Auteur Topic: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Horn  (gelezen 101848 keer)

arnootje

• Gast
Re: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Gorinchem
« Reactie #375 Gepost op: september 04, 2007, 19:38:42 pm »
klopt Dorian, Er zit veel verschil tussen kwekers. Ik ken veel kwekers die kweken voor de hobby, en om jongen op stok te krijgen. Met name uitproberen van nieuwe soorten. Hier zie je veel wisselingen in vogels. Testen worden niet gedaan, te kostbaar.

Ed en thiely de moor en nog veel meer andere kwekers zijn een heel ander soort kweker zij kweken vogels voor de gezelschapsmarkt, en dan praat je ook niet over die hele grote aantallen jongen. Deze kwekers zullen ook niet veel wisselen met vogels, er wordt gewerkt met vaste koppels die dikwijls al jaren in bezit zijn. Deze kwekers zullen heel vaak ook testen doen op alle vogels vooraleer ze op de kwekerij komen.

Waar winkels hun jongen vandaan halen weet ik niet precies, wel heb ik het er met bert ook overgehad dat je je jonge vogels veel beter zelf kan kweken, je weet dan ook precies wat je in huis hebt. Bert had ook nog een aantal kwekers die met bijvoorbeeld maar 1 koppel kweken en hier is geen roulatie in vogels dus ook geen risico factor.

Dorian

• Gast
« Reactie #376 Gepost op: september 04, 2007, 19:53:43 pm »
Wij zouden ook als Pink en Puck ooit op het idee komen wel kindjes te maken, maar deze niet zelf op te voeden, misschien denken aan een winkel als Dieca.
Dan ben je dus ook "kweker" met 1 vast koppel.

Ergens eerder in deze discussie werd genoemd dat Sjaak niet op de hoogte is ws van deze discussie.
Dat er ms een mail gestuurd moet worden.

Inmiddels zijn wij een jaar verder vanaf het moment dat we bij Dieca waren en Pink van Ed en Thiely in huis kregen.
Wanneer ik tijd heb wil ik toch wel terug naar Dieca en dan zal ik de vragen die ik hier stelde en dat wat ik hier ter discussie stelde aan Sjaak zelf proberen voor te leggen.
Wel zo eerlijk inderdaad, maar ik moet wel even tijd hebben om door de weeks en niet een drukke zaterdag, langs te gaan.
Dan kan ik meteen leuke speeltjes kopen, want dat is iets waar Dieca zeker een ruim aanbod in heeft...

Caiolinda

• Gast
« Reactie #377 Gepost op: september 04, 2007, 19:57:59 pm »
Ja je moet er even voor zoeken of je ogen open houden maar dan kan je goede kwekers vinden Dilletantjes Vader (kees) vind ik ook een goede kweker we zijn al een paar keer bij hem geweest hebben per mail contact over hoe het gaat en als er vragen zijn. En toen Quinzy ziek werd was hij de eerste die belde toen we terug waren vanaf de VA. Hij heeft ook al jaren dezelfde vogels.

Quinzy hebben wij ook niet laten testen toen wij hem kregen omdat we wisten waar hij vandaan kwam enz. Bij de VA vroegen ze ook of hij was getest omdat het even niet goed ging met z`n maag maar ik heb gelijk gezegd dat hij geen ziektes zou hebben hij is toen getest op alles en had geen enkele ziekte en is weer gezond na even aan de antibiotica gezeten te hebben. Je voelt vanzelf of het goed zit en als dat zo is dan is het uiteindelijk ook goed. En Qwa prijs is Kees dan heel goedkoop als je het vergelijkt.

ede

• Gast
« Reactie #378 Gepost op: september 04, 2007, 21:19:26 pm »
Ergens eerder in deze discussie werd genoemd dat Sjaak niet op de hoogte is ws van deze discussie.
Dat er ms een mail gestuurd moet worden.

Nogmaals Sjaak is hier lid. Ik kan me voorstellen dat hij zich niet in de discussie zal mengen. Daarmee doe je als zaak zijnde vaak meer kwaad dan goed.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #379 Gepost op: september 05, 2007, 16:54:28 pm »
Niet iedereen heeft de tijd om alles te lezen op forums  ;)
Misschien dat hij dit tot nu toe nog niet heeft gelezen of de tijd niet gehad heeft om te posten.
Ik zou het wel zo netjes vinden dat alle vragen die hier staan naar hem toe gaan.  ???

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #380 Gepost op: september 06, 2007, 08:44:31 am »
Ik zou het wel zo netjes vinden dat alle vragen die hier staan naar hem toe gaan.  ???

Hoe zie je dat voor je Janina? Dat wij als beheer deze vragen naar hem toesturen?

Edit Pascallo.NL: vanwege verwarring van deze post de post opgesplitst in 2 reacties
« Laatst bewerkt op: september 06, 2007, 17:24:07 pm door Pascallo.NL »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #381 Gepost op: september 06, 2007, 16:36:36 pm »
Sorry, ik vind je post niet zo vriendelijk overkomen  ???
Is dat een aanval naar mij toe omdat ik het niet echt netjes vind dat hier dingen worden neergezet waarvan niemand weet of het nu wel of niet klopt, of misschien...
Ervaringen neerzetten is altijd prima, maar geruchten of 'van horen zeggen' daar ben ik zelf niet zo voor, maar dat is mijn mening en ik hoop toch dat ik die hier ook kwijt kan.

En hoe ik dat voor me zie.... :CENS  net als jij dus, als je meer wilt weten vraag het hemzelf, voor je dingen neerzet die je niet zeker weet.

ede

• Gast
« Reactie #382 Gepost op: september 06, 2007, 16:51:58 pm »
Dit is helemaal niet nodig zo.  :(

Zoals jij je mening over bovenstaande neer zet mogen ook anderen hun mening over Dieca kwijt. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om te lezen als mensen hun vraagtekens bij bepaalde beslissingen/houdingen enzo bij je favoriete zaak zettten. Maar helaas kan niet iedereen hetzelfde denken. En moet je soms denken: ach ik weet wel beter. (ofzo!)

Je kunt helaas niet voor andere bepalen wat ze zeggen, denken of voelen over een zaak.

Nogmaals het gaat achter niemands rug om. Het hele forum is openbaar voor gasten. Iedereen kan alles lezen. Sjaak dus ook. En hij zal voor zich zelf wel bepaald hebben van: ik reageer hier niet op.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #383 Gepost op: september 06, 2007, 17:22:50 pm »
Sorry, ik vind je post niet zo vriendelijk overkomen  ???
Is dat een aanval naar mij toe omdat ik het niet echt netjes vind dat hier dingen worden neergezet waarvan niemand weet of het nu wel of niet klopt, of misschien...
Ervaringen neerzetten is altijd prima, maar geruchten of 'van horen zeggen' daar ben ik zelf niet zo voor, maar dat is mijn mening en ik hoop toch dat ik die hier ook kwijt kan.

En hoe ik dat voor me zie.... :CENS  net als jij dus, als je meer wilt weten vraag het hemzelf, voor je dingen neerzet die je niet zeker weet.

Ohhh. Janina. Het is helemaal geen aanval naar jou persoonlijk. Ik zou niet durven. Als je het zo opvat dan spijt me dat.

Ik had de post even in tweeen moeten hakken. De eerste regel is bedoeld op jouw citaat. De rest is hoe ik erover denk.

Nogmaals sorry als het hele geheel op jouw persoonlijk lijkt gericht, dit was niet mijn bedoeling. In jouw vraag zit ook helemaal geen aanleiding om jouw aan te vallen als ik dat al zou willen.

We denken er blijkbaar allebei anders over.

Het forum is zoals Corina al zegt openbaar. Sjaak is 24 dagen geleden voor het laatst ingelogd geweest, dus hij zal de hele discussie niet meegekregen hebben. Wat mij betreft gaan wij vanuit Parkieten-Land beheer hem niet op de hoogte stellen over deze discussie. Als jij vindt dat hij dit wel moet lezen, dan ben erin vrij om hem op deze discussie te attenderen. Sjaak zal zelf moeten beslissen of hij wel of niet gaat reageren. Kan natuurlijk ook zijn dat hij bewust niet meer op fora kijkt vanwege dit soort discussies.

Ik hoop dat je mijn/ons standpunt hierin kan begrijpen.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #384 Gepost op: september 06, 2007, 17:24:55 pm »
Edit Pascallo.NL: Vervolg van afgesplitst bericht

Sjaak kan zich als lid van dit forum ook abonneren op een topic zodat hij notificaties toegestuurd krijgt.

Ik zit er heel makkelijk in. Degene die vragen hebben aan Dieca kunnen zelf contact met ze opnemen om de vragen te stellen en antwoord te krijgen.

Wanneer er deze discussie op een verjaardag of een bijeenkomst gevoerd zou worden, dan wordt de betreffende winkel ook niet daarna apart benaderd om het af te ronden of zo.

Ik ben zelf bezig met het opstarten van een eigen zaak en ik zou me nooit in een discussie willen mengen wat over mijn zaak gaat. Je probeert je als ondernemer dan te verdedigen, maar voor je het weet wordt het van kwaad tot erger.

Als het goed is heb je als ondernemer een businessplan en heb je een bepaalde weg ingeslagen wat jij de beste weg vindt om je bedrijf te runnen. Hier sta jij als ondernemer achter. Een mens zal een mens niet zijn wanneer er een groep zal zijn die deze weg geweldig vindt. Een ander vindt de weg niets en is er negatief over. Er zal ook een groep mensen blijven die de weg die in bewandeld geweldig vindt, maar het je eigenlijk niet gunnen.

Hier moet je je als ondernemer niet in mengen. Als jij achter je manier van ondernemen staat dan hoef je je niet te verdedigen. Je kunt nooit alle klanten voor je winnen.

Als voorbeeld. Ik vind zelf als optiekzaak Pearl een kl*te winkel. Een ander zweert erbij, maar geef mij maar een kleinere opticien waar je wat persoonlijker behandeld wordt.

Al met al. Als men dus vragen heeft aan Sjaak. Stel deze dan gewoon aan Sjaak zelf en niet hier op het forum. Dan krijg je rechtstreeks antwoord van hem ipv via via. Dit topic gaat "over ervaringen met........" dus je kunt wel gewoon je ervaringen over Dieca kwijt in dit topic.

Dorian

• Gast
« Reactie #385 Gepost op: september 06, 2007, 17:27:55 pm »
Janina, zoveel dingen zijn er niet onduidelijk.

Ik weet bijvoorbeeld, omdat ik bij Dieca geweest ben, dat de vogels in bakken zaten in de winkel.
Daar gaf ik mijn mening over en ik heb gevraagd of ze er nog zitten.
Ik dacht namelijk (omdat Sjaak dat tegen me heeft gezegd) dat de vogels naar boven zouden gaan.

Daarnaast IS het zo dat hij vogels verkoopt voordat ze zelfstandig is. Ik heb daar al een keer een discussie over gehad met Sjaak zelf en zet er mijn vraagtekens bij. Dat is hier gepost.

Daarnaast is het ook feit dat de vogels bij Sjaak veel duurder zijn dan bij veel kwekers.
En waar iedereen het over eens lijkt te zijn is dat Sjaak begeleiding levert.

Ik zie sowieso niet dat er veel verkeerde dingen worden gezegd.
En ik wil best de discussie met Sjaak aangaan, de vorige keer echter heb ik dat niet als prettig ervaren.
Daarnaast vind ik bovenstaande niet echt iets noodzakelijks om met Sjaak over te willen discussieren.
Hij heeft een aanpak gekozen en is zich waarschijnlijk prima bewust van het feit dat er ook mensen zijn die er anders over denken.

Staat er echt zoveel slechts genoemd over Dieca tot nu toe?
Nee toch? En onwaarheden?

Pascal, ik denk trouwens dat jij in je mail de spijker op de kop slaat.
Als Sjaak al op de hoogte zou zijn van dit topic, is het misschien een wel overwogen keuze niet te reageren.
Hoe goed of slecht je ook bent, mensen zullen je altijd ter discussie (willen) stellen.
Ik vind daar persoonlijk niks mis mee, want het houd je als klant scherp, maar ook als eigenaar van de winkel in dit geval.
Het is zelfs maar goed ook, want als alleen Sjaaks aanpak goed was, dan zou hij het nog drukker hebben.
En zou dit forum niet eens meer bestaan, omdat iedereen met een gaai met zijn neus dezelfde kant op zou staan.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #386 Gepost op: september 06, 2007, 20:11:04 pm »
Dat Sjaak (Dieca dus) duurder is als kwekers is niet alleen omdat hij begeleiding er bij geeft, maar ook omdat hij een winkel heeft en er dus van moet leven. ;)

Verder weet ik van Sjaak zelf dat hij niet reageert. Het schiet niet op, hij heeft het wel eens gedaan in emotie, maar dat betreurt hij nu volgens mij. Het is echt beter (daar ben ik het dus mee eens) om het niet te doen! ;)

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #387 Gepost op: september 06, 2007, 20:36:26 pm »
Een goede naam opbouwen daar doe je oha een lange tijd over.Die zelfde naam afbreken,dat kan zo snel gebeuren.Daarom moet hij gewoon lekker doorgaan zoals hij nu doet(geen idee wat hij doet,ik hoor en lees over het algemeen goede verhalen.Ben er zelf nooit geweest)Als mensen vragen hebben staat het echter altijd vrij om ze aan desbetreffend persoon te richten lijkt mij.Zo weet je uit eerste hand hoe het zit en gaan verhalen geen eigen leven leiden.

Rob

Grecia

• Gast
« Reactie #388 Gepost op: september 06, 2007, 21:24:20 pm »
Een winkelier is altijd duurder, dat is logisch want hij moet alle kosten die gemaakt worden terug verdienen. Alleen maken sommigen de prijs ook wat duurder als ze ervaring hebben en het idee hebben dat ze goede service leveren. Naamsbekendsheid betekend ook je prijzen opkrikken als je dat wilt.
Gelukkig mag je als klant nog steeds zelf bepalen waar je heen gaat om te kopen. Dus je bent vrij om te bepalen hoeveel je wilt betalen voor je vogel.
De keuze van winkel of kweker, daar valt nooit over te twisten, want iedereen heeft zijn eigen mening en ervaringen en vooral zijn eigen budget.

Aniki

• Gast
« Reactie #389 Gepost op: juli 09, 2008, 10:59:44 am »
wij zijn een paar weken voor het eerst speciaal naar dieca gegaan. we vonden het speeltjesaanbod al vrij veel maar volgens Sjaak, waren we niet op het goede moment, want er was al veel uitverkocht.
je merkt dat hij veel verstand van zaken heeft en alles benaderd vanuit het welzijn van de dieren, niet vanuit een winstoogmerk. (in het echt zal het er misschien tussenin liggen, je moet ook winst maken natuurlijk)

maar het overige personeel vonden we eigenlijk wel onder de maat... een vrouwelijke werknemer verwees ons al meteen door naar sjaak terwijl we een simpele vraag hadden over of een bepaald speeltje wel of niet in de winkel aanwezig was.
en wat helemaal vreemd was: een jongen (die alleen maar in de weg zat op de trap en met zn telefoon bezig was) rookte gewoon de ene na de andere sigaret midden in de zaak. ik heb nog nooit iemand zien roken in een winkel, laat staan een dierenwinkel.
Sjaak reageerde ook een beetje vreemd daarop. dat ze het gelukkig niet zo vaak doen etc. hij is toch de baas  :CENS

voor de rest echt een hele mooie zaak!