Auteur Topic: Muffin schreeuwt ontzettend, word er helemaal gek van!  (gelezen 6262 keer)

jeske5

• Gast
Re: Muffin schreeuwt ontzettend, word er helemaal gek van!
« Reactie #30 Gepost op: januari 21, 2006, 23:50:09 pm »
Is het nou dat Donut Muffin niet aardig vindt of accepteertd Donut haar gewoon niet? Of is dit een mensenreactie op een vogel projecteren(Frank?). Maar waarom ik het vraag is dat ik net wat van een kweker gehoord heb, (ik ben nl op zoek naar een aga erbij zoals je weet) Ik weet niet zo goed wat ik ervan denken moet, dus ik dacht ik gooi het op het forum, komen de reacties vanzelf.
De kweker doet een dop dettol in een emmer water en met deze oplossing besproeit hij aga's die bij elkaar in 1 ruimte komen. Dan hebben ze allemaal dezelfde geur en accepteren ze elkaar!
Nou dacht ik zo: als je op zo'n manier het voor elkaar krijgt dat Donut Muffin accepteert, dan schreeuwt ze misschien ook een stuk minder.
Wat denken jullie?
Nog nooit van gehoord....ga het liever ook niet uitproberen
Ik denk niet dat het een kwestie is van echt niet accepteren. het gaat namelijk steeds wat beter. Donut jaagt Muffin al veel minder weg dan bijvoorbeeld een week geleden. gisteren was het zelfs zo dat Donut aan de kant ging voor Muffin, terwijl Muf op Donuts favoriete zitstok zat!  :o Ik was echt zwaar verbaasd.
ik vraag me ook wel eens af of het wel zo is dat Donut Muffin echt niet moet. Als ze elkaar niet zien bijvoorbeeld gaan ze echt naar elkaar roepen. ik denk dat het voor Donut gewoon heel erg wennen is dat hij niet meer alle aandacht krijgt. ik probeer er wel op te letten dat Donut nog steeds evenveel aandacht krijgt als voorheen, maar soms is dat gewoon niet haalbaar. hij wordt ook echt boos als Muf aandacht krijgt. maar ook daarin is vooruitgang: vandaag zat ik Muffin op zijn kopje te krabbelen en Donut zat ernaast. Bas (mijn vriend) was tegen Donut aan het praten en hij reageerde er niet op dat ik Muffin kroelde. Een paar dagen geleden had hij Muffin (en ons  :)) nog aangevlogen.

Ben benieuwd of iemand iets meer kan vertellen over dat verhaal met Dettol..

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #31 Gepost op: januari 22, 2006, 10:02:13 am »
Ze raden het ook wel eens aan met een nieuw huisdier: allemaal hetzelfde geurtje op! ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #32 Gepost op: januari 22, 2006, 11:27:48 am »
Ja maar dettol is toch wel een heftig middel,vooral wanneer ze zich gaan poetsen.
Ik vond het al eng zo'n anti parasieten spuitje te geven,want al kunnen ze er zelf niet bij,ze gaan ook elkaar poetsen...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #33 Gepost op: januari 22, 2006, 13:02:28 pm »
Inderdaad ja, ik denk dat je er dan echt maar een paar drupjes in moet doen? Ze zijn dan w.s. wel van alle andere luchtjes ontdaan... ???

Misschien kun je ze ook wel gewoon baden in een bad met een klein beetje Eucalypthusreiiniger?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #34 Gepost op: januari 22, 2006, 13:16:55 pm »
Ik denk niet dat het een kwestie is van echt niet accepteren. het gaat namelijk steeds wat beter. Donut jaagt Muffin al veel minder weg dan bijvoorbeeld een week geleden. gisteren was het zelfs zo dat Donut aan de kant ging voor Muffin, terwijl Muf op Donuts favoriete zitstok zat!  :o Ik was echt zwaar verbaasd.

Als ze elkaar echt niet moeten, dan heb je bloed aan de muur  ;) Dit komt wel goed.
Dit is meer een kwestie van een eigewijze Donut, die graag wil laten zien dat hij toch wel de regeltjes bepaald.
Net doen alsof je gek bent, helpt in dit soort situaties echt.
Laat ze het gewoon uitzoeken... :thumsup:

ABgirl

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: januari 22, 2006, 21:56:17 pm »
Dettol lijkt mij idd ook niet echt een lekker middel. Krijg je als mens al enorme droge huid van, laat staan een aga (nou weet ik wel dat ze er niet hoeven te badderen, maar toch).
is er niet iets anders met een sterke lucht wat minder agressief is? MIsschien zou je dat dan kunnen proberen.
Maar ik denk dat je er gewoon niet teveel aandacht aan moet schenken dat ze elkaar niet mogen. Bij die van mij is het ook vanzelf goedgekomen. Ik denk dat als ze elkaar al niet meteen afmaken, het later best wel goed zal komen.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #36 Gepost op: januari 31, 2006, 13:52:12 pm »
Hoi Jeske
Hoe gaat het nu?
Ik ben trouwens veel oude topics aan het doorspitten omdat ik een partner/vriendje voor Joda wil aanschaffen. Daar ergens stond dat je een risico nam als je 2 van hetzelfde geslacht bij elkaar zou zetten. Jij weet ook de geslachten niet he? Jij hebt gewoon de gok genomen?

jeske5

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: januari 31, 2006, 14:37:20 pm »
ja, ik heb die gok idd gewoon genomen. misschien niet zo slim, maar ja....
hoe het nu is? nou, op dit moment zit Muffin weer ontzettend te krijsen....heb alleen wel iets interessants ontdekt. Ze is heel de dag stil geweest volgens mijn vriend. ik ben net een half uur thuis, en zo gauw ik binnenkwam begon het...ik ben ook degene die de meeste aandacht aan de vogels besteed, misschien wel iets te veel...had in een ander topic al gezegd dat ik de laatste dagen echt besef dat ik onbewust toch teveel op ze let, dus toch even kijken als Muffin zit te schreeuwen. dat moet ik veranderen. zit nu dus ook al een half uur tegen mezelf te zeggen dat ik niet moet kijken...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #38 Gepost op: januari 31, 2006, 14:41:28 pm »
 :thumsup:

jeske5

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: januari 31, 2006, 14:42:59 pm »
en het is stil... :thumsup: op het gelach van mijn vriend na dan..die vind het namelijk nogal belachelijk hoe enthousiast ik nu doe tegen Muffin  :)

Wickingh

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: januari 31, 2006, 14:44:25 pm »
Hai Jeske,

er is ook een andere oplossing hoor,

mvg Frank

jeske5

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: januari 31, 2006, 14:46:04 pm »
Hai Jeske,

er is ook een andere oplossing hoor,

mvg Frank
  :CENS  ???

Wickingh

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: januari 31, 2006, 14:56:40 pm »
Hai,

het begint toch als jij binnenkomt?
Dan is de oplossing simpel, je vriend hoeft je alleen maar het huis uit te zetten, probleem opgelost  ;D ,

;D g Frank

jeske5

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: januari 31, 2006, 14:57:31 pm »
 ;D  ;D  ;D
zou op zich wel een oplossing zijn, maar het huis is van mij en niet van mijn vriend....
tsja, dan moet ik hem eruit zetten, mag hij gelijk de vogels meenemen  :a036:  ;D