Auteur Topic: Nutribird  (gelezen 17079 keer)

pipo

• Gast
Re: Nutribird
« Reactie #75 Gepost op: januari 31, 2006, 12:18:43 pm »
Hai,

Nog even over de ggp's. Als je precies weet van dit inhoudt, zul je weten dat ggp's niet zo slecht zijn als de meeste mensen denken. Je moet er alleen heel veel van weten van deze materie. En de meeste mensen hebben hier niet in gestudeerd.

Mvr eigenwijze groeten.

Wickingh

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: januari 31, 2006, 12:26:48 pm »
Hai,

mij persoonlijk maakt het niets uit of iets al dan niet biologisch is.

Wat me wel uitmaakt of iets goed is voor mijn vogels !!!!!!!!!!!!

Aangezien ik zelf nooit Nutribirdpellets heb gegeven kan ik niet uit eigen ervaring spreken en ik hoop dat men me vergeeft als ik niet ga experimenteren met mijn vogels.
Maar een feit is dat er naar verhouding ,bij vogels die op Nutribird gehouden worden, veel klachten zijn . Dat lijkt me aanleiding genoeg om zeker stil te staan , bij het al dan niet geven van dit produkt.
Zijn er mensen die zweren bij Nutibird , ik vind het best, dat is hun beslissing. Maar ik vind wel dat ik mag zeggen dat er vraagtekens zijn en doe daarmee wat jezelf goeddunkt,

mvg Frank

pipo

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: januari 31, 2006, 13:58:15 pm »
Hai,

Ik dacht dat de eco gemaakt werd van biologisch geteelde ingredienten. Daarom zou de eco toch zo goed moeten zijn?
Je geeft zelf aan dat je de nutribird nog nooit gegeven hebt, dus hoe kun je dan weten hoe jouw vogels het hier op doen?
Ik vind vind het prima hoor die eco bird, maar je moet alltijd alle kanten ergens van bekijken en dat doe jij niet zo erg vindt ik. En wat betreft het experimenteren, dat heeft het NOP denk ik wel genoeg gedaan , omdat het goed gaat met die diverse gaaien. Je probeert gewoon het voer waar jouw gaai het het beste opdoet. En dat doet denk ik iedereen met zijn vogel.
mvg.

jeske5

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: januari 31, 2006, 14:28:13 pm »
Hai

Bij reguliere teelt in de kassen worden al geen pesticiden gebruikt. De voorkeur gaat daar ook uit naar "biologische"bestrijders zoals sluipwespen enz. Omdat dit heel goed in een gesloten systeem kan zoals een kas. Alleen op de akkers is dit wat moeilijker. Het is echter een fabeltje om te geloven dat de gewone groente bol staan van de pesticiden. Evenals dat de biologisch geteelde groenten volledig vrij zijn van pesticiden. Ze troffen pyrethrine aan (is toegestaan in deze teelt) op andijvie en paprika's, wel in toegestane hoeveelheden trouwens. Verder vonden ze op zowel reguliere als biologische groenten meestal geen aantoonbare hoeveelheden pesticiden en waar ze ze wel vonden waren het geen schadelijke hopeveelheden.
er is pas een heel groot onderzoek geweest naar verontreiniging bij groente en fruit in supermarkten. daar kwam juist uit dat bij heel veel soorten de toegestane hoeveelheid w

pipo

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: januari 31, 2006, 14:39:30 pm »
Hai,

Ik heb deze informatie uit de consumentengids van deze maand.  Biij buitenlandse producten komen idd waarden voor die onze normen overschrijden. Deze groenten voldoen echter wel aan de normen die voor dat land gelden. In Italie bijv. liggen groenten die hier op de bon zouden gaan. Nederland heeft een eigen bestrijdingsmiddelenwetgeving die gericht is op groenten die hier worden geteeld. Veel bestrijdingsmiddelen die de Italianenen  en Grieken bijv. op druiven gebruiken, mogen van de Nederlandse wet niet op dit fruit toegepast worden. Als ze dus toch worden aangetroffen, is dat een overtreding van onze wet.
Mvg
.

Wickingh

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: januari 31, 2006, 14:54:22 pm »
Hai,

Citaat
Ik dacht dat de eco gemaakt werd van biologisch geteelde ingredienten. Daarom zou de eco toch zo goed moeten zijn

ik vind Ecobird een goed produkt om wat ze er in stoppen en de manier waarop, als het biologisch is, is in mijn ogen alleen maar meegenomen.
Als je naar de poll kijkt zie je dat van de stemmers die het gebruiken of gebruikt hebben , het meerendeel toch problemen zijn tegengekomen.
Ook heb ik al enkele keren gehoord, dat juist vogels die zijn overleden en met Nutribird zijn gevoerd afwijkingen hadden in het darmstelsel. Toeval? Sorry in combinatie met afwijkende ontlasting geloof ik niet aan toeval.
Nu ook Versele Laga zelf aangeeft dat er wel een aanleiding is om de zaken aan te passen, zal mijn stelling toch niet helemaal ongegrond zijn  :CENS .
Maar het begint een herhaling van zetten te worden, dus geef vooral wat je denkt te moeten geven.

Citaat
Je geeft zelf aan dat je de nutribird nog nooit gegeven hebt, dus hoe kun je dan weten hoe jouw vogels het hier op doen

Ennuh je denkt toch niet dat ik de gezondheid van mijn vogels op het spel wil zetten door wel Nutribird te gaan werken , terwijl ik ernstige twijfels heb,

mvg Frank

pipo

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: januari 31, 2006, 15:14:08 pm »
Als ik naar de poll kijk heeft 25% geen last en 20% wel last.

Wickingh

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: januari 31, 2006, 15:29:22 pm »
Hai,

als je naar de poll kijkt zijn er 7 die gebruikt hebben die min of meer een probleem hebben.
En 5 die geen probleem hebben, de anderen hebben het nooit gebruikt dus hebben geen mening,dan ligt de verhouding toch wel even anders,

mvg Frank

Riboet

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: januari 31, 2006, 17:16:13 pm »
Ik stem niet. Ik vind de poll te gekleurd, dwz. dat alles in dit topic er op gebaseerd is om Franks vooroordeel bevestigd te zien worden. Als je een echt positief effect hebt gezien bij Nutribird (en die heb ik dus ook gezien) kan je die niet eens invullen. Als Versale Laga aangeeft dat ze onderzoek blijven doen naar de samenstelling van hun voeders dan heet dat dat ze een probleem hebben. Je kan alles zo lezen als je zelf wilt. Je zou ook kunnen lezen dat ze tenminste alert blijven en voor verbetering open staan.

Harrissons gaf ook een totaal andere ontlasting dan zaadmengsel of nutribird bij Riboet. Mag ik nu ook concluderen dat de darmen van Riboet naar zijn grootje zijn geholpen door wat wij over het algemeen toch wel beschouwen als het allerbeste voer?

En natuurlijk concludeer je dat de antwoorden in de poll een negatiever beeld geven. Zo is de poll ook opgezet.
Het antwoord: de ene vogel heeft een andere ontlasting dan de andere, schuif je natuurlijk ook bij de probleemgevallen, terwijl je de helft daarvan ook naar de niet-probleemgevallen zou kunnen schuiven.
Overschakelen op ander voer geeft in het begin altijd verandering in de ontlasting. Zie ik ook sterk bij mijn honden, pas sinds ze op kompleet vers voer zitten (en gedeeltelijk barfen) hebben ze een mooier, steviger en donkerder drolletje dan de honden die op Pedigree (of nog erger: Frolic) brokken zitten. Vraag je een dierenarts dan is Barfen (rauw vlees en bot) echter uit den boze! Maar moet je eens kijken hoeveel allergische honden het beter zijn gaan doen op de rauwvoervoeding! Maar brokvoer is tegenwoordig ook niet slecht.

Ik geloof niet in een echt slechte Nutribird pellet, maar ik geloof ook niet in een uitsluitend pellet dieet.
Ik denk dat de kracht van een goede voeding niet zit in 1 bepaald merk pelletvoer maar in de gevarieerdheid.

Ik geef nu Nutribird en ik ga ook een keer Ecobird proberen. Maar daarnaast blijf ik zaadmengsel, kookdiner en groente, fruit en grit bijgeven.

Wickingh

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: januari 31, 2006, 19:18:55 pm »
Hai Barbara,

je kan ook stemmen dat je geen effect heb waargenomen.
Ik heb geen vooroordeel tov Nutribird, ik constateer alleen een mogelijk probleem.
Hierbij wil ik toevoegen dat ik denk dat je beter alleen Nutribird kan geven dan alleen maar een zaadmengsel.
Ook zie ik pellets als basis !! waarbij voor zowel de geestelijke als de lichaamlijke gezondheid de vogel gebaad is bij variatie en dus ook een goed zaadmengsel op het menu hoort te staan.

Wat is hier op het forum aan de hand? Zodra je een mogelijk probleem constateert , waarbij ik ook nog eens aangeef dat dit kennelijk niet voor elke vogel opgaat , men ineens heftig over het onderwerp heenvalt  ???

Willen we dat alles wat er gaande is in vogelland positief wordt vertaald naar de gangbare mening?
Is het alleen maar te doen om iedereen tegen elkaar te laten zeggen, ja hoor jij doet alles goed en je hebt mooie vogels?
Of is er hier wel een basis om , twijfels te uiten, waar iedereen ook nog eens beter van kan worden?
Als men alleen maar jaknikkerij wil horen ben ik daar best toe bereid hoor, maar wordt de vogel er beter van en leren we daar wat van?

??? g Frank

pipo

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: januari 31, 2006, 19:41:08 pm »
Hai,

Ik vind dit juist een hele leuke discussie en ik ben juist geen jaknikker, maar heb duideijk mijn eigen mening hierover. Dat is toch juist goed? Nog even over je poll, 7 om 5 is hetzelfde als 25 om 20%.
Mvg

pipo

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: januari 31, 2006, 19:58:45 pm »
Sorry, ik zag dat je er nog 2 bijgeteld heb bij de problemen, die heb ik dus niet meegeteld. Als je maar 1 vogel hebt is dit dus niet van toepassing. :) ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: januari 31, 2006, 20:33:39 pm »
Nee joh, Frank, het was niet bedoeld om een ja-knikkerij te bewerkstelligen op het forum, (volgens mij is dat er hier ook niet, hoor, ik zie hier geen Grijze Pino Standaard antwoorden), maar ik vind wel dat de poll wat te eenzijdig is. Want je gaat alleen in op de ontlasting en dat een verandering daarin dus meteen een probleem is, maar is dat ook zo? Zoals gezegd zag ik ook een verandering in ontlasting bij Harrissons ???.

Citaat
je kan ook stemmen dat je geen effect heb waargenomen.
Ja, precies, maar je kan niet invullen dat je ook een positief effect hebt waargenomen! Vandaar dat bij mij de indruk is ontstaan dat het toch vooral de bedoeling was dat er uit de poll een probleem met Nutribird zou zijn te concluderen en daarom heb ik het een te gekleurde poll genoemd.

Citaat
Zodra je een mogelijk probleem constateert , waarbij ik ook nog eens aangeef dat dit kennelijk niet voor elke vogel opgaat , men ineens heftig over het onderwerp heenvalt
Maar waar en hoe heb je dan geconstateerd dat het een probleem is dat de ontlasting anders is? Niet uit eigen ervaring en links en dergelijke (en dan bedoel ik dus wetenschappelijke links, niet die van leden op fora ofzo) heb je niet gegeven. Trouwens, zo heftig viel men niet over het onderwerp, hoor sterker nog: mensen voelden zich juist pas aangesproken toen het leek alsof ze hun vogel aan het vergiftigen waren omdat ze Nutribird voerden! Sterker nog: je noemt het zelf ook experimenteren met je vogels als je Nutribird voert.

Doe je niet hetzelfde met Ecobird? Zo kort nog op de markt? Moet zich nog bewijzen als een goed voeder? Er werd hier al aangetoond dat biologisch niet altijd biologisch is. Ik zie het verschil dan niet meer.

(overigens: de reden dat ik nog geen ecobird heb uitgeprobeerd (want ik geef toe dat ik het jammer vind dat Nutribird kunstmatige kleurstoffen bevat en ik neem het liefst een voer zonder) is dat ik het via internet moet bestellen en ik hier verhalen gelezen heb van mensen die een verpakking kregen met een uiterste houdbaarheidsdatum die al verlopen was en na een belletje was het een verwisseling van stickers (jaja....)

Wickingh

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: januari 31, 2006, 20:59:40 pm »
Hai Barbara,

poll is zodanig aangepast dat ook jij kan stemmen.

Citaat
Sterker nog: je noemt het zelf ook experimenteren met je vogels als je Nutribird voert

Dit is ook een gekleurde opmerking, als ik twijfels heb over een produkt ga ik daar niet mee experimenteren.Iedere verandering is idd een experiment ook ik heb vogels overgezet, dus in dat kader experimenteer ik wel ja. De hele kweek van papegaaien is gebaseerd op experimenten, om tot de juiste formule te komen om een geslaagde kweek te verkrijgen. Geen enkele papegaaien soort is hetzelfde dus wat bij de een werkt , hoeft nog niet voor de ander te werken.

Citaat
ik hier verhalen gelezen heb van mensen die een verpakking kregen met een uiterste houdbaarheidsdatum die al verlopen was en na een belletje was het een verwisseling van stickers (jaja....)

Kan ik kort over zijn, dit is een slechte zaak,

mvg Frank

Riboet

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: januari 31, 2006, 23:32:16 pm »
Hai Barbara,

poll is zodanig aangepast dat ook jij kan stemmen.

Wat lief van jou  :hart:, maar ik wilde zo graag stemmen dat ik andere lichamelijke verbeteringen had gezien na overstap op pellets  :cry: (de excessieve groei van de snavel van Riboet lijkt tot een halt te zijn geroepen en ik heb te kort Harissons gegeven om te zeggen dat het daardoor is verbeterd). De ontlasting is na aanvankelijk wat anders en 'aanweziger ruikend' nagenoeg hetzelfde gebleven (zeker bij het broedkoppel, maar die verdenk ik er ook wel eens van vele pellets op de grond te gooien  :angry:, ook het zaadbakje ligt wel eens op de grond!).

Zodra ik Ecobird eerst kan controleren voor ik het in handen heb (beurs ofzo) ga ik het ook proberen. Ik blijf in voor iedere verbetering.