Vandaag is het eigenlijk best goed gegaan. omdat een aantal mensen hier zeiden dat het wel eens om eten kon gaan, en een paar die zeiden dat het echt om aandacht schreeuwen is, ben ik vandaag bezig geweest met uitproberen wat nu precies de reden is.
Vanmiddag rond twee uur heb ik Muffin uit de kooi gehaald en fruit gegeven. Nou, dat hoefde mevrouw niet!

Meestal begint ze rond deze tijd te schreeuwen. Na een tijdje heb ik dr terug in de kooi gezet en ongeveer een uur later begon het geschreeuw. Ik heb toen de tip van Janina gebruikt (dankje

) en ben heel bewust Donut aandacht gaan geven. lekker enthousiast kletsen en absoluut niet naar Muffin gekeken of wat dan ook. (Donut was in de wolken trouwens met al die aandacht

)
Daarna ben ik gewoon weer op de bank gaan zitten en wat gebeurt er.....Muffin was stil! ik dus gelijk aandacht gegeven (wat Donut dan weer niet zo leuk vond, die wist van gekkigheid niet wat hij moest doen om ook aandacht op te eisen

)
Zo ben ik eigenlijk heel de middag bezig geweest, veel praten en enthousiast doen wanneer Muffin stil was.
Ik ben er dus wel van overtuigd nu dat het echt puur aandacht vragen is. dat ik dat weet maakt het ook wat makkelijker om er iets aan te doen.
Ik ga nu gewoon op deze weg door en hoop dat het dan overgaat. Allemaal bedankt voor de tips!

ik hou jullie op de hoogte