Vandaag weer een leuke vogeldag gehad.
Na een paar bakjes koffie , vogels keuren.
Er zaten er genoeg, ook soorten die je niet zoveel tegen kom op tentoonstellingen, de cana's en taranta's.
Jammer dat er geen lilianae en nigrigenussen waren.
Ook de vogels die ik mee genomen had zijn allen gekeurd, wist van 2 vogels zelf niet welke kleur het wasÂ

.
Maar na vandaag wel en ik zal ze zeker blijven herkennen.

Dat was de lichtgroene pastel fisherie, de vogels was veels te jong om hoog in de punten te komen, had nog zwart op de snavel

En de blauwpastel, deze had ook nog eens een donker factor bij zich
Al de vogels van de foto's zijn niet me eigen vogels, deze kan ik uitvangen uit de voliere van de vogelclub, daar zitten erg veel soorten kromsnavels. De kwaliteit is ook heel verschillend wat daar zit. Er zitten ook vogels die mensen brengen die ze niet kunnen of willen verzorgen en daar dan afgeven, zodat ze ze nog eens kunnen zien.
De cana's waren de beste die ik bij me had, vooral de pop.

Dit is de man
De collies waren een stuk minder, te smal, moesten veel breder en de kleur moest ook dieper van kleur zijn , beide vogels van 86-87 punten.
De jonge fisherie lichtgroen pastel werd helemaal weggeschreven, te klein, niet op kleur, wilde niet showen, resutaat 85 punten.
De vogels zijn er niet minder om, zal hun een worst wezen of ze 85 of 92 punten krijgenÂ

Toch weer een hoop geleerd vandaag, denk dat het voor ons te inspannend is geweest, had in de namiddag ook al koppijn, nu gelukkig weer over, kan zo weer keurenÂ