Auteur Topic: Aloe vera tegen plukken  (gelezen 22460 keer)

Pluisje

• Gast
Re: Aloe vera tegen plukken
« Reactie #15 Gepost op: januari 13, 2006, 00:06:14 am »
Bedankt voor je reactie Ingmar  :-*,
Ik zal het ook proberen. Het lijkt me dat gelatienepoeder in ieder geval geen kwaad kan.
Maar ik maak toch voor zekerheid een afspraak met VA van Doormalen (Amsterdam) volgende week. Hij heeft Aphyna's bloedprofiel al jaren gevolgd.
Dus als het toch iets fysieks is,  zou hij dat kunnen opsporen.
Bedankt nogmaals voor alle reacties  :-*. En ik wacht er toch nog op dat iemand met aloe vera ervaring reageert  ???.

Wordt vervolgd, groetjes,

Ingmar

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 13, 2006, 11:43:02 am »
gelatine poeder is een natuur produkt dus kan inderdaad geen kwaad, baat het niet dan schaadt het ook niet. :thumsup:

rocko

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: maart 07, 2006, 09:15:42 am »
Hoi,

Ik ben dit topic aan het lezen, en vraag me af of gelatinepoeder echt geen kwaad kan. Gelatine bind  toch met water. Je krijgt een gel. Is dat wel goed voor de vogel. Stel dat ie een gelatinepudding in zijn maagje krijgt. :CENS

Gr. Rocko

Edelpapegaai

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: maart 07, 2006, 09:37:01 am »
En ik wacht er toch nog op dat iemand met aloe vera ervaring reageert  ???.

Wordt vervolgd, groetjes,

Hoi,
Ik haal de aloe vera rechtstreeks bij een fabriekje vandaan. Daar maken ze allemaal etherische olieen. Maar deze zit in Middenmeer. Ik ga binnenkort weer nieuwe halen en kan anders wel een fles voor je regelen en die naar je toesturen? Of je komt hem gezellig ophalen in Den Helder???

Het effect van aloe vera is dat het de geirriteerde huid verzorgt, en de nieuwe hulsjes verzacht. Hierdoor heeft ze minder jeuk en irritatie, en als het goed is ook minder de neiging om te gaan plukken. Je doet een dopje aloe vera in een plantenspuit met water. Na het sproeien gaat ze zich verzorgen, waardoor ze de aloe vera ook binnen krijgt en vaak drinken ze tijdens het douchen ook wel wat, en dat is weer heel erg gezond.

( ps. DiDi krijgt ook eco pellets)

Pluisje

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: maart 08, 2006, 00:09:15 am »
Hoi,
Ik haal de aloe vera rechtstreeks bij een fabriekje vandaan. Daar maken ze allemaal etherische olieen. Maar deze zit in Middenmeer. Ik ga binnenkort weer nieuwe halen en kan anders wel een fles voor je regelen en die naar je toesturen? Of je komt hem gezellig ophalen in Den Helder???

Het effect van aloe vera is dat het de geirriteerde huid verzorgt, en de nieuwe hulsjes verzacht. Hierdoor heeft ze minder jeuk en irritatie, en als het goed is ook minder de neiging om te gaan plukken. Je doet een dopje aloe vera in een plantenspuit met water. Na het sproeien gaat ze zich verzorgen, waardoor ze de aloe vera ook binnen krijgt en vaak drinken ze tijdens het douchen ook wel wat, en dat is weer heel erg gezond.

( ps. DiDi krijgt ook eco pellets)

Hoi Sandra,
Wat aardig van je. Dat zou erg leuk zijn als je ook een flesje voor mij mee kan nemen. Zitten daar ook conserveringsmiddelen in? Heb je ervaring met die aloe voor vogels? Hoevaak zou je ze sproeien? Dagelijks?
Groetjes,
ps Was DiDi nou niet zo een dondersteentje die geen pellets wilde?   

Pluisje

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: maart 08, 2006, 00:19:15 am »
Hoi,

Ik ben dit topic aan het lezen, en vraag me af of gelatinepoeder echt geen kwaad kan. Gelatine bind  toch met water. Je krijgt een gel. Is dat wel goed voor de vogel. Stel dat ie een gelatinepudding in zijn maagje krijgt. :CENS

Gr. Rocko
Gelatinepoeder bestaat vooral uit collageen. En collageen is een eiwitje welke in het bindweefsel voorkomt en heel veel in het lichaam zit.
Ik denk dat het niet meer kwaad kan als een overmaat van eiwitten in het algemeen in de voeding.
Als iemand er meer over weet hoor ik het graag.
Groetjes,

Edelpapegaai

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: maart 08, 2006, 08:25:55 am »
Hoi Sandra,
Wat aardig van je. Dat zou erg leuk zijn als je ook een flesje voor mij mee kan nemen. Zitten daar ook conserveringsmiddelen in? Heb je ervaring met die aloe voor vogels? Hoevaak zou je ze sproeien? Dagelijks?
Groetjes,
ps Was DiDi nou niet zo een dondersteentje die geen pellets wilde?    
Dit is pure aloe vera. Ik heb het regelmatig geadviseerd bij plukkende edels en krijg daar erg goede berichten over terug. Vaak is het probleem waardoor het plukken begon al opgelost maar blijven ze plukken omdat de huid jeukt en de nieuwe pennen die doorkomen pijnlijk zijn. Met aloe vera verminder je dat dus. Bij plukken dagelijks sproeien, en met een rui vervang je 1 keer per week de gewone douche voor een aloe vera douche.

DiDi wilde geen Harrisons eten, en na alles geprobeerd te hebben kreeg ze een zaadmengeling en daardoor heen ( omdat ze met bijna alles bang is dat we haar willen vergiftigen) kreeg ze Kaytee. Maarja dat staat bol van de kleurstoffen en andere rommel. Dus toen de ecopellets op de markt kwamen hebben we een zakje geprobeerd, en vol verbazing zagen we dat ze ze meteen begon te eten.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: maart 08, 2006, 09:45:48 am »
Dat is apart zeg.. Ik hoor bijna nooit dat een gaai meteen van de Ecobird eet! Lekker hoor! :thumsup:

Edelpapegaai

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: maart 08, 2006, 13:53:30 pm »
Dat is apart zeg.. Ik hoor bijna nooit dat een gaai meteen van de Ecobird eet! Lekker hoor! :thumsup:
Tja, maar DiDi is dan ook niet zomaar een gaai hahaha.

Pluisje

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: maart 08, 2006, 19:50:30 pm »
Dit is pure aloe vera. Ik heb het regelmatig geadviseerd bij plukkende edels en krijg daar erg goede berichten over terug. Vaak is het probleem waardoor het plukken begon al opgelost maar blijven ze plukken omdat de huid jeukt en de nieuwe pennen die doorkomen pijnlijk zijn. Met aloe vera verminder je dat dus. Bij plukken dagelijks sproeien, en met een rui vervang je 1 keer per week de gewone douche voor een aloe vera douche.

Dat klinkt erg goed, laat me weten wanneer je daar gaat dan bedenken we nog of je het opstuurt, of misschien komen we langs of misschien ben jij wel eens in Amsterdam? We hebben echt een geweldige nieuwe huis met 13 m vlieg-mogelijkheid (en als je in rondjes vliegt 26)  ;D.
Hoe duur is zo een flesje?

We hebben nu ook eindelijk geregeld dat vogels 12 uur kunnen slapen. Om 12 uur 's avonds gaat de schuifdeur van de vogelgedeelte van de woonkamer dicht. 'S ochtends komen we daar niet en 's middags om 12 uur gaat (lichdichte) gordijn automatisch open en full spectrumlamp aan. Zo hebben we opgelost dat ze toch 12 uur slapen zonder minder aandacht te krijgen, gewoon hun dag later laten beginnen.
Enige nadeel is dat ik met ze 's ochtends niet meer ga douchen, en 's avonds douchen is niet zo best. Dus hier moeten we nog een oplossing voor bedenken.
Mijn dochter heeft geen zin het 's middags na school elke dag te doen. Maar er wordt aan gewerkt  ;).

PS. Wat goed van Ditje dat ze Eco eet
( omdat ze met bijna alles bang is dat we haar willen vergiftigen)
;D ;D ;D Dat ken ik, denk Mango volgens mij ook     

Edelpapegaai

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: maart 08, 2006, 21:08:49 pm »
Dat klinkt erg goed, laat me weten wanneer je daar gaat dan bedenken we nog of je het opstuurt, of misschien komen we langs of misschien ben jij wel eens in Amsterdam? We hebben echt een geweldige nieuwe huis met 13 m vlieg-mogelijkheid (en als je in rondjes vliegt 26)  ;D.
Hoe duur is zo een flesje?

Mijn dochter heeft geen zin het 's middags na school elke dag te doen. Maar er wordt aan gewerkt  ;).

PS. Wat goed van Ditje dat ze Eco eet  ;D ;D ;D Dat ken ik, denk Mango volgens mij ook    

Ik dacht uit mijn hoofd dat het vorig jaar 17 euro koste. Maar durf ik niet helemaal met zekerheid te zegeen. Ik ga volgende week bij mijn ouders langs en die wonen er vlak bij. Dus dan kan ik het hopelijk meteen mee nemen. Ik laat het je nog wel even weten.

Naar Amsterdam wordt op korte termijn moeilijk. Ik heb twee babykrummels die om de 4 uur een voeding willen. En we beginnen hopelijk op korte termijn met de verbouwing zodat mijn vogels ook meer ruimte krijgen. Maar daar komen we dan vast wel uit.

Hier slapen de edels van 10 tot 10, ideaal, voorheen had Shanti vaak een ochtendhumeur en nu hij niet meer wakker wordt van de zon is dat helemaal over.

Pluisje

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: maart 08, 2006, 23:43:21 pm »
Ik hoor nog van je over de aloe vera. Wat is de volume die je voor 17€ krijgt en hoelang kan je dat bewaren, ah wat doe je niet voor
een lieve slimme witte drol  ;D

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: maart 09, 2006, 09:03:51 am »
ik kan je aloevera alleen maar aanraden ik heb het dan nog wel niet op vogels gebruikt maar toch ik gebruik het zelf

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #28 Gepost op: maart 09, 2006, 19:30:51 pm »
ikben zowel langs de dierenzaak als naar ene apotheek gegaan.
Daar heb ik een heel gamma van Aloe vera voorgeschoteld gekregen
het is te bestellen als ik weet welke ik precies moet hebben.
spuitbussen, flesjes, zalfjes..etc etc
10 tallen producten Aloe Vera

help

Edelpapegaai

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: maart 09, 2006, 20:23:24 pm »
10 tallen producten Aloe Vera

help

Je moet de pure aloe vera hebben die je kan drinken.