Auteur Topic: Kaya  (gelezen 25046 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Kaya
« Reactie #135 Gepost op: januari 02, 2006, 18:04:26 pm »
Geinig, dat ga je zelf ook meemaken, die twee die naar elkaar fluiten etc. en zo benieuwd!! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: januari 03, 2006, 19:36:15 pm »
De verhuizing is redelijk goed gegaan. Coco erg gestresst. Moest zelfs overgeven!
Kaya, had geen moeite er mee. Heb kaya ondertussen een aantal keren uit de kooi kunnen halen. Ging goed.
Kan het niet uitstaan dat mannen alles met hem kunnen.
Net kwam pascal ff mn huisje kijken. Kaya doet zo lief. Wil koppiekrauw, doet heel voorzichtig met zn snavel.

gaat wel goed komen!
De advertentie klopt nu al niet. Kaya maakt wel rommel! (Gelukig ;D ) Foto's komen nog!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #137 Gepost op: januari 03, 2006, 19:38:35 pm »
De advertentie klopt nu al niet. Kaya maakt wel rommel! (Gelukig ;D )

Hahaha, ik had niet anders verwacht.. ;D 
Ik ben erg benieuwd naar de foto's!!

Pascalle

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: januari 03, 2006, 20:50:06 pm »
Coco erg gestresst. Moest zelfs overgeven!

Ach arme stakker!
Voelt hij zich nu al wel beter?

Cosch

• Gast
« Reactie #139 Gepost op: januari 05, 2006, 13:44:56 pm »
Ja het gaat veel beter. Hij voelt zich aardig op zn gemak.
Met Kaya gaat het ook met ups en downs. De ene keer stapt hij zonder problemen op en de andere keer wil hij alleen maar bijten en moet ik hem dwingen!
maar ik heb hem nog geen week. Dus het gaat al super goed.

Heb hem nu 3x gedouched. Het water gleed er telkens vanaf! Dus heb hem met eucalyptis reiniger bespoten. Dat drong wel door. dus nu lijkt eindelijk het stof een beetje eraf gesproeid!

Ik vertrouw hem nog niet bij coco. Hij is erg sterk en ze hebben al gevochten met de snavel. was heftig. coco wilde heel lief zijn voor hem maar Kaya niet terug! Ben een beetje bang dat hij Coco echt pijn zal doen.

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #140 Gepost op: januari 05, 2006, 17:02:28 pm »
Gewoon tijd geven om aan elkaar te wennen. Kaya heeft veel meer om aan te wennen als Coco...  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #141 Gepost op: januari 12, 2006, 10:25:22 am »
Ik heb Kaya nu 1,5 week en het gaat steeds beter! Er zijn al zoveel verbeteringen. Hij is nogal bijterig naar mij. En vrouwen in het algemeen. Eerst mocht ik alleen naar hem kijken en tegen hem praten!   :) Toen koppiekrauwen door de tralies en op zijn snaveltje aaien. Moest erg voorzichtig zijn voor mijn vingers. Het opstappen gaat steeds beter, zonder bijten. Ik heb wel een handdoek om mijn arm gedaan want anders zou het niet goed gaan allemaal. Maar ondertussen kan ik steeds meer zonder handdoek. Ik kan hem sinds eergisteren koppiekrauwen als hij los is. Dus uit de kooi. Kan hem een beetje plagen door aan zijn staart te zitten en aan zijn pootjes. Daar begint hij ook aan te wennen! hij zit me al uit te dagen!
Als hij me wil bijten en ik zag met lage stem: Pas op hoor. dan doet hij het niet meer!

Hij is niks gewend. Ik probeer hem zoveel mogelijk mee te nemen en rond te lopen. Dus tijdens afwassen op een kastdeurtje zitten enzo! En dat vidn hij allemaal nog vreemd maar volgens mij wel leuk!

Ja het gaat super goed!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #142 Gepost op: januari 12, 2006, 11:02:43 am »
Goed hoor Corina! Dat gaat toch best hartstikke snel!  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #143 Gepost op: januari 12, 2006, 19:41:34 pm »
Leuk Corina dat het zo goed gaat.
Binnen een paar maandjes kun je hem zelfs aaien let maar op  :thumsup:

Volgens Flurry's vorige bazinnetje was hij geen papegaai om te knuffelen of te aaien...ik heb hem nu zeven maanden en ik knuffel hem.Hij vindt het niet heel erg leuk maar bijt me niet ofzo.
Ook aai ik hem over zijn rug en dat laat hij ook gewoon toe inmiddels.  :thumsup:

Het is denk ik gewoon wat je hem aanleert.
Alleen de kids kunnen dat niet allemaal doen,hij wil niet eens bij ze opstappen maar moet dat soms wel van mij.Je weet nooit of het een keer nodig is en dan moet het geen strijd worden.
Nog heel veel plezier met Kaya hoor.

Groetjes,Antonia

Cosch

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: januari 13, 2006, 22:30:45 pm »
Leuk Corina dat het zo goed gaat.
Binnen een paar maandjes kun je hem zelfs aaien let maar op :thumsup:

He gaat echt met up en downs. Had vanavond een flinke aanvaring met Kaya! Vanochtend beet hij me al! en vanavond zette ik hem gezellig op een van de keukekastdeurtjes zodat hij er gezellig bij was met afwassen. dan zit tie zo nieuwsgierig te kijken!
en toen wilde ik hem weer op laten stappen en naar de kooi brengen en toen was het mis! dreigen, hakken, bijten en op een  gegeven moment vielen er zelfs veertjes op de grond. Dus ik heb hem gedwongen op te stapen en hem in de gang op de grond gezet! (wist het ook even niet meer ??? ). en 1 minuut laten zitten en weer op laten stappen en in de kooi gezet!

Dussss het is niet alleen maar vooruitgang! 2 stappen vooruit, 1 achteruit!

Gr Corina

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #145 Gepost op: januari 13, 2006, 22:39:45 pm »

Gr Corina

Jawel Corina! Niet zo somber! Dat is per saldo nog steeds 1 stap vooruit! Volgens mij gaat het hartstikke goed asl ik het zo lees. Tuurlijk gaat het niet in 1 opgaande lijn. Zou toch ook veel te saai zijn? Je houdt toch niet voor niets van een eigenwijze grijze ;)

Heb hem nu 3x gedouched. Het water gleed er telkens vanaf! Dus heb hem met eucalyptis reiniger bespoten. Dat drong wel door. dus nu lijkt eindelijk het stof een beetje eraf gesproeid!

Gr Corina

Is dat zo als het water eraf glijdt? Nooit geweten! Geldt dat ook voor valkjes? Ik verbaas me nl zo dat aga Joda er na de plantenspuit uitziet als een verzopen katje, terwijl bij valkje Skye op de borst wat natte plekken zijn, maar de rest net droog lijkt; die druppels rollen gewoon naar beneden. :CENS

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #146 Gepost op: januari 13, 2006, 22:43:33 pm »
...
Is dat zo als het water eraf glijdt? Nooit geweten! Geldt dat ook voor valkjes? Ik verbaas me nl zo dat aga Joda er na de plantenspuit uitziet als een verzopen katje, terwijl bij valkje Skye op de borst wat natte plekken zijn, maar de rest net droog lijkt; die druppels rollen gewoon naar beneden. :CENS

bij mijn valkje chico is dat ook zo...ik krijg hem niet echt nat, tenzij ik een uurtje doorga of zo..maar hij vind het niet echt leuk
al vond ik vandaag dat het ietsje beter ging.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #147 Gepost op: januari 13, 2006, 22:43:48 pm »
Citaat
Is dat zo als het water eraf glijdt? Nooit geweten! Geldt dat ook voor valkjes? Ik verbaas me nl zo dat aga Joda er na de plantenspuit uitziet als een verzopen katje, terwijl bij valkje Skye op de borst wat natte plekken zijn, maar de rest net droog lijkt; die druppels rollen gewoon naar beneden.

Dit is zelfs bij mijn aga's onderling al, de ene is zeiknat, de ander is binnen no time weer droog, heeft dat met het vet op de veren te maken?  ???

En Corina, dat is toch juist een stap vooruit? Je komt er wel hoor, geduld en relaxt blijven! Het komt echt goed!  :thumsup:
En ik zette Blue ook altijd in de gang, dominante vrouwtje  :) , het deed voor haar wonderen  ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #148 Gepost op: januari 13, 2006, 22:44:35 pm »
He gaat echt met up en downs. Had vanavond een flinke aanvaring met Kaya! Vanochtend beet hij me al! en vanavond zette ik hem gezellig op een van de keukekastdeurtjes zodat hij er gezellig bij was met afwassen. dan zit tie zo nieuwsgierig te kijken!
en toen wilde ik hem weer op laten stappen en naar de kooi brengen en toen was het mis! dreigen, hakken, bijten en op een gegeven moment vielen er zelfs veertjes op de grond. Dus ik heb hem gedwongen op te stapen en hem in de gang op de grond gezet! (wist het ook even niet meer ??? ). en 1 minuut laten zitten en weer op laten stappen en in de kooi gezet!

Gr Corina

Dat is jammer.
Maar goed,als het maar niet andersom wordt met de stappen.  :)

Flurry heeft me ook wel een paar keer gebeten hoor of geprobeert en dan vooral wanneer hij op gelijke hoogte zat als ik of iets hoger,hij voelt zich dan echt een beetje baas denk ik.
En dat op de grond zetten is ok
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2006, 22:47:48 pm door antonia »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #149 Gepost op: januari 13, 2006, 22:50:11 pm »
,ik heb dit maar twee keer gedaan ofzo omdat hij dan dan direct naar z'n kooi wist te gaan dus dat werkt niet echt.

Vandaar dat ik ze in de gang zet, Blue ging anders ook ijskoud naar haar kooi toe  ;D en in de gang kan dat bij ons niet... :)