Ik heb nog nooit een bbtje gezien voor 150 per koppel,niet eens per stuk.
In een dierenwinkel hier koste die 350 ofzo vorig jaar,en was niet een een baby meer.
Ik kan je het bankafschrift nog laten zien, in 2005/2006 waren koppels bb nog 150 a 175 e het koppel. Heb ze namelijk zelf gehad, en toen was dat de normale prijs, 6 maanden later schoten ze naar de 300 a 325 nu.
Kan je zelf telefoonnrs geven van bb kwekers die dit zullen confirmeren.
Dat de kwekers ermee beginnen klopt niet Arnootje. Althans, zeker niet alle kwekers. Winkels lopen al enigszins voor op veel kwekers. De prijsstijging is in verhouding trouwens ook groter bij winkels dan bij kwekers.
Was het maar waar dat mensen geen inpulsaankopen meer doen nu de gaaitjes duurder maken, maar wanneer iemand de richtprijzen niet kent, maakt het denk ik weinig uit of een grijze 600 e of 800 e kost.
Over die nazorg van Dieca: die krijg je ergens anders ook, bij bijv. een goede kweker. Dus om daar 200 e meer voor te betalen aan Dieca is naar mijn mening idioot, tenzij je echt kiest voor Sjaak van Dieca, omdat je alleen van hem een vogel wil natuurlijk.
Ik heb ook nog nooit koppeltjes BBtjes gezien voor minder dan 300. Ik kan me zelfs niet anders herinneren dan een gemiddelde prijs van 175e voor 1tje. En dat is dan gewoon marktplaats...
Tuurlijk lopen winkels voor op de prijzen ijn verhouding tot kwekers, hoe moet je anders een winkel runnen. Maar de kweker bepaalt uiteindelijk wel hoeveel een vogel kost. Kwestie van vraag en aanbod.
Over de nazorg vanuit kwekers, die is slecht zeg ik zelf. Er is echt maar een handje vol dat echt contact houdt, en je verder informeert. Laat staan dat ze je kunnen helpen over gedrag, ze zullen het wel doen maar denk dat dan beter veel kan lezen en vragen op forums zoals deze.
Laat staan dat een kweker je een jonge vogel aan kan bieden die virus/ziekte vrij is. Hoe meer vogels zo'n kweker heeft des te minder controle/garantie is er. Een winkel zoals dieca of lorreco hebben quarantaine afdeling waar niemand bijkomt, ook geen volwassen vogels. Dieca ook! daarna gaan ze naar de winkel ruimte. Dit is voor de meeste kwekers niet eens te doen. Mocht ik er nu heel ver naast zitten dan wil ik graag namen en telefoonnrs van kwekers die dit wel zo doen, en waar je die 200 euro extra niet betaalt.
Ik heb al veel kwekers bezocht de laatste jaren, en nog nooit is er gesproken over ziektes laat staan PBFD, polyoma of chlamidia.
Dit nemen volgens mij veel kwekers het risico van het kweken, ik zelf heb ook zo gewerkt. Maar ik maak nu wel de omkeer naar controleerbaar en veilig.
Ps en ik wil niet perse alleen een vogel van sjaak of van bert. Ik wil gewoon een vogel van een heel goed adres, en als me dat 200 euro meer kost, sowat. Het is waarschijnlijk een keuze voor 40 tot 70 jaar. Ik denk dat veel mensen te korte termijn gericht denken, met zulke aanschaffen moet je al ver vooruit denken.