Even een update over hoe het nu gaat:
Er is wel wat vooruitgang, maar het gaat echt met ups en downs. Gisteren hadden we bijvoorbeeld weer een slechte dag, uren heeft ze zitten krijsen!

Maar gelukkig gaat het steeds een beetje beter en zijn er ook genoeg dagen dat het wel rustig is!

ik ben nu sinds een week bezig met clickertraining. Dit doe ik ook om haar genoeg aandacht te geven. Ik probeer van de training echt iets leuks te maken. Op en af stappen gaat al best goed, alleen in de kooi lukt nog niet echt. dus daar ben ik nu mee bezig. Vanochtend was de eerste keer dat ze vanuit de kooi opstapte! Ik ben toen maar gelijk met haar op mijn vinger het huis doorgelopen. En dat vond ze maar wat interessant! Ze reageert echt heel goed op mijn stem, als ik enthousiast praat houdt ze haar koppie schuin en gaat zitten luisteren
Ik wilde haar laten badderen door water in mijn handen te laten lopen en dat wou ze dus net gaan doen, toen mijn vriend de keuken binnenkwam met Donut. toen was het over met de pret, want dan wil ze alleen nog maar bij Donut zijn. Ze hangt heel erg aan hem, maar Donut moet nog helemaal niks van Muffin hebben. Ik vind dit eigenlijk wel heel zielig. Ze was daarna ook echt helemaal niet meer aandachtig naar mij, maar was alleen maar bezig met naar Donut roepen. Ik heb ze toen maar even samen in de wasbak met een laagje water gezet (dat was paniek

)
Wat ik eigenlijk nog wil weten is of het kan helpen voor de band tussen donut en Muffin als wij wat afstand nemen van Donut? Hij is een echte knuffelkont en doet dan ook niks anders als hij uit de kooi is. hij komt constant met zijn koppie tegen je vingers zitten zodat je hem gaat krabbelen. Heel lief hoor, maar hij ziet ons echt als partner, en dat is niet wat ik wil, omdat het gewoon niet het beste is voor hem. Zou het dus helpen om wat meer afstand te nemen van donut, door bijvoorbeeld voorlopig niet meer met hem te kroelen? of is dit niet de oorzaak van het feit dat hij totaal niks van Muffin moet hebben? Komt het trouwens vaker voor dat de ene vogel wel helemaal gek is op de ander, maar de ander er niks van moet weten?