ze het krijgen? Ja, gemak dient de mens! En dat niet altijd op de juiste manier helaas.
Maar 400,-- voor een BB, bij Ranzijn te Zaandam zit al een poosje een volwassen BBtje (die er prachtig en lief uitziet, die ook handtam is en daar vragen ze ook maar liefst 395,-- euro voor!

jokesfokes

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 12, 2005, 11:38:33 am »
jeetje zeg wat een klootzak zeg om zo met die kleine wurmen alngs de deur te gaan, afleveren aan huis pffffffff moet niet gekker worden, en dan die prijs :o die vent spoort echt niet :angry:
maar je ziet maar hoeveel mensen daar intrappen, want als jij daar niet was geweest hadden ze het waarschijnlijk wel gedaan :cry:

waldy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 12, 2005, 12:52:07 pm »
hoi ja inderdaad staat hij vaak mp die martin ik heb er zelf ook heel veel van gehoord en mijn broer woond in steenwijk en heeft al eens na gevraagt waar dat persoon moet wonen er zijn mensen genoeg die hem kennen maar ze zeggen er bij dat hij niet zelf in steekwijk woond dat is een adres van zijn zo genaamde goede vriend waar hij dit handeltje samen mee heeft en dan doet er ook nog een brood vokker mee zeggen ze ergens uit friesland .dus mensen koop echt niets daar hoor .