Auteur Topic: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Horn  (gelezen 102152 keer)

Grecia

• Gast
Re: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Gorinchem
« Reactie #360 Gepost op: augustus 31, 2007, 22:53:10 pm »
Ja dat had ikzelf ook gehoord. Zal nog weleens vragen wat ie dan allemaal al kan :P

Ik denk dat zo een vogeltje of rose eitjes of gouden eitjes legt.  cheesy2
Is niet normaal zulke hoge prijzen!

Jeffrey

• Gast
« Reactie #361 Gepost op: augustus 31, 2007, 23:12:35 pm »
Ik denk dat zo een vogeltje of rose eitjes of gouden eitjes legt.  cheesy2
Is niet normaal zulke hoge prijzen!

;D

Dorian

• Gast
« Reactie #362 Gepost op: september 01, 2007, 09:44:15 am »
Dieca is inderdaad wel een dure winkel  :o :o

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #363 Gepost op: september 03, 2007, 20:18:09 pm »
De grijzen kosten 700 en de amazones 800. ;)

in belgie kosten de grijsjes tussen de 550 en 650€

arnootje

• Gast
« Reactie #364 Gepost op: september 03, 2007, 20:31:20 pm »
Dat zijn ook zo'n beetje de prijzen bij de kwekers hier in nederland, dieca en anderen moeten er ook op verdienen he. Ik vind het ook helemaal niet erg hoor dat de prijs behoorlijk hoog ligt, wordt het ook geen impuls aankoop.

En zolang je de goede informatie krijgt, en de nazorg. is dat geld het meer dan waard.

giggles

• Gast
« Reactie #365 Gepost op: september 03, 2007, 23:54:10 pm »
Winkels zijn duurder als kwekers...

Plus zitten sommige winkels de prijzen op te schroeven. Ze komen met het verhaal dat er een tekort aan grijsjes gaat onstaan door het import verbod op grijsjes uit het wild.

arnootje

• Gast
« Reactie #366 Gepost op: september 04, 2007, 05:59:18 am »
Winkels zijn duurder als kwekers...

Plus zitten sommige winkels de prijzen op te schroeven. Ze komen met het verhaal dat er een tekort aan grijsjes gaat onstaan door het import verbod op grijsjes uit het wild.

Toch is dit wel zo, na de importstop zijn de prijzen flink omhoog gegaan. Bonte boertjes voor deimport zaten op 150 tot 175 euro, nu zitten de bedragen op 325 tot 350 euro voor een koppel. Grijzen zitten nu ook al flink hoger. De kwekers beginnen met de prijzen hoor, winkels gaan er alleen maar mee mee.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #367 Gepost op: september 04, 2007, 09:07:15 am »
Ik heb nog nooit een bbtje gezien voor 150 per koppel,niet eens per stuk.
In een dierenwinkel hier koste die 350 ofzo vorig jaar,en was niet een een baby meer.

Dorian

• Gast
« Reactie #368 Gepost op: september 04, 2007, 17:19:57 pm »
Dat de kwekers ermee beginnen klopt niet Arnootje. Althans, zeker niet alle kwekers. Winkels lopen al enigszins voor op veel kwekers. De prijsstijging is in verhouding trouwens ook groter bij winkels dan bij kwekers.

Was het maar waar dat mensen geen inpulsaankopen meer doen nu de gaaitjes duurder maken, maar wanneer iemand de richtprijzen niet kent, maakt het denk ik weinig uit of een grijze 600 e of 800 e kost.
Over die nazorg van Dieca: die krijg je ergens anders ook, bij bijv. een goede kweker. Dus om daar 200 e meer voor te betalen aan Dieca is naar mijn mening idioot, tenzij je echt kiest voor Sjaak van Dieca, omdat je alleen van hem een vogel wil natuurlijk.

Ik heb ook nog nooit koppeltjes BBtjes gezien voor minder dan 300. Ik kan me zelfs niet anders herinneren dan een gemiddelde prijs van 175e voor 1tje. En dat is dan gewoon marktplaats...

arnootje

• Gast
« Reactie #369 Gepost op: september 04, 2007, 17:37:31 pm »
Ik heb nog nooit een bbtje gezien voor 150 per koppel,niet eens per stuk.
In een dierenwinkel hier koste die 350 ofzo vorig jaar,en was niet een een baby meer.

Ik kan je het bankafschrift nog laten zien, in 2005/2006 waren koppels bb nog 150 a 175 e het koppel. Heb ze namelijk zelf gehad, en toen was dat de normale prijs, 6 maanden later schoten ze naar de 300 a 325 nu.
Kan je zelf telefoonnrs geven van bb kwekers die dit zullen confirmeren.

Dat de kwekers ermee beginnen klopt niet Arnootje. Althans, zeker niet alle kwekers. Winkels lopen al enigszins voor op veel kwekers. De prijsstijging is in verhouding trouwens ook groter bij winkels dan bij kwekers.

Was het maar waar dat mensen geen inpulsaankopen meer doen nu de gaaitjes duurder maken, maar wanneer iemand de richtprijzen niet kent, maakt het denk ik weinig uit of een grijze 600 e of 800 e kost.
Over die nazorg van Dieca: die krijg je ergens anders ook, bij bijv. een goede kweker. Dus om daar 200 e meer voor te betalen aan Dieca is naar mijn mening idioot, tenzij je echt kiest voor Sjaak van Dieca, omdat je alleen van hem een vogel wil natuurlijk.

Ik heb ook nog nooit koppeltjes BBtjes gezien voor minder dan 300. Ik kan me zelfs niet anders herinneren dan een gemiddelde prijs van 175e voor 1tje. En dat is dan gewoon marktplaats...

Tuurlijk lopen winkels voor op de prijzen ijn verhouding tot kwekers, hoe moet je anders een winkel runnen. Maar de kweker bepaalt uiteindelijk wel hoeveel een vogel kost. Kwestie van vraag en aanbod.

Over de nazorg vanuit kwekers, die is slecht zeg ik zelf. Er is echt maar een handje vol dat echt contact houdt, en je verder informeert. Laat staan dat ze je kunnen helpen over gedrag, ze zullen het wel doen maar denk dat dan beter veel kan lezen en vragen op forums zoals deze.

Laat staan dat een kweker je een jonge vogel aan kan bieden die virus/ziekte vrij is. Hoe meer vogels zo'n kweker heeft des te minder controle/garantie is er. Een winkel zoals dieca of lorreco hebben quarantaine afdeling waar niemand bijkomt, ook geen volwassen vogels. Dieca ook! daarna gaan ze naar de winkel ruimte. Dit is voor de meeste kwekers niet eens te doen. Mocht ik er nu heel ver naast zitten dan wil ik graag namen en telefoonnrs van kwekers die dit wel zo doen, en waar je die 200 euro extra niet betaalt.

Ik heb al veel kwekers bezocht de laatste jaren, en nog nooit is er gesproken over ziektes laat staan PBFD, polyoma of chlamidia.
Dit nemen volgens mij veel kwekers het risico van het kweken, ik zelf heb ook zo gewerkt. Maar ik maak nu wel de omkeer naar controleerbaar en veilig.

Ps  en ik wil niet perse alleen een vogel van sjaak of van bert. Ik wil gewoon een vogel van een heel goed adres, en als me dat 200 euro meer kost, sowat. Het is waarschijnlijk een keuze voor 40 tot 70 jaar. Ik denk dat veel mensen te korte termijn gericht denken, met zulke aanschaffen moet je al ver vooruit denken.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #370 Gepost op: september 04, 2007, 18:04:02 pm »
Ik kan je het bankafschrift nog laten zien, in 2005/2006 waren koppels bb nog 150 a 175 e het koppel. Heb ze namelijk zelf gehad, en toen was dat de normale prijs, 6 maanden later schoten ze naar de 300 a 325 nu.
Kan je zelf telefoonnrs geven van bb kwekers die dit zullen confirmeren.

Ik bedoelde niet dat ik je niet geloof hoor  ;)
Maar meer dat ik ze voor die prijs nooiit heb gezien,anders had ik er ws wel een koppeltje van gehad  :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #371 Gepost op: september 04, 2007, 18:09:32 pm »
Ik denk dat sommige vogels al getest zijn voor ze bij Dieca komen,omdat iig één van de kwekers de vogels test voor ze weggaan.
Maar ik weet niet of Sjaak één vaste kweker heeft of meerdere.

arnootje

• Gast
« Reactie #372 Gepost op: september 04, 2007, 18:38:21 pm »
Ik ga ervanuit dat sjaak meerdere kwekers heeft, ze vertelden mij dan ook dat hun nieuwe vogels eerst apart zitten van de anderen. Of dat de vogels al getest zijn voordat ze bij sjaak komen weet ik niet. Ze vertelde mij dat ze dat zelf deden, maar misschien zijn er ook kwekers die het vante voren doen voor hun, maar dit lijkt me niet waarschijnlijk.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #373 Gepost op: september 04, 2007, 18:54:47 pm »
Oké,dan heeft ie ms een andere afspraak met de kwekers.
Want bij één van de kwekers zit een vogel die ik graag wil,maar ik zou 'm pas krijgen als ie zelf eet
terwijl Sjaak wel soms vogels heeft die hij zelf voedt.Ik zou het ook niet zelf willen doen hoor dus
ik vind het best.
M'n geduld zou alleen wel flink op de proef gesteld worden  :hot:

Dorian

• Gast
« Reactie #374 Gepost op: september 04, 2007, 19:25:31 pm »
De kweker waar Pinkey vandaan komt is naar mijn mening een erg goede kweker (ed en thiely de Moor), waar de vogels wel degelijk getest zijn en zij helpen me met alles, ook met vragen over de andere twee gaaien.
Daarnaast is Frank (die hier inmiddels niet meer aanwezig is) naar mijn mening ook een goede kweker en wanneer je met hen gaat praten kom je op nog veel meer namen. Op andere fora zijn andere kwekers actief, die naar mijn mening ook erg goed zijn en je goed begeleiden en altijd voor je klaar staan.

Het is dus maar net wie je kent en leert kennen. En er zijn er echt nog meer. Wanneer je kijkt bij Pakara kom je er al meer tegen.
Wel de begeleiding en je betaalt minder, voor zeker net zo'n goede begeleiding.

Dat de vogels na testen pas in de winkel komen bij Dieca vind ik een pre, maar ik was ook van niets anders uit gegaan.
Helaas heeft een andere winkel op deze manier wel een ziekte binnen gehaald. Daar zijn dan ook de nodige maatregels getroffen.
Die kans bestaat bij Dieca ook, wanneer er zoveel mensen met de vogels in aanraking komen.

Ik probeer eigenlijk ook niet te vertellen dat Dieca niet goed zou zijn trouwens.