Auteur Topic: Muffin schreeuwt ontzettend, word er helemaal gek van!  (gelezen 6269 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muffin schreeuwt ontzettend, word er helemaal gek van!
« Reactie #15 Gepost op: januari 06, 2006, 19:58:27 pm »
Geen dank, een schreeuwer de hele dag door, word je niet vrolijker van  ;)

Mooi zo, slim mannetje dus die Muffin, :thumsup: en nu ervoor zorgen dat Donut geen aandacht krijgt als hij erom vraagt  ;)

Beschikken je aga's over voeding de hele dag door? Als dat zo is, is het zeker geen geschreeuw om eten, maar met 3 maanden heb je de meeste kans op grenzen proberen te verleggen bij deze spoken  ;)

Veel succes verder en blijf volhouden!!  :-*

jeske5

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 06, 2006, 20:08:04 pm »
ja hoor, ze hebben heel de dag eten tot hun beschikking. daarom twijfelde ik al of dat het was. wel krijgen ze pas rond 6 uur fruit, en dat vind Muffin heel lekker. dus toch geprobeerd of hij 's middags al ontzettend zin in fruit had. maar dat was het dus idd niet.
ik blijf volhouden, absoluut, want de meeste tijd is het echt een scheet!  :hart:

charon

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 06, 2006, 20:22:25 pm »
 :)
Ze zijn bijdehanter dan je zou verwachten
suc6 ermee
en laat je idd niet gek maken

Cosch

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 07, 2006, 19:47:40 pm »
Sjonge zeg! Af en toe kun je ze wel achter het behang plakken he!  :(
Ben blij dta je een paar oorzaken hebt kunnen uitsluiten! Perfect!
Je bent goed bezig!  :thumsup:

Gr Corina

jeske5

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 07, 2006, 19:56:26 pm »
Sjonge zeg! Af en toe kun je ze wel achter het behang plakken he! :(
Ben blij dta je een paar oorzaken hebt kunnen uitsluiten! Perfect!
Je bent goed bezig! :thumsup:

Gr Corina

Dankjewel!  :-*
Vandaag ging het ook weer best goed. Heb Donut maar eens uit de kooi gehaald terwijl Muffin zat te schreeuwen. Nou, toen ging het volume nog een stukje omhoog!  :angry: Flink genegeerd en na ongeveer een half uur werd het een seconde stil, gelijk uit de kooi gehaald en lekker geknuffeld! (voor ongeveer de eerste keer bleef ze zitten en liet ze het goed toe dat ik koppiekrauwde, de oogjes gingen zelfs eventjes dicht!  :thumsup:). Ook flink beloond met trosgierst (alsof ze nog niet zwaar genoeg is  :))

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #20 Gepost op: januari 07, 2006, 20:20:41 pm »
Vergeet ook niet om met allebei tegelijk leuke dingen te doen!

Verder gaat het volgens mij prima! Go on!  :thumsup:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: januari 07, 2006, 21:50:56 pm »
Goh, nu al enig resultaat! Eigenlijk had je iets eerder aan de bel moeten trekken he, net VOORdat je gek wordt! ;)
Maar volgens mij ben je goed bezig! Goed hoor! :thumsup:

jeske5

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: januari 19, 2006, 13:54:15 pm »
Even een update over hoe het nu gaat:
Er is wel wat vooruitgang, maar het gaat echt met ups en downs. Gisteren hadden we bijvoorbeeld weer een slechte dag, uren heeft ze zitten krijsen!  :angry: Maar gelukkig gaat het steeds een beetje beter en zijn er ook genoeg dagen dat het wel rustig is!  :thumsup:
ik ben nu sinds een week bezig met clickertraining. Dit doe ik ook om haar genoeg aandacht te geven. Ik probeer van de training echt iets leuks te maken. Op en af stappen gaat al best goed, alleen in de kooi lukt nog niet echt. dus daar ben ik nu mee bezig. Vanochtend was de eerste keer dat ze vanuit de kooi opstapte! Ik ben toen maar gelijk met haar op mijn vinger het huis doorgelopen. En dat vond ze maar wat interessant! Ze reageert echt heel goed op mijn stem, als ik enthousiast praat houdt ze haar koppie schuin en gaat zitten luisteren  :hart:
Ik wilde haar laten badderen door water in mijn handen te laten lopen en dat wou ze dus net gaan doen, toen mijn vriend de keuken binnenkwam met Donut. toen was het over met de pret, want dan wil ze alleen nog maar bij Donut zijn. Ze hangt heel erg aan hem, maar Donut moet nog helemaal niks van Muffin hebben. Ik vind dit eigenlijk wel heel zielig. Ze was daarna ook echt helemaal niet meer aandachtig naar mij, maar was alleen maar bezig met naar Donut roepen. Ik heb ze toen maar even samen in de wasbak met een laagje water gezet (dat was paniek  :))

Wat ik eigenlijk nog wil weten is of het kan helpen voor de band tussen donut en Muffin als wij wat afstand nemen van Donut? Hij is een echte knuffelkont en doet dan ook niks anders als hij uit de kooi is. hij komt constant met zijn koppie tegen je vingers zitten zodat je hem gaat krabbelen. Heel lief hoor, maar hij ziet ons echt als partner, en dat is niet wat ik wil, omdat het gewoon niet het beste is voor hem. Zou het dus helpen om wat meer afstand te nemen van donut, door bijvoorbeeld voorlopig niet meer met hem te kroelen? of is dit niet de oorzaak van het feit dat hij totaal niks van Muffin moet hebben? Komt het trouwens vaker voor dat de ene vogel wel helemaal gek is op de ander, maar de ander er niks van moet weten?

Cosch

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 19, 2006, 14:07:44 pm »
Je zou het kunnen proberen, maar je kunt het niet dwingen natuurlijk!
Als ze elkaar niet mogen , dan zal het waarschijnlijk ook niet goed komen als jullie afstand nemen.

Maar fijn dat het er weer positief uitziet!

Succes!

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #24 Gepost op: januari 19, 2006, 21:58:34 pm »
Het ligt eraan hoe je op ze reageert, op hoe ze op elkaar reageren.
Krijgen ze aandacht, op welke manier dan ook, als ze ruzie zoeken, weet je zeker dat ze dit vaker gaan doen.

Ik zou proberen om met beide vogels te gaan spelen, tegelijk en voorlopig beide eens tegelijk aandacht geven, misschien dat dat helpt.

En misschien een lichtpuntje, Blue mocht Tammy eerst ook niet, ik heb ze het lekker laten uitzoeken, ik heb ze ook niet uit de kooi gehaald en ( klinkt misschien wat hard) even heel weinig aandacht van mij, zodat ze met elkaar moesten kroele als ze dat wilden  ;)
Je moet die 2 knuffelkonten nu eens zien  :hart:

jeske5

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: januari 19, 2006, 23:31:29 pm »
ik vind het niet hard klinken hoor. want dat is dus ook wat ik dacht: als donut niet meer met ons kan knuffelen gaat hij dat misschien wel met Muffin doen.
Wat aandacht geven betreft, ze krijgen 90% van de tijd tegelijk aandacht. De andere 10% is het niet zo dat de een wel aandacht krijgt en de ander niet, maar dan zit Muffin bij mij en Donut bij mijn vriend.
Maar wat ik uit jouw verhaal begrijp janina, is dat het bij jou ook zo was dat blue tammy niet mocht, maar tammy blue wel? Want zo is het hier dus. Muffin is volgens mij echt verliefd op donut, kan geen minuut zonder hem.
Een heel kleine vooruitgang vandaag is dat ze voor de eerste keer naast elkaar, op mijn arm, hebben zitten slapen. Niet tegen elkaar aan, maar er zat maar een afstand van 5 cm ofzo tussen! Dus wie weet, het geeft mij in ieder geval wel een beetje hoop!  :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #26 Gepost op: januari 20, 2006, 19:46:41 pm »
Ja klopt, Tammy was helemaal weg van Blue, Blue jaagde hem standaard weg. Totdat ik ze het echt uit liet zoeken.... ;)

Mooi dat ze naast elkaar zaten, dan is er zeker hoop hoor. Even in hun sop gaar laten koken  :)

ABgirl

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 21, 2006, 19:52:22 pm »
Ach, aga's zijn gewoon net mensen.
Mensen trouwen (over het algemeen) toch ook niet meteen met iemand als ze diegene tegenkomen ;) Waarschijnlijk wil die ene die andere eerst even leren kennen

Bij die van mij heeft het ook even geduurd, maar gaat nu prima
M'n moeder vergelijkt ze weleens met een getrouwd stel, zo zitten ze gezellig met z'n 2en te knuffelen en 2 seconden later hebben ze knallende ruzie om het even later weer goed te maken :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #28 Gepost op: januari 21, 2006, 22:35:23 pm »
Is het nou dat Donut Muffin niet aardig vindt of accepteertd Donut haar gewoon niet? Of is dit een mensenreactie op een vogel projecteren(Frank?). Maar waarom ik het vraag is dat ik net wat van een kweker gehoord heb, (ik ben nl op zoek naar een aga erbij zoals je weet) Ik weet niet zo goed wat ik ervan denken moet, dus ik dacht ik gooi het op het forum, komen de reacties vanzelf.
De kweker doet een dop dettol in een emmer water en met deze oplossing besproeit hij aga's die bij elkaar in 1 ruimte komen. Dan hebben ze allemaal dezelfde geur en accepteren ze elkaar!
Nou dacht ik zo: als je op zo'n manier het voor elkaar krijgt dat Donut Muffin accepteert, dan schreeuwt ze misschien ook een stuk minder.
Wat denken jullie?

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #29 Gepost op: januari 21, 2006, 22:50:02 pm »
met dettol??? is dat niet riskant/gevaarlijk???
wij gebruiken dat in huis ook,
maar ik zou dat niet over mijn vogel gooien zenne